Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb The Graveyard Book van Neil Gaiman uitgelezen. Van begin tot eind echt een leuk boek! Allemaal niet super serieus natuurlijk, maar gewoon een leuk verhaal over een kind dat opgroeit op een begraafplaats en wordt opgevoed door spoken. De hoofdstukken zijn losse verhalen over verschillende bewoners van die begraafplaats en er zit dan een rode draad doorheen over de achtergrond van die jongen. Verbaast me dat het nog niet verfilmd is, want dit is denk ik een hele leuke Tim Burton-film haha. Gaiman is sowieso een van mijn favoriete schrijvers, dus :star::star::star::star::star:

Ik twijfel nog even over de volgende. Ik heb Mythos van Stephen Fry en De Storm van Stephen King nog liggen. Welke Stephen gaat winnen?

6 likes

Is dat die van King die geschreven is in script vorm?
Ben om die reden nooit door dat boek heen gekomen.

De scriptvorm. Ik vond het bij Harry Potter and The Cursed Child niet erg, dus geen idee of ik het bij deze vervelend ga vinden.

2 likes

Ja leuk idee @Lorem. Ik wil wel mee helpen!

2 likes

Ik ben in harteloos bezig, over de hartenkoningin van Alice in wonderland. En tis geen stom boek ofzo, maar het is echt voor het eerst in hele lange tijd dat ik echt geen zin heb steeds om te lezen. Ben er al een week in bezig en ben nu op 1/3e. Zelfs toen ik een treinreis van 8 uur had heb ik maar een half uurtje gelezen.

Dit boek is heel populair (of geweest?), maar ik vind het echt een kutboek :joy:

1 like

Ik heb Orakel uitgelezen maar alleen maar omdat ik al zo ver was gekomen, het begon echt prima maar wat een draak van een boek zeg! Zo teleurstellend, heel groots gemaakt, allemaal loze personages/verhaallijnen/pagina’s en een verhaal dat o.a. daardoor heel onecht aanvoelt. Wat juist in andere boeken van Thomas Olde Heuvelt zijn sterke kant is vind ik. Echt jammer!

Ik heb btw iedereen toegevoegd die een link had gedeeld op Goodreads. Leuk om te volgen.

3 likes

Ik kom er ook moeilijk doorheen. Het luisterboek duurt megalang (6,5 uur gehad, nog 5 uur te gaan op versneld tempo :fearful:). Ik heb doorgezet, omdat ik verwacht had dat het echt een heel goed boek was. Ik luister het maar uit tijdens het wandelen en autorijden en dan heb ik hem hopelijk over een paar dagen uit haha.

Ik ben daarnaast ook op de helft van Crazy Rich Asians. Die vind ik tot nu toe wel heel erg leuk!

3 likes

De eerste 100 blz vond ik ook mwah, daarna begon het verhaal vaart te maken, dus misschien nog even door?

1 like

Jup, grotendeels wel ja

Dit boek vandaag uitgelezen. Gaat over een vrouw die als heks wordt aangewezen rond 1670. Gebaseerd op echte rechtbank stukken uit die tijd. Heel indrukwekkend. Geef het vier sterren.

2 likes

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge 2022 week 2 :blue_book: dag 4

Heb jij op dag 3 (zondag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb zaterdag Red, White & Royal Blue uitgelezen en ik vond het echt een verschrikkelijk boek, niet te doen. Er waren echt momenten dat ik ermee wilde stoppen en op wilde geven, maar toch doorgezet en ik ben nu vooral blij dat ik het uit heb. Veel mensen om me heen waren enthousiast, maar ik denk dat dat soort YA/NA romances gewoon niet echt iets voor mij zijn, het is niet de eerste keer dat een boek een enorme hype was en ik er niks aan vond.
Zondag heb ik Sonny Boy uitgelezen en dat vond ik wel een heel erg mooi boek, ik moest in het begin even wennen aan de schrijfstijl maar dat was het echt waard. Heel indrukwekkend, ben nu ook heel benieuwd naar de film dus die binnenkort ook maar eens kijken!

Ik heb ook mijn boekenplank en mijn ereader eens opgeruimd en een aantal boeken weggedaan (papieren boeken gaan natuurlijk naar de kringloop!) die al heel lang op mijn to read-lijst staan maar waarvan ik eerlijk gezegd best weet dat ik ze toch niet ga lezen. Voelt ook goed, ik voelde me vaak schuldig dat ik nog zoveel boeken had die ik nog nooit gelezen had en toch nieuwe boeken kocht, dus dit was een goede stap.

4 likes

Ik ben nu over de helft in Hamnet van Maggie O’Farrell en tot nu toe geef ik het een 5/5 (hopelijk verpest het einde dit niet). Het is historische fictie, normaal niet echt een genre dat me aanspreekt. Het boek gaat over de zoon van Shakespeare (Hamnet) die op 11-jarige leeftijd overlijdt. De focus ligt op de gezinsleden van Shakespeare, niet zo zeer op de schrijver zelf. Ik vind alles zo mooi beschreven zonder dat het langdradig wordt, aanrader dit!
Mijn goodreads is hier te vinden

5 likes

@anon55799045 heb je al een boek uit Duitsland? Ik vind Emma’s geluk van Claudia Schreiber wel een aanrader. En Mexico rode rozen en tortilla’s van Laura Esquivel

Nog een andere algemen tip. Adres onbekend van Katherine Kressman.

1 like

Ik heb jullie ook verzoekjes gestuurd op Goodreads! Ik ben diegene met een lange naam die begint met een A haha.

Ben zelf lekker aan het lezen in de nieuwste Outlander. Leest heerlijk weg natuurlijk, maar ben er wel lang mee bezig omdat het weer bijna 1000 pagina’s zijn haha.

3 likes

Heeft iemand misschien aanraders voor mij? :pleading_face:

Ik heb dit jaar een doel om meer te lezen maar als ik naar aanraders zoek krijg ik alleen maar het soort boeken te zien waar ik niks aan vind. Ik houd niet van fantasy, sci-fi of chick lits. Mijn favoriete genre is drama (hoe zieliger hoe beter) ik houd ook wel van dystopian en soms YA.

Deze boeken vind ik goed: the virgin suicides, the power, gone girl, I’ll give you the sun…

1 like

Goed voornemen voor het nieuwe jaar! Ik vind De bijenhouder van Aleppo en Daar waar rivierkreeften zingen hele “zielige” boeken die veel indruk op me maakte.

Edit: oh ja, de ondergrondse spoorweg ook!

2 likes

Thanks! Die tweede heb ik maar ik kwam er niet echt in maar ik moet gewoon nog een poging wagen.

Sharp Objects misschien? Is van dezelfde auteur die Gone Girl schreef

1 like