Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik ben heeel benieuwd wat je van ‘Papyrus: een geschiedenis van de wereld van boeken’ vind. Ik twijfel een beetje of het echt leuk is om te lezen, maar het onderwerp klinkt wel echt fascinerend.

Het doet mij ook wat denken aan een boek over post en brieven. Die heet ‘Ode aan de brief : kroniek van een verdwijnend fenomeen’ geschreven door Simon Garfield. Die heb ik al wel gelezen en was echt heel leuk. Een hele leuke manier om de geschiedenis te vertellen zo aan de hand van brieven en post. Door dit boek besefte ik ook pas hoe groot de post is geweest voor mensen en hoeveel en hoe snel iedereen ook bereikt werd. Wat wij hebben met het internet, hadden zij met post. Ik weet niet wat ik knapper vind.

2 likes

Ik vind die laagdrempelige challenge zo leuk!
Het helpt echt om elke dag even een kwartiertje te lezen, zo raak ik de draad ook niet kwijt in het boek dat ik lees (ik lees nu Het onzichtbare leven van Addie LaRue). Dat is bij mij vaak de reden dat ik dan stop met lezen omdat ik te lang niet heb gelezen en eigenlijk een heel stuk terug moet pakken en daar dan geen zin in heb.

Misschien werkt dit voor anderen ook, maar ik heb de app Habit Tracker gedownload (iOS, maar bestaat misschien ook voor Android en zo?). Ziet er superleuk uit en hou daar nu m’n kwartiertje lezen bij en de 30 days yoga van Adriene. Motiveert ook omdat er vakjes ingekleurd worden voor de dagen dat je het hebt gedaan en daar ben ik heel gevoelig voor haha.

Je kan ook een melding instellen op een bepaald tijdstip en dat zorgt ervoor dat ik het ook niet kan vergeten.

5 likes

Ik heb De verborgen geschiedenis gelezen tijdens de challenge. Een reread, en wat is het toch een heerlijk boek. Ik wilde hem mede nog een keer lezen omdat niet iedereen hier enthousiast is en was benieuwd of ik me zo vergist had. En ja, het verhaal zit misschien niet helemaal lekker in elkaar, sommige stukken konden weggelaten worden en niet alles is even geloofwaardig, maar het is verder zó goed geschreven. Geestig, goed uitgewerkte personages, en de hele sfeer is goed neergezet. Ik denk al de hele dag aan hoe jammer het is dat-ie weer uit is. Echt mijn favoriet van vorig jaar, en ik ga hem zeker nog vaker lezen.

Ik ga nu beginnen met Het huis met de geesten.

En de boeken die ik sowieso wil lezen komend jaar:

TBR voor 2022

Ik heb trouwens ook iedereen toegevoegd, mijn Goodreads vind je hier!

Kunnen we niet elke eerste week van de maand een reading challenge doen? :slight_smile: al is deze verlengde challenge ook al leuk.

13 likes

Leuk lijstje! 4 daarvan staan ook op mijn tbr voor dit jaar haha

1 like

Als er iemand je is gaan volgen die Daphne heet, dan ben ik dat. Ik kom even niet achter mijn profiel URL.

Ik had trouwens alleen Hebban account. Heb Goodreads pas heel recent aangemaakt, dus moet al mijn boeken nog toevoegen. Little late to the party :rofl:

2 likes

Ik ga jullie ook toevoegen! Dit is mijn link (hoop dat het lukt).

1 like

Haha dat kan best kloppen, veel zijn hier ook besproken!

Dit is mijn profiel! Ik ga jullie ook allemaal even toevoegen.

Leuk idee! Ik hou het zeker niet vol om het hele jaar dagelijks (of überhaupt regelmatig lol) te lezen, maar zo regelmatig een opfrisser zou wel leuk zijn om door het jaar heen af en toe een boek erbij te pakken denk ik.
Wil dit best organiseren voor dit jaar, eventueel met een paar samen?

6 likes

Mijn goodreads is Goodreads

Ja dat heb ik ook haha! Ga er vanmiddag/vanavond in lezen en zal je laten weten wat ik er dan van vind!

Het boek over post en brieven waar je het over hebt ga ik ook even opzoeken! Ben er wel heel benieuwd naar. Vind het altijd heel leuk om over dit soort onderwerpen te lezen. Wat vroeger zo belangrijk was en wat er nu zo weinig nog is.

2 likes

Vandaag Reisverslag van een kat uitgelezen. Ik had het niet verwacht, maar ik heb echt hard moeten janken bij het einde.

8 likes

Ik ben een tijdje terug begonnen in het Negende Huis van Leigh Bardugo maar ik kom er gewoon niet doorheen. Elke keer als ik het boek lees leg ik hem weg na een paar pagina’s omdat mijn aandacht verslapt.

In de tussentijd een paar andere boeken uitgelezen en probeerde net weer door te lezen. Maar ik kan het gewoon niet en ga het opgeven :joy:. Lees wel meer mensen op Goodreads die dit ook hebben ervaren en gestopt zijn met het boek.

Jammer want echt ik hou van Six Of Crows en Grishaverse maar ik vind dit boek echt helemaal niks.

Ik had Max, Mischa en het tetoffensief geleend in de online bibliotheek tot 21 januari, maar zie net dat het boek hierna niet meer online beschikbaar is. Dat wordt flink doorlezen :joy: ben nu op pagina 23 van de 1018 :thumbsup:

8 likes

Het duurde bij mijn ook heeeel lang voor ik een beetje in Ninth House kwam, uiteindelijk wel uitgelezen, maar zeker geen favoriet. Vooral veel vragen hahah

Lees je op de e-reader? Ik heb de mijne niet verbonden met internet (boeken zet ik erop via een kabeltje naar mijn laptop) en dan blijven boeken na de leentermijn gewoon beschikbaar tot ik ze er zelf afhaal.

4 likes

Als je je ereader (als je daarop leest) niet synct blijft het boek beschikbaar. Dat was bij mij in iedergeval

1 like

Oh man, echt hè. Ik moet al bijna huilen als ik er weer aan terug denk, en heb dat boek jaren geleden gelezen :pleading_face:

Wat leuk om jullie op Goodreads te kunnen volgen. Volgens mij heb ik iedereen toegevoegd die zijn profiel al gedeeld heeft.
Hierbij die van mij: link

1 like

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge 2022 week 2 :blue_book: dag 3

Heb jij op dag 2 (zaterdag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik lees voor de challenge elke dag een hoofdstuk uit Invisible Women - Data bias in a world designed for men. Heel interessant maar ik vind 't net een te droog boek om ‘voor de leuk’ te lezen dus dan is elke dag een kwartiertje echt top! Ben wel benieuwd of ik dat volhou als morgen mijn vakantie is afgelopen en ik ook voor werk weer allerlei inhoudelijke dingen moet lezen.

1 like