Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik ben nu in De boekbinder bezig, en jeetje wat een mooi verhaal is dat. De eerste 200 pagina’s vond ik er niet zo veel aan, maar nu ontvouwt het liefdesverhaal zich en zit ik er compleet in. Het is ook heel fijn geschreven, met oog voor kleine details zonder dat het hoogdravend is. Echt een sfeervol boek!

3 likes

Bedankt voor alle aanraders!
Ik ga ze allemaal opzoeken.

Alleen die van @Max @Zompig heb ik al gelezen!

1 like

Een Stralende Toekomst vond ik prachtig en is denk ik wel wat voor je - gaat over de opkomst van AIDS in Chicago in de jaren '80.

1 like

Heb gisteravond m’n boek uitgelezen en morgen komt er een nieuw boek binnen maar nu heb ik vandaag een probleem wbt de challenge :cry:

Ik heb normal people trouwens gelezen en ik vond het erg mooi, jammer dat het uit is.

1 like

Hier het eerste boek uitgelezen van dit jaar (ik had er al 1 geluisterd). Haat van Tate James is het geworden :slight_smile: Nu verder in het tweede boek van de serie. Boek 1 was oké, niet bijzonder spannend en ik vond de hoofdpersoon bij vlagen een verwend kind, maar door het einde (en alle goede verhalen) toch wel benieuwd naar boek 2 haha.

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge 2022 week 2 :blue_book: dag 6

Heb jij op dag 5 (dinsdag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb de laatste Outlander uitgelezen. Was zoals altijd vermakelijk, ik vind het heel leuk om zo met een familie jaren ‘mee te leven’, omdat er al zoveel delen zijn. Maar ik vond dit boek wel erg fragmentarisch soms (dat is altijd wel een beetje zo bij Gabaldons boeken). Eigenlijk was in de laatste 100 pagina’s de actie waar het plot al 800 pagina’s naartoe aan het bewegen was. In mijn optiek lag de climax wat te laat, waardoor het boek niet helemaal een logische structuur heeft en opeens heel erg gehaast is, terwijl in het begin allllllle tijd van de wereld wordt genomen om situaties uit te werken.
Nou ja, kortom, wel vermaakt en ga de volgende zeker weer lezen, maar ook absoluut geen perfect boek.

1 like

Snap helemaal wat je bedoelt! Vind ik ook met haar boeken. Plus het lijkt we alsof de hoofdpersonages ook echt 100 verschillende levens leven in een leven. Zo gek dat het dus wel gewoon leuk is en blijft. Van kill your darlings heeft ze ook niet echt gehoord, haha.

Bedoel je trouwens dat je boek 9 dan al hebt gelezen? Die is nog niet uit in het Nederlands dacht ik, dus daar wacht ik nog even op. Ik ben wel echt nieuwsgierig naar hoe het verder gaat.

Oh ja, stom, de negende inderdaad! Go tell the bees that I am gone, heet ie. Weet eigenlijk niet of die al vertaald is, maar heb ik nog niet voorbij zien komen.

Haha en wat je zegt over die hoofdpersonen, dat is ook echt zo. Als ik al die dingen had meegemaakt, dan was ik lekker op die boerderij gaan rentenieren. Het is goed met jullie, ik blijf lekker op m’n gat zitten.

1 like

:heart: zelfs de verfilming is behoorlijk goed.

Ik ben begonnen in Dans dans dans van Murakami, ben benieuwd waar het heen gaat.

1 like

@Foucher Ik kon het toch niet laten. Nadat ik hier zag dat de boekenkraam korting had, heb ik hem toch maar gekocht.

Nu nog in een ander boek bezig, maar ik weet al welke ik erna ga lezen :slightly_smiling_face:

1 like

Aaaah wat leuk, hoop dat je deze ook mooi vindt! Project Hail Mary overstijgt hem voor mij, maar alsnog is ie wel goed hoor!

1 like

Deze week ben ik begonnen in Gods & Monsters, maar weet nog niet of ik het nog wel zo leuk vind als de vorige boeken, misschien moet ik weer even inkomen.

Dit is mijn TBR voor januari:

The book of life heb ik al uit en ik vond het na boek 2 een stuk beter! Echt genoten van deze serie en nu ga ik de tv serie (gedeeltelijk opnieuw) kijken!

12 likes

Nu al zin in!

En @DaintyDream wat een plaatje :heart_eyes:

2 likes

Ik lees nu in ‘de avonturen van een jonge bioloog’ van David Attenborough en het moet natuurlijk wel in je straatje passen maar ik vind het zo leuk geschreven en interessant! Misschien een tip voor sommigen.

Vond ik ook leuk! Mn vriend vond het slecht geschreven maar het heeft ook niet echt een plot natuurlijk, vond het vooral interessant.

1 like

Ik ben gisteren begonnen in Mythos van Stephen Fry en zit er nu al helemaal in. Heerlijk geschreven!

3 likes

Ohh ik heb zo’n moeite deze week. Combi van in een nieuw boek starten en er nog niet echt lekker in zitten en drukke dagen waarna ik toch op de bank neer plof. Ik had het voornemen om 's ochtends te gaan lezen dus ga dat toch weer proberen

Ik ben in de Silmarillion begonnen en hoewel ik die wereld helemaal leuk vind ben ik helemaal uit mijn leesflow omdat het zo traag leest :sweat_smile:

2 likes

De hemel verslinden van Paolo Giordano misschien?