Het algemene boekentopic (Deel 2)

Komt er nog een boek daarna? :exploding_head:
Ik heb t/m deel 6 gelezen en elke keer als ik 7 oppak denk ik na een hoofdstuk ‘oei, ik weet echt niks meer, eerst maar weer herlezen dan’. Begin weer bij 1, kom niet verder dan boek 5 of 6 omdat ik er dan wel weer even klaar mee ben, en dan begint het riedeltje weer opnieuw want ik wil wel weten hoe het uiteindelijk allemaal afloopt natuurlijk. Maar het echte einde is blijkbaar nog niet in zicht dan :joy:

Haha typisch. Interessant onderwerp wel.

1 like

De afgelopen dagen 4 Bridgerton delen gelezen en dat leest ook lekker weg. Ik ben toch ook wel een sucker voor romannetjes haha.
Vandaag ga ik beginnen in De Bijenhouder van Aleppo. Zag deze titel ook al een aantal keer hier voorbijkomen dus ik ben benieuwd.

3 likes

Oh wat boeiend! Welke titels heb je onderzocht voor je afstuderen?

2 likes

Haha ja! Als het goed is wel, het boek eindigt ook met een cliffhanger. Maar ik snap jouw moeite wel haha. Toen ik dit boek oppakte, heb ik ook even online de samenvattingen erbij gepakt voordat ik ging lezen. En de rest kon ik al lezende nog wel weer aardig invullen.

1 like

Ik ben de middernachtbibibliotheek aan het lezen. Ben nu aan p60 ongeveer, maar ik vind er niet zoveel aan, denk ik. Ik geef het nog even een kans. Eerst dacht ik om het sowieso it te lezen want het is niet erg dik en leest op zich vlot, maar ik pak mij boek ook niet zo vaak vast als ik zou willen, dus misschien is het tijd voor een volgend boek 

Ik ben gisteren begonnen in het nieuwe boek van Hanya Yanagihara :star_struck: Zo benieuwd. Het begint al veelbelovend

4 likes

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge 2022 week 2 :blue_book: dag 7

Laatste dag!!

Heb jij op dag 6 (woensdag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor 2021 had ik mn reading challenge op 20 boeken gezet en gehaald. Voor 2022 op 25 boeken gezet.

Ben nu bezig in ‘Hay’ de biografie van Barry Hay. Vind het echt leuk om biografieĂ«n te lezen. Ben nu ook allemaal Golden Earring nummers aan het luisteren.

1 like

Ik ben begonnen in Volle bloei. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden want de beoordelingen waren gemixt. Iemand hier dit boek al gelezen?

Ik ben gestart met Het huis met de geesten en ben de 100 bladzijdes voorbij, maar het verhaal kan me nog niet echt boeien. Ik geef het nog 50 pagina’s de kans en anders leg ik hem weg.

Het helpt ook niet mee dat ik gisteren Normale mensen van Sally Rooney binnen heb gekregen. Zo’n zin om die te lezen!

1 like

Het nieuwe boek!? OMG!!! Wist ik helemaal nog niet, thanks!

1 like

Little Deaths van Emma Flint uitgelezen. Ik lees blijkbaar graag twisted en donkere verhalen haha. Goed boek, heel meeslepend en blijkbaar gebaseerd op waargebeurde feiten!

Nu beginnen in deze:

3 likes

Is ook pas sinds gisteren uit! Had hem gepreordered

1 like

Heeeeeel benieuwd! Heb jij Notities uit de Jungle gelezen?

Jaa. Ik ben echt fan van haar.

Ook leuk interview om te lezen hier!

2 likes

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :blue_book:
week 1 2022 - weekoverzicht

Jullie hadden van mij nog een weekoverzicht tegoed van de reading challenge, week 1! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Weekoverzicht
Username Dag 1 Dag 2 Dag 3 Dag 4 Dag 5 Dag 6 Dag 7 :checkered_flag:
Airy-fairy Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Alane Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Amoruccio Nee Ja Ja Ja Ja Ja Nee
Artemis Nee Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Autumn Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Bakkes Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Baymax Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Blarn Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Bubbless Ja Ja Ja Ja Ja Nee Ja
California - - Ja - Ja - -
Cersei - Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Coconutty - Ja Ja Nee Ja - Ja
DaintyDream - - - Ja Ja - -
DelilahBard Nee Nee Nee Ja Ja Ja Ja
Dragoste - - - Ja - - -
Dubio Nee Nee Nee Ja Ja Ja Nee
Erwt Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Evenveel Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Fairytale Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Feather Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Ferngully Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Foucher Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Fruitcake Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Gerard Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Hazel Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Hippe_kikker - Ja Ja - - - -
Hiraeth - - - - Ja Ja Ja
Honey - - - - - - Ja
houseofmemories Ja Ja Nee Nee Ja Ja Nee
Insouciance Ja Ja Ja Ja Ja Ja Nee
Janniebeton - Ja Ja Ja Nee - -
June Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
JuneOsborne Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Kaastosti Ja Ja Ja Ja Ja Ja -
Kahlo Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Kat_von_d Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
keekie - Ja Ja - - - -
kika - - - - - Ja Ja
KipTokTok Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
kringel Ja Ja Ja Ja Ja Ja Nee
Kusjessoldaat Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
LaChouffe Nee Ja Ja Ja Ja Ja Ja
LastYoungRenegade Nee Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Lemonade Ja Ja Nee Ja Ja Nee Ja
Lepelsteeltje Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Lorem Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Lumos Nee Ja Ja Nee - - -
macchiato Nee Nee - Ja - Ja Ja
Madam-Mikmak Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Marqant Ja - - - - - -
Marquez Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Max Ja Nee Ja Ja Ja Nee Ja
Mellow - - - Ja Ja Ja Nee
MJDLH Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Murphy - Ja - - - - -
Nebula Ja Ja Ja Nee Ja - Ja
nello Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Nevertheless Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Niettepruimen Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Niffler Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
nightlife Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
nomnom - - Ja - - - -
Noodle Ja - Ja Ja Ja Ja Nee
Norma Nee Ja Nee Ja Ja Ja Ja
ontherun - - Ja - - Ja -
Pandabeer Ja Ja Nee Nee Ja Ja Nee
Panorama Ja Ja Ja Ja Ja Ja -
Parfei - - Ja Ja Ja Ja Ja
Pimpelmees Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Plantengekkie Nee Nee Nee Nee - - -
Popsicle - - - Ja Ja - Ja
punaise Ja Ja Nee Ja Ja Ja Ja
Quinn Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
RMN Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Salmiak Ja Ja Ja Ja Ja Nee Ja
Sambal Nee Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Sazie - Nee - - - - -
septembersixteenth - - - - Ja - -
Sherlock Nee Ja Ja Ja Nee Ja Nee
Smintje - Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Spa - - - - Ja - -
stervis - - Nee Nee - - -
TheeTijd - Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Tokyo Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Trademark - - - Ja Ja Ja Ja
TroyBolton - Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Twijfelaar Nee Nee Nee Ja Nee Ja Nee
VanderWoodsen Ja Ja Nee Ja Ja Ja Ja
Vaslav - - - - - - Ja
vitaminwater Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Wolf Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
zaatar - - - - Ja Ja Ja
Zompig Nee Ja Ja Ja Ja Ja Ja

Gefeliciteerd aan de 37 mensen die deze week elke dag een kwartier of meer gelezen hebben!

Special mention voor mezelf, omdat ik de vorige keer mijn eigen challenge niet had gehaald, en dit keer wel :partying_face:

In totaal hebben er 93(!) mensen meegedaan.
Niet iedereen heeft elke dag meegedaan (of op de poll gestemd); de meeste mensen deden mee op dag 4 en 5 (78), en de minste op dag 1 (66 - volgende keer beter niet op 31 december beginnen, denk ik :wink: ).
De dag waarop de meeste mensen de challenge haalden was dag 5, toen hebben we met 74 personen samen gelezen!

Qua genre lazen de meeste mensen een roman; poëzie werd het minst gelezen.

Deze boeken zijn er o.a. gelezen
Username Boek 1 Boek 2 Boek 3 Boek 4 Boek 5
Alane Lucy Strange - Het geheim van het nachtegaalbos Sholeh Rezazadeh - De hemel is altijd paars Tonke Dragt & Rindert Kromhout - Wie achter deze deur verdwaalt Zindzi Zevenbergen - Lennox en de gouden sikkel V.E. Schwab - Het onzichtbare leven van Addie La Rue
Amoruccio Good Vibes, Good Life The song of Achilles
Autumn The ten thousand doors of January
Bakkes What she saw last night van MJ Cross Zwemmen in het donker van Tomasz Jedrowski :star::star::star::star: Payback’s a witch
Baymax Ruth Axtell - De Zee In Je Ogen Casey McQuiston - Red, White & Royal Blue Barry Strauss - Van Augustus tot Constantijn (non-fictie)
Blarn The Phantom Tollbooth Dagen van Zand - Aimée de Jongh (graphic novel) On the Edge (On the Edge, #1) - Ilona Andrews Kingdom of the Cursed (Kingdom of the Wicked, #2) - Kerri Maniscalco These Hollow Vows (These Hollow Vows, #1) - Lexi Ryan
California the Secret History
DelilahBard Rock Paper Scissors
Dubio ‘reisverslag van een kat’ Hiro Arikawa
Erwt Persepolis van Marjane Satrapi Waiting for Snow in Havana van Carlos Eire
Evenveel Orakel - Thomas Olde Heuvelt Project hail Mary- Andy Weir
Fairytale Survive the night van Riley Sager Home before dark van Riley Sager
Feather Kruispunt (Jonathan Franzen) Het onzichtbare leven van Addie LaRue (VE Schwab)
Ferngully Ontaarde moeders van Renate Dorrestein De jacht op het verloren schaap van Haruki Murakami Winnie the Pooh van Milne
Foucher Project Hail Mary - Andy Weir :star::star::star::star::star: Under the Whispering Door - TJ Klune :star::star::star::star: Heart of Flames - Nicki Pau Preto
Fruitcake The Invisible Life of Addie LaRue
Gerard Laat me nooit alleen van Kazuo Ishiguro
Hazel The Lighthouse Witches - C.J. Cooke
houseofmemories The City of Brass The Midnight Library
Insouciance Leigh Bardugo - King of Scars :star::star::star::star: Leigh Bardugo - Rule of Wolves :star::star::star::star: Tahereh Mafi - Scatter me :star: Naomi Novik - Uprooted :star::star:
Janniebeton Crossroads Talking to Strangers van Malcolm Gladwell
June normal people vam Sally Rooney
Kaastosti Shuggie Bain
Kahlo Susan Sontag - Illness as Metaphor & Aids and its Metaphors :star: :star: :star: :star: Blue Ticket
Kat_von_d Evi - Tjeerd Langstraat :star::star::star: Project hail Mary - Andy Weir :star::star::star::star::star: de erfenis van Jennifer Lynn Barnes
KipTokTok The Graveyard Book - Neil Gaiman
kringel Kruispunt van Jonathan Franzen
Kusjessoldaat wie achter deze deur verdwaalt van Rindert Kromhout (:star::star::star:) harteloos van Mariska Meyer
LaChouffe One of us is lying van Karen M. McManus
LastYoungRenegade Come as you are Haat van Tate James Nooit meer van Colleen Hoover Wat zou Dolly doen? van Petra Vollinga Robijnrood van Kerstin Gier
Lemonade De bijenhouder van Aleppo
Lumos Beschavingen van Laurent Binet
Madam-Mikmak De spiegelpassante 2
Marquez olijven moet je leren lezen van Ellen Deckwitz de nix
Max the now habit Mannenmaal van Renske Hillen :star::star: Utopia Avenue van David Mitchell
Mellow Dag liefje, met Mila gaat het goed en ik klungel lekker verder :star: :star: :star: De heks van Limbricht
Nebula De Nix van Nathan Hill
nello Judas van Astrid Holleeder Wat Er Van Ons Wordt Verwacht van Ted Chiang
Niffler “Als wij schurken waren” van M.L. Rio
nightlife Forever Wild - K. A. Tucker :star::star::star:,5 The Love Hypothesis - Ali Hazelwood :star::star::star::star::star: Magic Burns - Ilona Andrews :star::star::star:,5 Addicted to You - Krista Richie
Norma moordenaar Des konings van Robin hobb
Panorama King of Scars door Leigh Bardugo
punaise De Sterrengever van Jojo Moyes :star::star::star::star: Yolk van Mary H L Choi
Quinn schaduwjaar Ik heb een naam
Salmiak Bijenhouder van Aleppo :star::star::star::star: De Verborgen Geschiedenis
Sambal het Weesmeisje het 7e boek van Bridgerton
Sherlock the one hundred years of Lenni and Margot :star: :star: :star: :star:
Tokyo A girl made of air The House in the Cerulean Sea Malibu Rising
Vaslav Shuggie Bain
vitaminwater the idiot van elif batuman de bananengeneratie van pete wu
Wolf As Good As Dead - Holly Jackson How to tame a fox and build a dog - Lyudmila Trut, Lee Alan Dugatkin The Southern book club’s guide to slaying vampires - Grady Hendrix
Zompig Aurora’s End van Jay Kristoff en Amie Kaufmann :star::star::star::star::star:

Als er iets niet klopt laat het me weten, bij de boeken raakte ik ergens halverwege even de draad kwijt met m’n overzicht dus kan wat fouts ingeslopen zijn!

45 likes

Wat een werk heb je erin gestoken. Dankjewel!
Echt leuk om te zien hoeveel & welke boeken er wel niet gelezen zijn!

2 likes

Wat een mooi overzicht weer! Echt super leuk en wat een werk ook zo met het boeken overzicht er nog bij. Nog een kleinigheidje, niet dat het heel belangrijk is, maar ik heb half poëzie gelezen. Olijven moet je leren lezen zijn essays over poëzie en elk nieuw essay begint sowieso met een gedicht. Af en toe staat er in de tekst ook nog één of een strofe oid. Is wel echt een leuk boek voor als je geen idee hebt hoe gedichten werken en je dat wel graag wilt leren!

2 likes

Oh leuk! Ik pas het aan :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes