Oh hierboven schrijft iemand als review dat het “schrijnend” is en “niet tijdens het eten lezen”, dus daar trok ik mijn conclusies uit, haha!
is dat een tip? nog specifieke werken?
Ik ben nu begonnen in Fuzzie (hopelijk is het boek zelf net zo leuk als de titel haha, heb even wat lichters nodig)
Ik ben niet zo thuis in Vlaamse literatuur (geef ik direct toe), maar ik moet direct denken aan Griet op de Beeck. Ik las eerst Kom Hier dat ik u Kus en vond die práchtig. Direct als fan een tweede boek van haar besteld, Vele Hemels boven de Zevende, en toen was ik er ook direct weer klaar mee. Zoveel hetzelfde. Jammer!
Hahaha nee sorry! Ik vond juist dat jouw geblurde stukje in negatieve zin op Marieke Lucas’ boeken sloeg.
Ohja Fuzzie vond ik heel leuk! Tips voor wat lichters heb ik wel, lees je het liefst Engels of Nederlands?
Ik heb gisteren mannen ik haat ze in een uurtje uitgelezen, geweldig boek!!
Verder ben ik in de serie hof van doorns en rozen begonnen, maar die boeken zijn nogal dik, dus ik verwacht deze maand niet zoveel verschillende boeken te lezen.
Ik wil graag druks uitlezen (maar dat is nog maar half uurtje dus gaat lukken), winter in het duincafe, hof van mist en woede (en deel 3 ervan), een dichtbundel, en eigenlijk ook het Hooge nest maar ik weet dat dat te hoog gegrepen is.
Ah oke! Ik kende hun werk nog niet, maar die sla ik voorlopig ook even over denk ik.
Ik wil dit jaar grotendeels boeken van (vrouwelijke) Nederlandse auteurs lezen, als je nog tips hebt hoor ik t graag
Superleuk! Ik kan je Alma Mathijsen aanraden, ik vond Ik wil geen hond zijn en Vergeet de meisjes beide een succes. Wie ook prachtig en wat poëtischer schrijft is Niña Weijers, van haar heb ik Kamers Antikamers en De Consequenties met veel plezier gelezen. Verder natuurlijk Hanna Bervoets, de meningen zijn verdeeld over Alles wat er was maar die vond ik zelf wel tof, en verder Lieve Celine en Efter. Van Marijke Schermer wil ik nog Mensen in de zon en Liefde, als dat het is tippen. Oh en natuurlijk de boeken Nouveau Fuck en Pussy Album van mijn lievelingsfeminist Stella Bergsma!
leuke tips, dankjewel!!
Kennen jullie kakkerlakjes al? Dat zijn echt zulke leuke schattige boekjes om op te sturen per post! Er zijn ook weer veel nieuwe bij gekomen zag ik. Misschien nog een leuke tip
Maar wel leuk (Hof van doorns en rozen) met leuke personages (Al ben ik niet zo’n megafan van sommige personages als anderen).
Ik ben bezig in Moordgids voor mooie meisjes van Holly Jackson (geloof ik), maar het boek trekt me helaas nog niet zo, ondanks alle goede recensies die ik online gezien heb. Hiervoor begonnen aan Voor verdriet heeft niemand tijd, maar daar ben ik mee gestopt. Vond de schrijfstijl echt niet fijn. Verder nog bezig in het nieuwste boek van Rebecca Yarros.
Ik heb weer eens wat gelezen
Pachinko vond ik geweldig, die andere twee zou ik niet per se aanraden maar waren ook niet slecht
Wat is een leuk boek om uit je reading slump te komen? Ik heb nog geen enkel boek uitgelezen dit jaar (lees normaal vooral YA en romantiek, soms non-fictie).
Ah zo naar is dat! Misschien is Daisy Jones & the Six een optie? Of the bromance bookclub?
Edit: ik vond ‘mijn zusje de seriemoordenaar’ ook wel vlot weglezen en een intrigerend verhaal.
voor de mensen die Buzz Aldrin, waar ben je gebleven? hebben gelezen
wat wordt er bedoeld met de “goede” psychiatrische dossiers/patiënten? heb het idee dat dit de clou van het verhaal is maar weet niet zo goed wat ze nou precies bedoelen
Daisy Jones & The Six leest inderdaad vrij snel omdat het in interviewvorm geschreven is! Vond The Seven Husbands of Evelyn Hugo daarnaast ook een boek wat ik niet kon neerleggen, maar dit is niet perse YA of romantiek.
Qua YA vloog ik echt door Cinder, The Cruel Prince, Shadow and Bone en boeken van Sarah J. MAAS een aantal jaar teurg. Romantiek boeken die ik niet kon neerleggen waren The Deal en Losing It (New Adult) en Get a Life, Chloe Brown, Josh and Hazel’s Guide to Not Dating, The Hating Game en The Duchess Deal. Oh en ben momenteel bezig in Guarding Temptation van Talia Hibbert wat een op zichzelf staande novella van 120? paginas is. Zulke korte verhalen helpen mij ook altijd uit een reading slump
en @nightlife Thanks voor de suggesties! Ik heb bijna alles wat jullie opnoemen al gelezen Maar novella’s zijn wel een goed idee! Ik moet deel 2 en 3 na Chloe Brown nog, dus die kan ik wel proberen. Bromance Bookclub lijkt me ook leuk!
Heb je al eens iets van Elle Kennedy (romance) gelezen? Zij schrijft heel luchtig en makkelijk, maar ook echt wel met humor. Sarina Bowen vind ik ook erg goed trouwens Of anders Mona Kasten misschien?
Bromance Bookclub vond ik weinig aan, maar anderen vonden hem geweldig.
Ah helaas, had de tips nog beperkt gehouden want wou geen megalijst plaatsen haha. Het tweede deel van Chloe Brown is zeker een aanrader! Mocht je de eerdere boeken leuk vinden heb je misschien aan een van deze tips nog wat: The Unhoneymooners, Beach Read, Zwaar Verliefd, Birthday Girl (door de synopsis klinkt het extremer dan het is), Kulti (wel vrij lang en super, super slowburn dus dat moet wel een beetje je ding zijn) of The Simple Wild.
Als je van YA contemporary houdt zijn de boeken van Morgan Matson misschien nog wat voor je.
Zaten we wel in elk geval in de goede hoek te zoeken voor je
Ik vind de boeken van Lisette Jonkman ook wel aanraders voor als het lezen niet echt lukt.
Misschien dat je de serie de elite nog kan (her)lezen? Lekker dun, romantisch en sprookjesachtig.
Charlotte Monchy vind ik ook leuke vlotte boeken schrijven. En scoop van Iris Houx las ook wel lekker weg (maar haalt niet het niveau van Charlotte en Lisette)
Waar is Bernadette en normale mensen zijn idd ook heel leuk en aanraders.
Edit: cecelia ahern is misschien ook nog een optie?
@Foucher jij had laatst een Fairyloot set gekocht toch? Heb je die al binnen en if so hoe is de kwaliteit daarvan?
Ben aan het twijfelen om de Blood and Ash zet te kopen voordat het weer op is, maar wil voor die prijs wel hardbacks met goede kwaliteit