Een beetje laat, maar bij deze ook nog mijn overzicht van februari✨
How Much of These Hills is Gold - C Pam Zhang
Een Western coming-of-age roman, vanuit het oogpunt van een familie Chinese immigranten. Klonk fantastisch, uniek perspectief, maar de schrijfstijl… De Booker Prize waardeert natuurlijk vaak boeken die een vernieuwende schrijfstijl gebruiken, dus misschien had ik meer reviews moeten opzoeken. Heb ‘m uiteindelijk niet uitgelezen hierdoor.
Everything I Never Told You - Celeste Ng
Drie sterren - af en toe wat langzaam, en misschien had ik er wat meer van verwacht door de jarenlange hype. Over een familie wiens dochter op een ochtend niet in haar bed ligt, en waarschijnlijk zelfmoord heeft gepleegd. Maar waarom? En was het wel zelfmoord? Kenden ze haar eigenlijk wel?
Niet perfect, wel in een ruk uitgelezen.
The Vanishing Half - Brit Bennett
VIJF STERREN. Vorige maand las ik The Mothers, nu haar tweede roman. Over een tweeling in de VS waarvan een als witte vrouw door het leven is gegaan, en de ander als zwarte vrouw. Zéér goed geschreven en Brit Bennett is nu definitief een auto-buy author voor mij.
A Court of Silver Flames (#4) - S J Maas
Twee sterren. Wáárom trap ik toch iedere keer weer in de hype.
De Nieuwe Feministische Leeslijst - Marja Pruis (editor)
Aantal essays over boeken van (onder andere) Sylvia Plath, Audrey Lorde en Clarice Lispector. Ene essay vond ik sterker dan de andere, en vergis je niet, deze leeslijst is niet nieuw. Meeste boeken zijn in de jaren zestig/zeventig geschreven, dus eigenlijk meer een soort tweede golf feministische leeslijst. Drie sterren.
Against Nature - Joris Karl Huysmans
Ooit moeten lezen voor uni en nog steeds mweh, twee sterren. Soms kom ik na een paar jaar terug bij bepaalde klassiekers, maar kan ik ze nog steeds niet echt waarderen. Dat Houellebecq deze schrijver als zijn inspiratiebron noemt, is eigenlijk al een dead giveaway.
Ik heb ook een aantal van jullie toegevoegd! Bij deze mijn Goodreads:
https://www.goodreads.com/user/show/16439774-lisa