Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb nog nooit een oververhitte Kobo gehad terwijl ik er juist in de zon mee lees! (Gebruik ‘m bijna alleen maar op vakantie)

1 like

Beetje gekke tip misschien maar sommige kranten/tv gidsen/tijdschriften hebben weleens een abonnement + Kobo ereader als actie. Ik heb bijvoorbeeld een Kobo ereader ‘gekregen’ bij een jaar abo op de varagids. Dit was namelijk goedkoper dan dezelfde ereader los kopen in de winkel.

3 likes

Stok achter de deur werkt echt! Ben tot pagina 150 gekomen vandaag en ga nu nog even lezen in bed. Hoop dat ik deze week het boek ook uit kan lezen!

@Niettepruimen Ik heb ook een Kobo en soms Kobo plus, je zit er niet aan vast dus je kan hem altijd even uitzetten. Zoals nu moet ik van mezelf fysieke boeken lezen omdat mijn boekenkast overvol is en dan zet ik hem even uit. Ga ik op vakantie of iets dergelijks, dan zet ik hem weer aan.
Bol heeft ook wel eens van die echte aanbiedingen dat een ebook onder de 3 euro is. Ik probeer dat een beetje in de gaten te houden.

1 like

Dat is een goede tip, dank je wel.

1 like

Hoe leuk klinkt dit. Iemand ervaring mee?

2 likes

Ik zag die pas ook al voorbij komen, ben er ook erg benieuwd naar

Bestaat er een app waar je je gelezen boeken kunt bijhouden en tegelijk je vrienden kunt toevoegen om zo te zien wat zij lezen/tips te delen?

Goodreads!

4 likes

Hebban, storygraph of goodreads

3 likes

Oh Storygraph kende ik nog niet (ik gebruik Goodreads), maar dat ziet er wel leuk uit zeg! Een heleboel meer mogelijkheden dan Goodreads (halve en kwart-sterren, markeren als did-not-finish en op ‘mood’ zoeken naar je volgende boek). En niet-Amazon-owned (wist eigenlijk niet dat GR dat wel is).

Ik zie dat je je Goodreads data kunt importeren in Storygraph, misschien ga ik dat eens doen! Dank voor de tip!

2 likes

Ik wilde overstappen op Storygraph (vanuit Goodreads) maar het eerste boek dat ik zocht was niet te vinden, dus toen ben ik weer gestopt. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?

1 like

Ja ik miste ook de covers erbij, vind dat leuk om te zien.
Wel jammer want storygraph is ethisch veel beter, maar ik zit voorlopig toch nog op goodreads.

4 likes

Precies de reden dat ik wilde overstappen! Maar niet-engelse boeken zijn er gewoon nog niet genoeg voor een overstap, denk ik.

3 likes

Ja, vind daarom Goodreads momenteel nog wat fijner. Echt jammer dat Goodreads die features niet heeft (we zeuren al jaren om halve sterren, kom op!!)

3 likes

Eindelijk City of Brass uit, maar mehh ik vond het echt niet leuk. Zoveel focus op politiek voor mijn gevoel en ik snapte er steeds niks van. Soms waren er personages aan het vechten en dan dacht ik echt, waarom eigenlijk? Kwam er ook pas achter dat er een woordenlijst was toen ik het boek al uit had :’) Ik geef het 2 sterren.

1 like

Ik heb net Dark Academia: How Universities Die gelezen, van Peter Fleming, over de huidige staat van universiteiten en de invloed daarvan op academici, studenten en de universiteit zelf. Best wel interessant (werk zelf namelijk ook op een universiteit, maar niet in het onderzoek), maar vond sommige stukken wel erg anekdotisch en sommige vergelijkingen een beetje te ver gaan, terwijl andere delen juist heel sterk waren. Twijfel dus nog een beetje over m’n rating haha, weet ook niet zo goed of ik het een aanrader vind of niet

3 likes

Ik ben nu een half jaar overgestapt en het is op storygraph echt super makkelijk om zelf boeken toe te voegen, inclusief cover en alles. Ik was hier ook bang voor maar heb er tot nu toe echt nul problemen mee gehad.

3 likes

Onder het mom van series uitlezen dit jaar deze 2 besteld :grinning_face_with_smiling_eyes: Na Kingdom of Copper wou ik meteen doorlezen dus een goed excuus om een bestelling te plaatsen voordat het weer een van de serie wordt die jaren op de tbr staat

4 likes

Ze matchen goed qua kleuren zeg, hahaha. Vond vooral Empire of Gold een fijne afsluiter!

2 likes

Challenge is gelukt! M’n boek is uit, en ik heb ook de zin om door te lezen! Wat fijn dat het dan ook nog eens weekend is.

Heb jij al een nieuw doel in gedachten voor komende week?

3 likes