Zelf een doel stellen werkte voor mij heel goed want ik heb mijn boek nu eindelijk uit (4 dagen eerder dan ik als doel had gesteld zelfs). Hoe gaat het bij jullie @Kat_von_d @Kusjessoldaat?
Review van Invisble Women (Caroline Criado Perez) Ik had heel veel moeite om door het boek heen te komen. Het boek is opgebouwd in 6 delen (topics zoals bv workplace, going to the doctor, design) met per deel 2-4 korte hoofdstukken waarin beschreven wordt hoe het gebrek aan goede data over vrouwen of dingen die vooral vrouwen raakt, leidt tot problemen in een bepaald topic. Sommige topics vond ik zelf super interessant, zoals de eerste hoofdstukken over stadsplanning en de laatste hoofdstukken over het nut van goede data ‘when it goes wrong’ (pandemieen, vluchtelingenkampen, natuurrampen, etc.). Deze hoofdstukken waren ook leesbaar geschreven, een fijne afwisseling van cijfers uit wetenschappelijk (?) onderzoek met een stukje context. Het merendeel van het boek was echter gortdroog en las als het literatuurhoofdstuk van een scriptie. Ik miste daarin een stuk interpretatie, call for action, oid. Dit boek bevat hele belangrijke boodschappen maar omdat het zó veel is over zó veel verschillende onderwerpen, is er weinig blijven hangen.