Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ze matchen goed qua kleuren zeg, hahaha. Vond vooral Empire of Gold een fijne afsluiter!

2 likes

Challenge is gelukt! M’n boek is uit, en ik heb ook de zin om door te lezen! Wat fijn dat het dan ook nog eens weekend is.

Heb jij al een nieuw doel in gedachten voor komende week?

3 likes

Mijn challenge is ook gelukt! Donderdagavond uitgelezen. Uiteindelijk had ik ook een gevoel van nou prima boek niet geweldig, dus ik zat er ook echt niet helemaal in.
Ik was nu in duizend schitterende zonnen begonnen maar ik doe vanaf maandag mee met de read along van merel wildschut, dus ik ga dan de rand van de wereld lezen.
Heel benieuwd naar, niet het soort boek dat ik normaal lees.

3 likes

@Kat_von_d @Kusjessoldaat Yesss wat goed van jullie! Fijn hé, als je eenmaal bezig bent dat je dan doorgaat. Ik wilde ook meedoen aan de read along van Merel maar het boek sprak me wat minder aan én ik mag ook geen nieuwe boeken kopen van mezelf tot ik een stapel uit heb. Ben benieuwd wat je ervan vindt, zowel het boek als de read along.

Het valt onder lezen haha dus ik deel 'm hier maar: mijn weekenddoel is om minstens 3 long reads uit de Volkskrant te lezen. Ik blader normaal wat door de krant maar lees zelden langere artikelen. Daarna ga ik beginnen in The Island of missing trees van Elif Shafak.

4 likes

Lijkt me echt een leuk boek! Maar mag helaas ook eventjes niks kopen van mezelf. Ben benieuwd hoe je hem vindt.

1 like

Het achtste leven - voor Brilka van Nino Haratischwili!

Bloemblad van Zee of Het huis met de geesten (deel van trilogie met Fortunas dochter en Portret in Sepia) van Isabel Allende

En stuk eenvoudiger maar vond het lekker weglezen: Dochters van een nieuwe tijd - Carmen Korn

Kruispunt van Jonathan Franzen (1 familie, kortere tijdsperiode)

Ennn Kenn Follet - Fall of giants

2 likes

De aanraders van @Feather vind ik allemaal goed! Als aanvulling nog: Pachinko van Min Jin Lee, 100 jaar eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez en Wilde Zwanen van Jung Chung!

1 like

Haha dat dacht ik ook toen ik ze zo naast elkaar plaatste. Goed om te horen dat het een goede afsluiter is! Was zo benieuwd na het uitlezen van Kingdom of Copper dat ik echt niet kon wachten met bestellen

Ik weet niet zeker of je dit soort boeken ook bedoelt, maar de Roos serie van Jennifer Donnelly (Tea rose, Winter rose, Wild rose) is misschien wat voor je.
Of boeken van Corina Bomann

1 like

Hoi allemaal, de komende tijd zullen @Max, @Marquez, en ik maandelijks een reading challenge organiseren! Na de vorige challenges was er animo om dit nog eens te doen, dus hopelijk blijven we zo samen een beetje lezen.
Het zal steeds rond de eerste week van de maand zijn, en verder op dezelfde manier als afgelopen keren. Binnenkort zal @Marquez de challenge voor februari starten! :books: :grinning_face_with_smiling_eyes:

50 likes

Wat super leuk!! Tof dat jullie dit willen doen.

4 likes

Superleuk!

2 likes

Yessss, heel tof, wilde het al weer voorstellen namelijk. :joy:

3 likes

Yesss leuk! Merkte echt dat ik de eerste 2 weken daardoor veel meer las dus fijn dat jullie het weer willen regelen!

Ik heb sowieso extra motivatie nodig want Empire of Gold wat ik nu ga lezen is echt een baksteen wow :joy:

2 likes

Leuk een nieuwe challenge! Ik heb mijn lezen tot een nieuw level gebracht. Werd vanochtend wakker met spierpijn in mijn arm van het lezen in bed met 1 hand op mijn zij. Pittig hoor die fysieke boeken. :sweat_smile:

6 likes

Jaaa super leuk! :tada:

2 likes

Het lezen zelf is wat geminderd door school, maar het steunen van de zelfstandige boekhandel is geen probleem haha. Aankopen zijn ook cat approved. :laughing:

11 likes

Oooh heel erg leuk! Ik doe graag mee, heb tijd genoeg, maar lees echt veel te weinig!

2 likes

Ah die covers zien er echt heel lief uit bij elkaar! Klinkt als een goede afspraak, hoeveel boeken kocht je normaal? Ik weet van sommige boeken al op voorhand dat ik ze echt ‘fysiek’ wil hebben, bv in een serie, omdat ik meer heb van die schrijver, en omdat ik hele goede boeken graag in de kast wil hebben staan zodat ik er nog eens aan denk. Tegelijkertijd zijn de boekenkasten hier écht heel vol. Ik ga ook eens nadenken over een concreet maximum aantal voor dit jaar. En de rest dan lekker via de bieb of ereader.

In januari heb ik 3 boeken uitgelezen:

• Kruispunt - Jonathan Franzen :star::star::star::star:
  • The invisble life of Addie laRue - VE Schwab :star::star::star:(:star:)
  • Invisible Women - Caroline Criado Perez :star::star::star:

Ik ben in twee gestart en nog niet uit:

• Gratis geld voor iedereen - Rutger Bregman (audioboek)
  • The island of missing trees - Elif Shafak
5 likes

Ben gisteren begonnen aan On Earth We’re Briefly Gorgeous. Moet er nog wel echt even aan wennen, maar trekt me nog wel genoeg om door te lezen.

1 like