Het algemene boekentopic (Deel 2)

Oh, ik vond dat zo’n mooi boek. Bijna iedere zin was zo poëtisch verwoord!

1 like

Ja! Maar juist ook de andere kant op als ik even door het wauw effect na het uitlezen van een boek heen ben en er iets anders tegen aan kijk.

7 likes

Ik had een goede leesmaand!

Ik vond Comfort me with Apples een onverwachte verrassing: heeeel vet. Spannend, een beetje dark en freaky en helemaal niet wat ik aan zag komen. Heb het met open mond in één keer uitgelezen en het is me echt bijgebleven. Denk dat deze het leukst is als je er met zo min mogelijk voorkennis aan begint. In zo’n twee uurtjes te lezen!

Vandaag ben ik begonnen in Honeycomb van Joanne M. Harris, een collectie korte sprookjesachtige verhaaltjes (met illustraties), ook een beetje dark en horror-achtig.

5 likes

Ik heb het laatst opgegeven, met veel pijn in mijn hart. Het is prachtig en poëtisch. Maar het lukte me gewoon niet om erdoorheen te komen. Ik lees heel veel Engels maar dit was gewoon te hooggegrepen. Elke zin was voor mijn gevoel poëtisch waardoor ik de draad kwijtraakte. Misschien nog eens een herkansing in het Nederlands doen!

@Tosca Dat heb ik ook! Mijn doel voor dit jaar is om wat kritischer te beoordelen, ik gaf best wel gauw 5 sterren als ik een boek mooi vond. Maar ik kwam er later wel eens achter dat het boek toch niet zo was blijven hangen. Dus laatst een 5-sterren rating na een week naar 4 veranderd.

1 like

Deze kaft is werkelijk prachtig.

15 likes

Heb je snel gedaan met Billy Summers! Ik ga er nu in beginnen, ben heel benieuwd

1 like

Ooh die pootjes op de kaft waar ook een zwarte kat op staat, alsof ze de kat herkent :heart:

Ik ben momenteel over de helft in The talented mr. Ripley van Patricia Highsmith. Het boek is geschreven in 1955 maar het voelt helemaal niet gedateerd aan. Het is een thriller die zich afspeelt in Italië in de jaren 1950 maar er gebeuren geen superenge dingen. Veel omschrijvingen van Italiaanse stadjes waardoor ik nu zin heb om nog eens naar Italië te gaan.
De verfilmde versie heb ik jaren geleden eens gezien en ik vind dat de film de gehele mood van het boek juist overbrengt.
Enig kritiekpunt op de film nu ik het boek lees: in de boekversie omschrijft Ripley het figuur van Marge als een beetje ‘‘voller’’. Dan is het jammer, en tegelijkertijd typisch Hollywood, dat ze voor die rol een witte, slanke vrouw (Gwyneth Paltrow) gecast hadden. Beetje een gemiste kans.

2 likes

Als ik nadenk over de boeken die ik gelezen heb begin van deze maand, dan kan ik me echt niet voorstellen dat dat nog januari was. Lijkt alweer maanden terug.

Nu bezig in Het smelt van Lize Spit

3 likes

Zooo cool he. Wat vond je van Urk?

1 like

Goede leesmaand gehad!

8 likes

Van jouw Insta had ik 'm! :grin:

De Ontdekking van Urk vond ik zeker interessant maar wel wat langdradig en soms ook wat warrig geschreven. Vond de stukken over de jeugd en die drugsscene fascinerend, daar had ik wel wat meer over willen lezen en dan wat minder over de visserij. Maar in ieder geval respect voor de schrijver dat hij zich zo ondergedompeld heeft in het leven daar, en zo lang oook Heb jij 'm gelezen? Wat vond je?

2 likes

Wat lezen jullie allemaal veel! Ik heb drie boeken gelezen deze maand, bezig in de vierde, en vond dat al een prestatie. Mijn fave was Where the Crawdads Sing. Heb nav de post van @Fruitcake nu ook Comfort Me With Apples gedownload, ben benieuwd!

7 likes

Leuk! Post je hier wat je vond? Ben benieuwd!

1 like

Aah zo leuk!

Ja ik vond Urk ook goed. Idd heel interessant, knap gedaan. Vond m zelf niet heel langdradig maar wel soms van de hak op de tak! Heb m aan mn vader cadeau gedaan dus ben benieuwd wat hij vindt ook

1 like

Ik vond project hail mary ook echt zo goed

2 likes

Deze maand duidelijk deels geïnspireerd door TikTok wat niet allemaal een even groot succes was :sweat_smile: Maar verder toch een fijne leesmaand!

8 likes

Heb eindelijk Kruispunt uitgelezen, goddamn wat een draak maar ook leuk

Deze maand gelezen:

The Guest List - Lucy Fowler :star: :star: :star: :star:
It Ends with Us - Colleen Hoover: :star: :star:,5
Kruispunt - Jonathan Franzen: :star: :star: :star: :star:

5 likes

Eigenlijk niks leuks gelezen deze maand, de boeken die ik las deed ik eindeloos lang over.
Wie achter deze deur verdwaalt had ik al bijna uit, de neehoorn was een luisterboek van een half uur en de andere 2 dus wel helemaal gelezen en pfft die vond ik stom.
Ben nu begonnen in de rand van de wereld en duizend schitterende zonnen. Eigk denk ik dat ik die allebei ook niet heel goed ga vinden. Maar ik heb ook geen zin in young adult fantasy, chicklit of een kinderboek. Beetje een leesdip dus.

7 likes

Mijn eerste maand reading around the world is goed bevallen, zoveel mooie boeken gelezen!

1. Persepolis - Marjane Satrapi (Iran) :star: :star: :star: :star:
  2. Waiting for Snow in Havana - Carlos Eire (Cuba) :star: :star: :star:
  3. White Tiger - Aravind Adiga (India) :star: :star: :star: :star:
  4. A Passage North - Anuk Arudpragasam (Sri Lanka) :star: :star: :star: :star:
  5. Half of a Yellow Sun - Chimamanda Ngozi Adichie (Nigeria) :star: :star: :star: :star: :star:
  6. De wereld van gisteren - Stefan Zweig (Oostenrijk) :star: :star: :star: :star: :star:
19 likes

Ik ben inmiddels op ongeveer twee derde van ‘Naar het Paradijs’ van Hanya Yanagihara. Is iemand het toevallig ook aan het lezen? Het pakt me tot nu toe niet echt… Ik had echt hoge verwachtingen door ‘Een klein leven’ maar goed dit is ook een heel ander soort boek/ander verhaal.