Het algemene boekentopic (Deel 2)

Deze maand maar 3 boeken gelezen. Wel van alledrie erg genoten en ben ook royaal geweest met sterren geven

6 likes

Februari was echt een goede leesmaand! Had ook vaak zin om weer verder te lezen.

King of scars - Leigh Bardugo :star::star::star:
Dorsvloer vol confetti - Franca Treur :star::star::star:
De waarheid - Colleen Hoover :star::star::star::star:
De zevensprong - Tonke Dragt :star::star::star::sparkles:
Project Hail Mary - Andy Weir :star::star::star::star::sparkles: poeh moest even van dit boek bijkomen hoor. Nog nooit zoveel gevoel gehad voor buitenaards leven​:sweat_smile:

Oke als ik dit rijtje zo zie is het echt van alles en nog wat haha. Ben nu aan het lezen in:
Pachinko - Min Jin Lee
In Europa - Geert Mak

6 likes

Ik overweeg In Europa opnieuw te gaan lezen, maar hij staat bij mijn ouders in de kast geloof ik, kan 'm niet vinden. Wat vind je ervan tot nu toe?

Ben nog niet heel ver, maar vind de schrijfstijl van Geert Mak wel fijn. Heel verhalend, maar wel op feiten gebaseerd. Heb ook zijn boeken Reizen zonder John en Grote verwachtingen gelezen.

In Europa wordt tegenwoordig trouwens in 2 delen uitgegeven omdat het blijkbaar te dik was eerst. En hij staat op de online bibliotheek als e-book!

1 like

Mijn lijstje van februari. Vond The Vanishing Half echt een aanrader - gaat over tweelingzussen die opgroeien in een kleine, zwarte gemeenschap in het zuiden van de VS. Ze lopen samen weg maar groeien uit elkaar. De ene komt terug in stadje, de ander gaat door het leven als witte vrouw en houdt haar verleden verborgen. Hun levens doorkruisen zich uiteindelijk weer - als hun dochters elkaar tegenkomen.

Er gebeurt ontzettend veel (over de tijdspanne 1940s - 1990s en meerdere generaties) en de personages zijn goed uitgewerkt. Het gaat over racisme, identiteit, wie je kiest te zijn. Soms verdrietig, maar goed uitgewerkt en heel mooi.

8 likes

Ik heb eindelijk ‘Naar het paradijs’ van Hanya Yanagihara uit! 1,5 maand over gedaan, in de tussentijd meerdere andere boeken gelezen, omdat het me net niet helemaal pakte. Maar toch wel fascinerend genoeg om door te lezen. Ben benieuwd wat anderen er van vonden, iemand anders het al gelezen toevallig?

Het is me gelukt om zes boeken uit te lezen (dus nog on track voor mijn reading challenge), maar zat er niet helemaal lekker in m’n leesflow en heb ook een paar boeken waar ik in begonnen was weggelegd. Nu bezig in Harry Potter (de Engelse edities, ik heb enkel de Nederlandse gelezen haha) om er weer in te komen!

• Het begin - Nora Roberts - 3.5 sterren
  • The Wolf and the Woodsman - Ava Reid - 3 sterren
  • The Once and Future Witches - Alix E. Harrow - 4 sterren
  • Vanuit het duister - Nora Roberts - 3.5 sterren
  • Cinder - Marissa Meyer - 3 sterren
  • Flowers for Algernon - Daniel Keyes - 4 sterren
2 likes

Doe het toch maar en misverstand in de Urban jungle heb ik geluisterd.
Ik heb echt genoten van doe het toch maar van Babs Gons, zij heeft zo’n heerlijke stem om naar te luisteren.
De Life As we knew it serie heb ik deel 3 ook van gelezen. Waren allemaal rereads en vind dat gewoon echt een goede serie, dus ik vloog er weer door heen.
Nu bezig in de labyrint renner en daar zit ik ook weer helemaal ingezogen. Ben blij dat ik weer ff leesplezier heb want januari vond ik alles stom en de rand van de wereld vond ik ook niks.

2 likes

Mijn lijstje van Februari. Beste boek van de maand was zeker The Empire of Gold, erg goede finale van een serie!

Ben nu bezig in The House in the Cerulean Sea en The Bookshop on the Shore, maar zit er beide nog niet helemaal in…

4 likes

Ik heb 5 boeken gelezen in februari. Tevreden mee!

Samenvatting

Van 22-11-1963 heb ik genoten, alleen de schrijfstijl was soms echt bar slecht. Verder zat het goed in elkaar.

Wat wij zagen: Vermakelijk, maar eerlijk gezegd kan ik me nog weinig herinneren. Ze had er meer uit kunnen halen is wat me is bijgebleven.

Dieren eten was een fijn boek om even met mijn neus mee op de feiten gedrukt te worden. Want ook al gaat het om de situatie in de VS; uiteindelijk heb ik mezelf de vraag kunnen stellen hoe goed een dier behandeld moet zijn wil ik het eten. En daar kon ik geen goed antwoord op geven, dus mijn keuze om vegetarisch te gaan eten is gemaakt.

Kruispunt zat goed in elkaar, alleen dutte het midden van het verhaal nogal in. Maar het speelde in veel verschillende settingen af en vanuit perspectieven van verschillende gezinsleden, wat ik goed gedaan vond. Verder herkende ik veel in hoe het geloof beleefd werd.

En als laatste Dag liefje, met Mila gaat het goed en ik klungel lekker verder: Tsja, zoals in de reviews op Goodreads werd gezegd: leuk dagboek voor z’n dochter, maar de kern staat al in de titel. Die kern kwam ook pas na drievierde van het boek, wat een te lange aanloop was. Het voelt wat hard om zo’n waargebeurd, heftig verhaal twee sterren te geven, maar ik vond er qua inhoud en vorm verder weinig aan.

3 likes

Ik had ook best een goede leesmaand, 6 boeken gelezen uiteindelijk.

Vandaag heb ik The Perks of Being a Wallflower uitgelezen. Ik vond hem zoveel beter dan tien jaar geleden. Ga denk ik binnenkort ook de film weer eens kijken.

4 likes

Mijn maandoverzicht!

4 likes

Sanderson fans opgelet! (@DaintyDream @nightlife weet niet zeker of jij al fan bent van zijn werk, maar just in case)

Samenvatting

Omg de shipping :dizzy_face: Maar ik wil het!! De hardcovers dan, die extra acht maanden doe ik sowieso niet door die hoge kosten

EDIT: wow

Ik zag het gisteren ja! Is mij wat te duur denk ik :sweat_smile:

1 like

OMGGGG ik wil de hardcovers! $300 incl shipping toch?

Waarom is die shipping zo hoog :sob:

1 like

Hierdoor moest ik trouwens weer denken aan dat shitformaat van A court of silver flames paperback, maar volgens mij kan ik nu inderdaad een matchende versie pre-orderen! Kan ik eindelijk van dat lelijke grote boek af.

Ja klopt, 300 dollar!! Bizar hè, die shipping. Ik ben wel gezwicht, ik moet en zal die hardcovers hebben! Die boxen wilde ik ook wel, tot ik de prijzen zag haha.

1 like

Ik denk dat ik het ook ga doen :nerd_face:

1 like

Ik vind die cover van dat boek zo lelijk dat ik hem überhaupt nog niet heb gekocht :joy:

Heb hoop dat ze ooit NOG een rebranding doen.

@Foucher haha shit ik dacht dat het sowieso die 480? was plus iets van 400 aan shipping en dat ging me echt te ver, maar misschien dat ik me ook nog wel laat verleiden voor 300 inc :grimacing:

3 likes

Nee, je kan voor verschillende opties kiezen! De goedkoopste optie is $40, dan krijg je ebooks! Hou wel rekening met VAT bij de levering, want je betaalt het niet vooraf. Zullen dus per levering nog kosten bijkomen (maar dat vind ik het waard haha). :grin:

1 like