Het algemene boekentopic (Deel 2)

In februari alleen De man die twee keer doodging, Richard Osmon gelezen :star: :star: :star:

Een paar keer begonnen in een ander boek, maar had niet de rust om echt te lezen

4 likes

Ohneeee, ik vond The Thursday Murder Club zooo leuk en nu zie ik dat jij het vervolg maar 3 sterren geeft :pensive: Ik ben zo benieuwd! Maar heb hem nog niet gekocht omdat hij belachelijk veel groter is dan het eerste boek en dat vind ik lelijk, dus ik hoop dat een volgende druk wel normaal formaat heeft.

1 like

Misschien om je gerust te stellen; ik heb deel 1 ook maar 3 sterren gegeven.

Ik heb ze beide via kobo plus gelezen

2 likes

Mijn leeslijstje van februari:

• Marie Rutkoski - The Hollow Heart (Forgotten Gods #2) :star::star::star:+
  • Colleen Hoover - It ends with us (luisterboek) :star::star::star:
  • Jay Kristoff - Empire of the Vampire :star::star::star::star::star:

Nu lees/luister ik:

• Freya Marske - A Marvellous Light (The Last Binding, #1)
  • Holly Jackson - A good girl’s Guide to Murder (luisterboek)

Ik ken echt niet wachten tot ik kan starten in Cresent City 2, maar eerst even A Marvellous Light uitlezen (die ik trouwens ook echt goed vind).

9 likes

Ik zag op instagram zo’n mooie limited edition van de Nederlandse vertaling van Gallant van VE Schwab die sinds vandaag verkrijgbaar is. Ik heb genoten van Addie Larue, dus twijfel nu om dit boek te kopen. Ik wil eigenlijk enkel nog favorieten als fysiek boek in de kast, dus ik vroeg me af of iemand dit boek al gelezen heeft in het Engels? En als ik het zou bestellen via bol, heb ik dan ook de limited edition? Staat er niet expliciet bij namelijk.

Bij Engelse boeken komt het normale formaat vaak ong. na 9 maanden pas. Als je op goodreads naar editions kijkt en dan filtert op ‘uitgebracht op’ ofzoiets kan je het vaak al maanden van tevoren vinden

Denk dat je deze editie zoekt: 9780241988244. Komt uit op 12 mei.

1 like

Mijn gelezen boeken in februari! Was een fijne leesmaand zo. Vooral aan ‘En elke ochtend wordt de weg naar huis steeds langer’ moet ik af en toe nog wel aan denken

7 likes

Deze maand, ik dacht eigenlijk dat ik maar 2 hoeken gelezen had maar het waren er toch 4 haha. Komt ook omdat ik nu al heel lang bezig met in 3 boeken die allemaal wat taaier van stof zijn denk ik.
Opzich wel tevreden over en heb me er wle goed mee vermaakt maar ook nog geen boek gelezen wat echt mind-blowing was dit jaar

6 likes

Ik doe even jan + feb bij elkaar, want heb nog niet zoveel gelezen. Zit nog steeds niet lekker in een leesflow.
image

Ik ben nu bezig in:

• The Troop - Nick Cutter
  • No one is talking about this - Patricia Lockwood
4 likes

Oeeh precies voor mijn verjaardag! Goed cadeautje aan mezelf. Dankjewel!

1 like

Deze maand 2 boeken uitgelezen.

Comfort me witg apples- catherynne m valente :star::star::star:

Naar het paradijs- hanya yanagihara :star::star::star:

Ben nu bezig in midwinter Murder van agatha christie, was ik in december al in begonnen.

3 likes

Her body and other parties review
Max, Mischa en het Tetoffensief review
The return review
Onze kinderen review
Devil House review

Deze maand vijf sterren uitgedeeld aan Notes on an execution, zo vet. Die review komt nog!

7 likes

Deze maand maar 3 boeken gelezen. Wel van alledrie erg genoten en ben ook royaal geweest met sterren geven

6 likes

Februari was echt een goede leesmaand! Had ook vaak zin om weer verder te lezen.

King of scars - Leigh Bardugo :star::star::star:
Dorsvloer vol confetti - Franca Treur :star::star::star:
De waarheid - Colleen Hoover :star::star::star::star:
De zevensprong - Tonke Dragt :star::star::star::sparkles:
Project Hail Mary - Andy Weir :star::star::star::star::sparkles: poeh moest even van dit boek bijkomen hoor. Nog nooit zoveel gevoel gehad voor buitenaards leven​:sweat_smile:

Oke als ik dit rijtje zo zie is het echt van alles en nog wat haha. Ben nu aan het lezen in:
Pachinko - Min Jin Lee
In Europa - Geert Mak

6 likes

Ik overweeg In Europa opnieuw te gaan lezen, maar hij staat bij mijn ouders in de kast geloof ik, kan 'm niet vinden. Wat vind je ervan tot nu toe?

Ben nog niet heel ver, maar vind de schrijfstijl van Geert Mak wel fijn. Heel verhalend, maar wel op feiten gebaseerd. Heb ook zijn boeken Reizen zonder John en Grote verwachtingen gelezen.

In Europa wordt tegenwoordig trouwens in 2 delen uitgegeven omdat het blijkbaar te dik was eerst. En hij staat op de online bibliotheek als e-book!

1 like

Mijn lijstje van februari. Vond The Vanishing Half echt een aanrader - gaat over tweelingzussen die opgroeien in een kleine, zwarte gemeenschap in het zuiden van de VS. Ze lopen samen weg maar groeien uit elkaar. De ene komt terug in stadje, de ander gaat door het leven als witte vrouw en houdt haar verleden verborgen. Hun levens doorkruisen zich uiteindelijk weer - als hun dochters elkaar tegenkomen.

Er gebeurt ontzettend veel (over de tijdspanne 1940s - 1990s en meerdere generaties) en de personages zijn goed uitgewerkt. Het gaat over racisme, identiteit, wie je kiest te zijn. Soms verdrietig, maar goed uitgewerkt en heel mooi.

8 likes

Ik heb eindelijk ‘Naar het paradijs’ van Hanya Yanagihara uit! 1,5 maand over gedaan, in de tussentijd meerdere andere boeken gelezen, omdat het me net niet helemaal pakte. Maar toch wel fascinerend genoeg om door te lezen. Ben benieuwd wat anderen er van vonden, iemand anders het al gelezen toevallig?

Het is me gelukt om zes boeken uit te lezen (dus nog on track voor mijn reading challenge), maar zat er niet helemaal lekker in m’n leesflow en heb ook een paar boeken waar ik in begonnen was weggelegd. Nu bezig in Harry Potter (de Engelse edities, ik heb enkel de Nederlandse gelezen haha) om er weer in te komen!

• Het begin - Nora Roberts - 3.5 sterren
  • The Wolf and the Woodsman - Ava Reid - 3 sterren
  • The Once and Future Witches - Alix E. Harrow - 4 sterren
  • Vanuit het duister - Nora Roberts - 3.5 sterren
  • Cinder - Marissa Meyer - 3 sterren
  • Flowers for Algernon - Daniel Keyes - 4 sterren
2 likes

Doe het toch maar en misverstand in de Urban jungle heb ik geluisterd.
Ik heb echt genoten van doe het toch maar van Babs Gons, zij heeft zo’n heerlijke stem om naar te luisteren.
De Life As we knew it serie heb ik deel 3 ook van gelezen. Waren allemaal rereads en vind dat gewoon echt een goede serie, dus ik vloog er weer door heen.
Nu bezig in de labyrint renner en daar zit ik ook weer helemaal ingezogen. Ben blij dat ik weer ff leesplezier heb want januari vond ik alles stom en de rand van de wereld vond ik ook niks.

2 likes