Hier ben ik gisteren juist in begonnen! Het moet inderdaad nog even op gang komen, maar ben benieuwd want ik ben erin begonnen door positieve recensies van o.a. hier!
Hebben jullie een luisterboek aanrader? Ik luister op storytel graag engelse young adult boeken zoals Hunger Games (voorgelezen door de actrice van Orphan Black) en Harry Potter door Stephen Fry vond ik ook leuk. Van die niet zo moeilijke boeken haha, ik luister vooral tijdens koken.
Benieuwd naar jullie aanraders!
Ik luisterde hiervoor the seven husbands of Evelyn Hugo, vond ik heel goed!
Heb je Daisy Jones & The Six al geluisterd?
En in het rijtje Engelstalig (maar ook in het NL beschikbaar) en niet moeilijk: de Bridgerton-reeks!
Verder vond ik wel leuk/‘makkelijk’:
Rood, wit & koningsblauw
Het eerlijkheidsexperiment
Bijna echt
Onder moeders vleugels (dit is Little Women)
Welke ik heel mooi vond maar die misschien iets literairder zijn (maar wel gewoon makkelijk te volgen denk ik?):
Hamnet
Gebr.
Kan ook nog wat thrillertips voor je opzoeken als je dat wil, daar heb ik er best wel wat van geluisterd.
Oh ja graag, damk al voor deze tips!
Ik lees normaal wel wat ‘moeilijkere’ boeken maar bij het luisteren ben ik sneller afgeleid.
Daisy Jones heb ik gelezen, was ook tof. Beetje hetzelfde concept als 7 husbands, maar volgens mij ook dezelfde auteur? Bridgerton is een goede tip, luistert wrs lekker makkelijk weg
Ik ben nu bezig met A Natural History of Dragons van Marie Brennan. Luistert wel lekker weg. Het heeft een beetje een Jane Austen vibe met (onderzoek naar) draken haha.
Verder inderdaad Daisy Jones, de boeken van Fredrik Backman zijn ook fijn om te luisteren, The House in the Cerulean Sea en Under the Whispering Door van T.J. Klune, The One Hundred Years of Lenni and Margot, The Wayfarers boeken van Becky Chambers zijn echt aanraders, The Poppy War/The Dragon Republic/The Burning God van R.F. Kuang (wel wat meer concentratie voor nodig, maar alsnog goed te doen tijdens koken denk ik)…
Oh en deze is Audible exclusive, maar als je nog niet je proef maand gehad hebt: Project Hail Mary van Andy Weir was GEWELDIG! Supertof als audio (maar ook fysiek).
Ik heb net ‘De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo’ van Taylor Jenkins Reid uitgelezen. Vond het een heel leuk en mooi boek. Spoiler voor als je een grote clue uit het boek nog niet wilt weten:
Ik vind het echt heel leuk dat het specifiek over een biseksuele vrouw gaat en niet over een lesbische vrouw. Ik heb veeeeel gelezen en als er al een personage queer is, is diegene toch vaak gay en niet bi.
Ik had het boek van de bibliotheek geleend maar wil het graag zelf kopen, maar kan het online niet in hardcover vinden. Terwijl het geleende boek wel hardcover is. Zou het dan uitverkocht zijn of niet meer uitgebracht worden nu hardcover? Paperback zie ik wel maar die kaft is echt veel minder mooi vind ik.
Ik heb ook even gezocht, maar kan de Nederlandse editie inderdaad nergens vinden! Wel de Engelse (en die is niet lastig), maar ik kan me voorstellen dat als je altijd Nederlandstalig leest, hem niet in het Engels wil hebben.
Ja ik lees altijd in het Nederlands en alle boeken die ik zelf heb zijn ook Nederlands, dus ik hoef de Engelse niet. Ik wacht maar even af, wellicht komt er een herdruk En anders bestel ik alsnog de paperback.
Je zou de uitgever nog kunnen berichten met de vraag of er een herdruk komt!
Goed idee, heb ik net gedaan!
Ik heb het ook gedaan kan niet wachten!
Het boek is nooit als hardcover uitgebracht, de uitgever zegt dat de bibliotheek het dan zelf verstevigd heeft om zo het boek langer mooi te houden! En het verschil in kaft heeft te maken met dat ze nu een ‘midprice’ editie hebben uitgebracht met een iets ander uiterlijk. Mysterie opgelost haha.
Wel fijn dat ze zo snel een reactie geven! Kun je met een gerust hart de paperback kopen.
Ik las net het eerste deel van Heartstopper. Wat heb ik hiervan genoten! Blijven de andere delen even goed? Want dan wil ik ze misschien kopen (het eerste deel leende ik in de bibliotheek)
Ja! Ik vind ze echt heel leuk en het verhaal blijft goed. Andere personages krijgen ook steeds meer hun eigen plotlines. Er komt binnenkort ook een serie van op Netflix.
Als je ze niet wilt kopen: je kunt alles ook gratis lezen op Webtoon (is ook een app van).
Dit gebeurt heel vaak. Mijn eigen boeken zijn voor de bibliotheek ook zo aangepast dat het hardcovers zijn, maar dat zijn eigenlijk ook paperbacks. Volgens mij doet NBD Biblion dat (die doen bv ook de inkoop voor de bibliotheek).
FF Reading Challenge
Dag 6
Heb jij op dag 5 (maandag) een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Oeps, bijna vergeten! Misschien onbewust omdat ik gisteren niet mee heb gedaan
Heb nog geen enkele dag gelezen deze challenge, gaat lekker
Gaan we weer twee weken door? Het is weer veel te snel gegaan haha, de week is al weer bijna om. Mijn nachtdiensten beginnen donderdag weer, dus dan kan ik waarschijnlijk veel lezen.
De challenge is een goede motivatie.
Je hebt vanavond en morgen nog!!! Go go!