Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb vroeger Harry Potter gelezen maar verder eigenlijk niet echt fantasy. Wel een hele hoop andere boeken (mijn moeder werkt bij de Bieb dus zij nam altijd veel boeken mee).

Vroeger las ik echt heel veel maar de laatste ± 8 jaar was het echt stukken minder. Ik inhaleerde boeken dus echt een contrast met de hoeveelheid die ik verslond haha. Ruim een jaar geleden had mijn moeder de ACOTOR meegenomen van haar werk en nadat ik die gelezen had is mijn liefde voor lezen weer helemaal teruggekomen. En voor fantasy! Nu ben ik 31 en lees ik alle (YA) fantasy boeken en heb ik het afgelopen jaar echt enorm veel boeken gelezen. Nu probeer ik ook echt te lezen ipv op die stomme mobiel te zitten.

Oh, dat lijkt me net heel tof om op die manier nieuwe onderwerpen te leren kennen! Ik word meestal nieuwsgierig naar een bepaald thema of persoon wanneer iemand er gepassioneerd over praat. Deel je titels maar af en toe, ik lees ook graag nonfictie en ik word ook graag eens uit mijn boekencomfortzone getrokken.

1 like

Ja dat heb ik ook met fantasy, heerlijk om even echt helemaal ergens anders te ‘zijn’. Met dat soort boeken zit ik er ook vaak helemaal in en kan het allemaal zo voor me zien

2 likes

:closed_book: FF Reading Challenge :closed_book: Dag 5

Heb jij op dag 4 (zondag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Eindelijk een boek uitgelezen door de challenge :tada:: The House in the Cerulean Sea. Hoewel ik er eerst niet helemaal goed in kwam vond ik het uiteindelijk echt een goed boek. Leest af en toe wel een beetje jong door de schrijftstijl, maar een mooi verhaal dat je met een warm gevoel achterlaat.

1 like
Welk genres lees je allemaal?
  • Biografie
  • Romantisch
  • Horror
  • Thriller
  • Smut
  • Historisch
  • Fantasy
  • Young adult
  • New adult
  • Science fiction
  • Klassieker
  • Roman
  • Kinderboeken
  • Non-fictie
  • Detective
  • Humor
  • Spiritueel
  • Waargebeurd
  • Graphic novel

0 stemmers

Welk genre is je favoriet?
  • Biografie
  • Romantisch
  • Horror
  • Thriller
  • Smut
  • Historisch
  • Fantasy
  • Young adult
  • New adult
  • Science fiction
  • Klassieker
  • Roman
  • Kinderboeken
  • Non-fictie
  • Detective
  • Humor
  • Spiritueel
  • Waargebeurd
  • Graphic novel

0 stemmers

1 like

Ik lees ook veel non-fictie! Van alles en nog wat, van biografieën, tot popular science boeken etc. Ik heb nu een fase waarin ik heel erg into foodie books ben (ik lees nu Eat a peach van David Chang, maar hiervoor ook boeken gelezen van Anthony Bourdain en David Lebovitz is ook favoriet!).

Het wisselt bij mij heel erg en vaak kan ik obsessief ineens een bepaald genre willen volgen. Zo heb ik 4 jaar geleden ofzo alle boeken gelezen van John Grisham. Ja, ook die over honkbal :joy:

2 likes

Ik ben door HP in elk geval wel begonnen met het lezen van fantasy. daarvoor dacht ik meer aan boeken als LOTR ofzo.

Ik lees zelf de laatste tijd ook steeds meer non-fictie, maar die noem ik hier inderdaad maar zelden. Hooguit als ik het echt een goed boek vond, maar anders eigenlijk niet. Ik lees op het moment vooral veel over ADHD, rouwen/dood en seksualiteit.

3 likes

Hier ben ik gisteren juist in begonnen! Het moet inderdaad nog even op gang komen, maar ben benieuwd want ik ben erin begonnen door positieve recensies van o.a. hier!

1 like

Hebben jullie een luisterboek aanrader? Ik luister op storytel graag engelse young adult boeken zoals Hunger Games (voorgelezen door de actrice van Orphan Black) en Harry Potter door Stephen Fry vond ik ook leuk. Van die niet zo moeilijke boeken haha, ik luister vooral tijdens koken.
Benieuwd naar jullie aanraders!

Ik luisterde hiervoor the seven husbands of Evelyn Hugo, vond ik heel goed!

1 like

Heb je Daisy Jones & The Six al geluisterd?

En in het rijtje Engelstalig (maar ook in het NL beschikbaar) en niet moeilijk: de Bridgerton-reeks!

Verder vond ik wel leuk/‘makkelijk’:
Rood, wit & koningsblauw
Het eerlijkheidsexperiment
Bijna echt
Onder moeders vleugels (dit is Little Women)

Welke ik heel mooi vond maar die misschien iets literairder zijn (maar wel gewoon makkelijk te volgen denk ik?):
Hamnet
Gebr.

Kan ook nog wat thrillertips voor je opzoeken als je dat wil, daar heb ik er best wel wat van geluisterd.

2 likes

Oh ja graag, damk al voor deze tips!
Ik lees normaal wel wat ‘moeilijkere’ boeken maar bij het luisteren ben ik sneller afgeleid.

Daisy Jones heb ik gelezen, was ook tof. Beetje hetzelfde concept als 7 husbands, maar volgens mij ook dezelfde auteur? Bridgerton is een goede tip, luistert wrs lekker makkelijk weg

Ik ben nu bezig met A Natural History of Dragons van Marie Brennan. Luistert wel lekker weg. Het heeft een beetje een Jane Austen vibe met (onderzoek naar) draken haha.

Verder inderdaad Daisy Jones, de boeken van Fredrik Backman zijn ook fijn om te luisteren, The House in the Cerulean Sea en Under the Whispering Door van T.J. Klune, The One Hundred Years of Lenni and Margot, The Wayfarers boeken van Becky Chambers zijn echt aanraders, The Poppy War/The Dragon Republic/The Burning God van R.F. Kuang (wel wat meer concentratie voor nodig, maar alsnog goed te doen tijdens koken denk ik)…

Oh en deze is Audible exclusive, maar als je nog niet je proef maand gehad hebt: Project Hail Mary van Andy Weir was GEWELDIG! :raised_hands:t2: Supertof als audio (maar ook fysiek).

1 like

Ik heb net ‘De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo’ van Taylor Jenkins Reid uitgelezen. Vond het een heel leuk en mooi boek. Spoiler voor als je een grote clue uit het boek nog niet wilt weten:

Ik vind het echt heel leuk dat het specifiek over een biseksuele vrouw gaat en niet over een lesbische vrouw. Ik heb veeeeel gelezen en als er al een personage queer is, is diegene toch vaak gay en niet bi.

Ik had het boek van de bibliotheek geleend maar wil het graag zelf kopen, maar kan het online niet in hardcover vinden. Terwijl het geleende boek wel hardcover is. Zou het dan uitverkocht zijn of niet meer uitgebracht worden nu hardcover? Paperback zie ik wel maar die kaft is echt veel minder mooi vind ik.

3 likes

Ik heb ook even gezocht, maar kan de Nederlandse editie inderdaad nergens vinden! Wel de Engelse (en die is niet lastig), maar ik kan me voorstellen dat als je altijd Nederlandstalig leest, hem niet in het Engels wil hebben.

1 like

Ja ik lees altijd in het Nederlands en alle boeken die ik zelf heb zijn ook Nederlands, dus ik hoef de Engelse niet. Ik wacht maar even af, wellicht komt er een herdruk :slight_smile: En anders bestel ik alsnog de paperback.

2 likes

Je zou de uitgever nog kunnen berichten met de vraag of er een herdruk komt!

2 likes

Goed idee, heb ik net gedaan! :slight_smile:

1 like

Ik heb het ook gedaan :rofl: kan niet wachten!

1 like

Het boek is nooit als hardcover uitgebracht, de uitgever zegt dat de bibliotheek het dan zelf verstevigd heeft om zo het boek langer mooi te houden! En het verschil in kaft heeft te maken met dat ze nu een ‘midprice’ editie hebben uitgebracht met een iets ander uiterlijk. Mysterie opgelost haha.

1 like