Het algemene boekentopic (Deel 2)

Wie weet heb je je lijstje al klaar, maar Ik dacht meteen aan de bijenhouder van Aleppo of de boekhandel van Teheran.

Kader Abdolah schrijft mooie boeken en is NL/Iranees, dus misschien brengt dat direct een gesprek op gang? Starten met een klassieker van Khaled Hosseini is altijd een goed idee. In duizend schitterende zonnen draait het meer om de vrouw dan in de vliegeraar.

3 likes

Eight detectives misschien? Van Alex Pavesi

Ook eens met @Bubbless Thursday murder club is fantastisch!!

2 likes

Geen detective ofzo, maar ‘Een klein leven’ staat ook in kobo plus, en dat vind ik wel een hele grote aanrader!

2 likes

Ik vind de thrillers van Lucy Clarke echt heel tof. Ze hebben vaak (allemaal? :thinking:) een vrouwelijke hoofdpersoon en geven mij altijd het ultieme vakantie gevoel. Aanraders wat mij betreft: Onderstroom en Nachtzwemmen (en The Castaways, maar die is nog niet vertaald).

1 like

Wat veel tips, echt mega bedankt! Super fijn, ik ga meteen even kijken welke ik op kobo plus kan vinden! Kom zo mijn vakantie wel door haha.

@Bubbless Daar waar de rivierkreeften zingen heb ik er toevallig al op staan maar nog niet in begonnen. Die andere twee die je noemt kijken me ook wel wat :slight_smile:

@monkeyslut lijkt me inderdaad wel wat. Heb Gone Girl gezien en houd wel van zulke thrillers.

@broodjepindakaas karin slaughter heb ik bijna alles al van gelezen maar de nieuwe nog niet, ga die eens checken! Van Jet van Vuuren dus wel onlangs wat gelezen maar dat vond ik wel een beetje mweh. Ben daardoor dan geneigd om een schrijver niet snel weer opnieuw te lezen haha.

@Zonnebloem heb ‘m meteen gedownload! Heeft goede recensies ook, ben heel benieuwd. Alleen lijkt en wel een beetje een treurig boek ofzo? Of valt dat mee? Zag bij boeken die er op lijken ‘het einde van de eenzaamheid’ van benedict wells, die heb ik als fysiek boek toevallig liggen dus die ga ik deze vakantie ook maar eens lezen.

@Era zwarte lelies kan ik niet vinden als Ebook? Kan dat kloppen?

@DelilahBard dankje voor de tip, ze staat alleen niet in kobo plus. Maar wellicht dat ik later een ebook van haar gewoon ff aanschaf. Of fysiek, koop liever fysieke boeken dan ebooks, vind dat dan toch zonde ofzo haha. Liever een paar euro meer en dan een echt boek voor altijd hebben dan iets digitaals

3 likes

Een klein leven is idd wel een treurig, maar tegelijk ook een prachtig boek. Het gaat over trauma, vriendschap, liefde. Het is gruwelijk en hartverwarmend tegelijk. Het is een verhaal waar ik enorm mee heb meegeleefd en soms heb moeten wegleggen omdat het zo heftig was, maar waar ik ook nog vaak aan terugdenk en dat ik zeker nog een keer wil herlezen. Maar het is dus zeker geen “light read” ofzo :sweat_smile:

1 like

Ik dscht hm, die naam komt me bekend voor, maar wat heb ik van haar gelezen? Google zei the castaways en toen las ik jouw berichtje verder waar jij die ook gewoon noemt haha. Moet zeggen dat ik hem vond tegenvallen, maar dat was vooral omdat ik nav de flaptekst iets heeeel anders had verwacht en dus het hele boek niet kon wennen aan het plot

2 likes

Moest een beetje gniffelen om dit understatement, haha. Heb nog nooit zo hard gehuild om een boek volgens mij. Maar vind het zeker een aanrader!

Ben nu trouwens bezig in Nachttrein naar Lissabon en ik geniet er zo van. Echt precies waar ik zin had. Een dromerig, filosofisch ‘ontsnapboek’.

2 likes

Oh wat jammer! Smaken verschillen natuurlijk, maar ik geniet dus echt van haar boeken. Onderstroom/The Blue vond ik nog toffer, dus mocht je nog eens een poging willen wagen :wink:

1 like

Ik ben begonnen in “Empire of the vampire” - Jay Kristoff, nog teveel in begin om er iets over te kunnen zeggen.

De boeken outlet van bol heb ik deze gevonden met veel korting. Hardcover met illustraties. Heel blij mee.

1 like

Wil je laten weten wat je van EOTV vindt? Ik ben er ooit aan begonnen en heb hem toen uiteindelijk weggelegd, omdat ik er op dat moment toch geen zin in had haha

2 likes

Toevallig, eerder had ik ook al een poging gewaagd maar kwam niet door de proloog heen.
Inmiddels dus wel en het begint me wel mee te sleuren.

1 like

Het had een Corona besmetting nodig om eindelijk de rust te krijgen om t Hooge nest te lezen, wat een prachtig en hartverscheurend boek.

7 likes

Ik vind de boeken van Jojo Moyes maar zozo, behalve de trilogie over Louisa Clark. Nu was ik deel twee kwijt. Per ongeluk naar een minibieb oid gegaan. Vind ik vandaag deel 2 en 3 voor twee euro. Wat een mazzel.

De serie van de laatste magiër van Lisa Marxwell was wel een leuk verhaal maar ik twijfel een beetje over de vervolgdelen. Zijn die de moeite waard?

Is misschien wel eens voorbij gekomen, maar wil toch nog even de Grote Vriendelijke 100 tippen. Misschien leuk om deze vakantie eens kinderboeken te lezen. Hoeveel boeken hebben jullie uit de lijst gelezen?

• 0-5
  • 5-10
  • 10-15
  • 15-20
  • 20-30
  • 30-40
  • 40-50
  • 50-60
  • 60-70
  • 70-80
  • 80-90
  • 90-100

0 stemmers

De podcast aflevering van de bekendmaking is ook nog een tip. Mini interviews tussendoor en geinige weetjes.

11 likes

Heel veel maar 90 procent daarvan heeft mijn moeder voorgelezen toen ik klein was :smiling_face_with_tear: dus officieel niet zelf gelezen haha

2 likes

Alle boeken van Thea Beckman heb ik laatst gelezen, zo fantastisch!

3 likes

Ooh wat een fijn jeugdsentiment! Ik zou heel graag de Tillermans nog eens willen lezen, die staat sowieso ergens bij mijn ouders. En Wiplala!

1 like

Wat leuk dat ook Monki er tussen staat. Leuk jeugdsentiment dit. Sommige boeken durf ik niet te herlezen omdat ik vermoed dat het vooral leuke jeugdboeken zijn die ik nu misschien wat kinderachtig vind en waarvan ik de herinnering niet wil verpesten.

4 likes

Ooh, zo leuk! Ik was echt he-le-maal weg van De kinderen van Bolderburen vroeger, haha, en De torens van februari vond ik als kind ook echt fantastisch.

3 likes

Ik ben al zooooo lang bezig in 1Q84. De schrijfstijl is echt mijn smaak, maar door drukte en het feit dat ik de triologie lees (erg veel bladzijden in één keer) helpt niet echt!

Nu nog 150 bladzijden en dan ben ik eindelijk klaar :v:t2:

3 likes