Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ja joh, ik ben nu ook bezig in dat boek van Sally Rooney maar inderdaad, die personages. Wat een pretentieuze mensen allemaal haha, ze zijn allemaal zo aNdErS en ‘hard to love’.

edit: ondertussen heb ik het uit, maar het werd niet beter. Beetje teleurgesteld dat het niet het niveau haalt van Normal People.

4 likes

Ja vreselijk, ze zijn gewoon toxic en onaardig tegen elkaar. Lekker doen, maar daar ga ik m’n tijd niet aan verspillen.

3 likes

Ik zit echt in een massive reading slump. Heb eindelijk weer een boek uitgelezen, maar heb de helft alsnog niet meegekregen en heb hem uiteindelijk drie sterren gegeven. Ik denk dat ik hem ooit opnieuw ga lezen, want ik gok dat door de slump en bij gebrek aan concentratie mogelijk het boek op een ander moment leuker vind haha. Ging om Steel Crow Saga van Paul Krueger.

Ik ga nu een trilogie afronden, hopelijk kan ik deze maand wat meer boeken uitlezen. :smiling_face_with_tear:

Weet iemand of het mogelijk is boeken die op je iPad staan over te zetten naar je kobo ereader (dus zonder computer)

Ja! Je kan op de meeste ereaders in browser gaan. Dan ga je in de browser naar je mailbox (ik zou ff nieuwe aanmaken want anders moet die alle mail inladen) en stuur je het epub vanaf je ipad naar die mailbox. Kan je gewoon downloaden op je ereader daardoor.
Iemand anders vroeg gister ook hoe je vanaf je telefoon bestanden op je ereader kan zetten, dat werkt dus ook zo!

1 like

Wat fijn het werkt! Ik zal al te klooien met de Kobo app maar kreeg het niet voor elkaar. En ben gewoon te lui om mijn laptop op te starten om het op die manier te doen :relaxed:

1 like

Ik heb vakantie en ben lekker aan het lezen geslagen, alleen ik ben nu een soort vast aan het lopen omdat ik niet weet welk boek ik moet gaan lezen :sweat_smile: zit continu te zoeken op bol (kobo plus) maar bij alles krijg ik het gevoel dat het mweh gaat zijn ofzo. Dus dacht vraag het hier eens!

Wat is jullie favoriete boek ooit?

Ik lees graag detectives maar merk dat ik een boek met een leuke vrouw in de hoofdrol ook graag lees, beetje gaar uitgelegd zo maar weet dus ook niet helemaal waar ik op moet zoeken. Zoete romans en fantasy vind ik echt helemaal niets.

Heb de laatste weken Toen was ze weg van Lisa Jewell en De verrassing van Jet van Vuuren gelezen. Was nu begonnen in zachtop lachen van Malou Holshuijsen maar dat vind ik zwaar irritant geschreven en vooral totaal niet grappig. Ben ook nog begonnen aan Ons huis van Louise Candlish en aan Ik volg je van Lisa Jewell maar in beiden kom ik niet helemaal in.

4 likes

De serie van Angelique Haak
De mooie moorden serie, zijn wel korte boeken

Alle boeken van Frederick backman, maar zijn schrijfstijl is ook love or hate it.

1 like

Ik heb vorige week De Moordclub (Op Donderdag) en het vervolg daarop (De man die twee keer doodging) gelezen en ik vond het echt geweldige boeken. Ontzettende aanraders!
Oh en Daar waar de rivierkreeften zingen vind ik de hype wel waard.

3 likes

Wie weet heb je je lijstje al klaar, maar Ik dacht meteen aan de bijenhouder van Aleppo of de boekhandel van Teheran.

Kader Abdolah schrijft mooie boeken en is NL/Iranees, dus misschien brengt dat direct een gesprek op gang? Starten met een klassieker van Khaled Hosseini is altijd een goed idee. In duizend schitterende zonnen draait het meer om de vrouw dan in de vliegeraar.

3 likes

Eight detectives misschien? Van Alex Pavesi

Ook eens met @Bubbless Thursday murder club is fantastisch!!

2 likes

Geen detective ofzo, maar ‘Een klein leven’ staat ook in kobo plus, en dat vind ik wel een hele grote aanrader!

2 likes

Ik vind de thrillers van Lucy Clarke echt heel tof. Ze hebben vaak (allemaal? :thinking:) een vrouwelijke hoofdpersoon en geven mij altijd het ultieme vakantie gevoel. Aanraders wat mij betreft: Onderstroom en Nachtzwemmen (en The Castaways, maar die is nog niet vertaald).

1 like

Wat veel tips, echt mega bedankt! Super fijn, ik ga meteen even kijken welke ik op kobo plus kan vinden! Kom zo mijn vakantie wel door haha.

@Bubbless Daar waar de rivierkreeften zingen heb ik er toevallig al op staan maar nog niet in begonnen. Die andere twee die je noemt kijken me ook wel wat :slight_smile:

@monkeyslut lijkt me inderdaad wel wat. Heb Gone Girl gezien en houd wel van zulke thrillers.

@broodjepindakaas karin slaughter heb ik bijna alles al van gelezen maar de nieuwe nog niet, ga die eens checken! Van Jet van Vuuren dus wel onlangs wat gelezen maar dat vond ik wel een beetje mweh. Ben daardoor dan geneigd om een schrijver niet snel weer opnieuw te lezen haha.

@Zonnebloem heb ‘m meteen gedownload! Heeft goede recensies ook, ben heel benieuwd. Alleen lijkt en wel een beetje een treurig boek ofzo? Of valt dat mee? Zag bij boeken die er op lijken ‘het einde van de eenzaamheid’ van benedict wells, die heb ik als fysiek boek toevallig liggen dus die ga ik deze vakantie ook maar eens lezen.

@Era zwarte lelies kan ik niet vinden als Ebook? Kan dat kloppen?

@DelilahBard dankje voor de tip, ze staat alleen niet in kobo plus. Maar wellicht dat ik later een ebook van haar gewoon ff aanschaf. Of fysiek, koop liever fysieke boeken dan ebooks, vind dat dan toch zonde ofzo haha. Liever een paar euro meer en dan een echt boek voor altijd hebben dan iets digitaals…

3 likes

Een klein leven is idd wel een treurig, maar tegelijk ook een prachtig boek. Het gaat over trauma, vriendschap, liefde. Het is gruwelijk en hartverwarmend tegelijk. Het is een verhaal waar ik enorm mee heb meegeleefd en soms heb moeten wegleggen omdat het zo heftig was, maar waar ik ook nog vaak aan terugdenk en dat ik zeker nog een keer wil herlezen. Maar het is dus zeker geen “light read” ofzo :sweat_smile:

1 like

Ik dscht hm, die naam komt me bekend voor, maar wat heb ik van haar gelezen? Google zei the castaways en toen las ik jouw berichtje verder waar jij die ook gewoon noemt haha. Moet zeggen dat ik hem vond tegenvallen, maar dat was vooral omdat ik nav de flaptekst iets heeeel anders had verwacht en dus het hele boek niet kon wennen aan het plot

2 likes

Moest een beetje gniffelen om dit understatement, haha. Heb nog nooit zo hard gehuild om een boek volgens mij. Maar vind het zeker een aanrader!

Ben nu trouwens bezig in Nachttrein naar Lissabon en ik geniet er zo van. Echt precies waar ik zin had. Een dromerig, filosofisch ‘ontsnapboek’.

2 likes

Oh wat jammer! Smaken verschillen natuurlijk, maar ik geniet dus echt van haar boeken. Onderstroom/The Blue vond ik nog toffer, dus mocht je nog eens een poging willen wagen :wink:

1 like

Ik ben begonnen in “Empire of the vampire” - Jay Kristoff, nog teveel in begin om er iets over te kunnen zeggen.

De boeken outlet van bol heb ik deze gevonden met veel korting. Hardcover met illustraties. Heel blij mee.

1 like

Wil je laten weten wat je van EOTV vindt? Ik ben er ooit aan begonnen en heb hem toen uiteindelijk weggelegd, omdat ik er op dat moment toch geen zin in had haha

2 likes