Het algemene boekentopic (Deel 2)

Wat leuk dat ook Monki er tussen staat. Leuk jeugdsentiment dit. Sommige boeken durf ik niet te herlezen omdat ik vermoed dat het vooral leuke jeugdboeken zijn die ik nu misschien wat kinderachtig vind en waarvan ik de herinnering niet wil verpesten.

3 likes

Ooh, zo leuk! Ik was echt he-le-maal weg van De kinderen van Bolderburen vroeger, haha, en De torens van februari vond ik als kind ook echt fantastisch.

3 likes

Ik ben al zooooo lang bezig in 1Q84. De schrijfstijl is echt mijn smaak, maar door drukte en het feit dat ik de triologie lees (erg veel bladzijden in één keer) helpt niet echt!

Nu nog 150 bladzijden en dan ben ik eindelijk klaar :v:t2:

3 likes

Ha, leuk! Ik werk in het onderwijs en heb van mijn schoolbieb 7 boeken meegenomen. Ik hoop ze komende weken uit te lezen & zal hier een review plaatsen. Zijn boeken voor bovenbouw basisschool :slight_smile:

2 likes

Ik heb net The silence of the girls uitgepezen en ondanks dat ik het heel tof vond, vind ik het bij dit soort boeken wel lastig dat het net niet helemaal fictie is. Daardoor kom ik nooit volledig in het verhaal en ben ik me constant aan het afvragen waar overlap zit met het originele verhaal en waar het afwijkt en welke echte wereld er achter schuilgaat

@vitaminwater ik ben op zoek naar een boek die jij een hele tijd geleden hebt getipt, maar het is altijd door mijn hoofd blijven spoken. Kan hem ook niet op je insta vinden dus misschien weet jij het met deze vage omschrijving. Volgens mij was het een boek over een man in een gevangenis, hij had vrouwen vermoord en in dat boek kwam iedere vrouw aan het woord. Ofzoiets. Weet jij misschien nog welke het was? Ik weet wel dat je toen heel enthousiast was

1 like

Yes! Dat is Notes on an Execution van Danya Kukafka

3 likes

Zou het notes on an execution kunnen zijn? Die lees ik nu en komt heel erg overeen met jouw beschrijving.

3 likes

thanks!!

2 likes

Ik probeer me door het eerste deel van faxen aan Ger te worstelen van Nicolien Mizee nadat ze zo positief over deze boekenreeks waren bij boeken fm, maar ik vind het een beetje geneuzel. Ben nu ongeveer op de helft maar er gebeurt zo weinig en kom er slecht doorheen. Iemand dit ook gelezen en weet of het de moeite waard is om door te lezen?

Als je het op de helft nog steeds geneuzel vindt, zou ik ‘m wegleggen

1 like

Sommige stukjes vind ik wel echt grappig en goed geschreven vandaar de twijfel maar de saaiheid overheerst een beetje haha. Dus denk dat je gelijk hebt

1 like

Impopulaire boeken mening :sos: Ik heb Andy Weir - Project hail mary uit > wat een verschrikkelijk boek zeg jezus. Het krijgt op het forum en het verdere internet hele goede recensies en ik snap daar echt helemaal niks van. De constante jolige / quirky / “grappige” opmerkingen van de hoofdpersoon vond ik kinderachtig, irritant en niet grappig. De personages zijn extreem cringe en clichĂ© en los van alle technische info en details vond ik dit qua plot en schrijfstijl echt een slecht kinderboek. Iemand anders die dit ook een kutboek vond??

& wel heel leuk: Cat’s cradle van Kurt Vonnegut :ok_hand: Mijn vriend zegt al 10 jaar dat ik het moet lezen en ik heb eindelijk naar hem geluisterd. Echt grappig / absurdistisch / origineel, het is een dun boekje dus je bent er zo doorheen maar er gebeurt super veel. In ieder geval 5/5 would recommend (Ik vind het zelfs beter dan slaughterhouse 5)

1 like

Oh echt veel heb ik er gelezen! Krijg er heimwee gevoelens van haha. Harry Potter lees ik nog steeds. Ik las de boeken van Jacques Vriens als kind zo graag, ook de korenwolf serie.

2 likes

Wooow, de korenwolf! Childhood memories unlocked!

Zijn er hier ook mensen die ‘Griezelbeelden’ van Paul van Koon hebben gelezen? Dat is denk ik wel één van de meest indrukwekkende boeken die ik heb gelezen vroeger.

4 likes

Ik was in m’n jeugd echt enorme fan van de Kinderen van Moeder Aarde trilogie van Thea Beckman. Ik heb een paar jaar terug geprobeerd het eerste boek weer eens opnieuw te lezen, maar zou het inderdaad echt afraden om dat te doen. Het viel me toen ineens tegen, het was niet meer zo fantastisch als vroeger. Ben ook niet doorgegaan, maar heb 'm weer in de kast gelegd om de nostalgie en dat gevoel van vroeger niet te verpesten.

3 likes

Nog even buiten in de schaduw, nu het nog uit te houden is :relaxed:

8 likes

De auteur van de Daevabad trilogie (City of Brass, S.A. Chakraborty) komt volgend jaar met een nieuw (adult) boek over onder andere piraten aaaaah. Ik crave echt naar een goed pirate story hoor en aangezien ik haar trilogie ook goed vond, heb ik hele goede hoop. :clap::clap:

6 likes

Ohh nice :heart_eyes: dingen met egyptische myths/settings en dingen met piraten zijn echt mn favo in boeken/films dus dit is echt perfect voor mij haha

2 likes

Heb je gelijk het eerste boek weg gelegd? Ik heb het gulden vlies van thule denk ik wal 5+ keer gelezen, waaronder in mijn studententijd en het bleef steeds heel goed! Nu ook weer zin om het te herlezen :sweat_smile:

1 like