Het algemene boekentopic (Deel 2)

Nee, niet gelezen! Maar nu wel benieuwd naar.

Ja er zitten zeker mooie stukken in! Maar het hoofdplot is echt wat saai en ingezakt inmiddels (ben nu op 45%). De hoofdpersoon kan het verhaal gewoon niet dragen en de manier waarop Prado wordt opgehemeld door iedereen is echt een beetje belachelijk. Had wat stukjes voorgelezen aan mijn vriend en die vroeg of het niet ironisch bedoeld is, zo erg is het, haha.

2 likes

Oh gelukkig! Ik heb ze nu op mijn ereader staan maar durfde er niet aan te beginnen omdat ik echt bang was dat ze tegen zouden vallen. En ik wist dus helemaal niet dat er ook een derde deel was. Denk dat ze die niet bij mijn bibliotheek hadden! Dus binnenkort eens aan beginnen.

1 like

Zeker aan beginnen! Al weet je nooit hoe je het vindt, ik heb vorig jaar kruistocht in spijkerbroek herlezen en vond het helemaal niks en een paar jaar daarvoor was het nog dikke prima. Soms ben je misschien ook niet in de stemming. Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt en wat je van Colman vind ook! Colman is wel vrij laat uitgekomen na Juniper dacht ik hoor. Niet zo gek dat je die niet kent.

Heeft iemand hier ook Razende Stilte gelezen vroeger? Dat vind ik ook nog steeds zo’n goed boek! Gaat over een jongen die doof is. Een beetje de dorpsgek tot hij Marnie leert kennen die samen met hem gebarentaal ontwikkelt om te kunnen communiceren. Ook wel dat bang zijn voor heksen zoals in heksenkind komt er in naar voren. Ik vind de sfeer heel goed neergezet van dat boek.

3 likes

Ben nu begonnen in ‘Bunny’ maar moet nog even inkomen. Vind de hoofdpersoon alleen wel echt een zeurpiet.

Het is een beetje een vreemde trilogie want het is niet op volgorde geschreven en uitgebracht…
Eerst schreef ze heksenkind. Daarna schreef ze een prequel, Juniper. Toen 10 jaar later ofzo Colman en die gaat verder waar Heksenkind stopte. Je kunt de boeken ook goed los van elkaar lezen. Het zijn allemaal ronde verhalen.

2 likes

Ik ben Anna K. aan het lezen en heb hem bijna uit, maar ik vind de schrijfstijl echt apart. Net als al die personages die geen uitgeschreven achternamen hebben.

En ik heb vorige week 2 van mijn boekenkasten uitgemest en de boeken die ik echt eens wil lezen apart gezet, net als de boeken die ik weg ga doen :slight_smile:

1 like

Ja, vond ik dus ook. Maar vind de personages heel oppervlakkig helaas.

2 likes

Ik ga nu starten in “Daughter of the moongodess” door Sue Lynn Tan

Meer om de cover en de titel, dus ben benieuwd.

Kiezen jullie soms iets uit om de cover? Ik eigenlijk dus nooit haha, altijd op basis achterflap tekst of omdat iemand anders suggereert dat ik die misschien wat vind.

5 likes

Soms wel, ik ben zelf grafisch vormgever, dus ik kijk er wel altijd naar. Ik heb dit boek ook besteld omdat ik hem mooi vond :rofl:

1 like

Absoluut, een lelijke cover helpt bij mij niet om een boek snel op te pakken haha.

(Heb wel een andere editie vanwege een book box subscription, maar door deze cover was ik hooked)

Even een paar voorbeelden :sunglasses:

4 likes

Regelmatig wel eigenlijk.

1 like

Ik heb vakantie en heb helemaal zin om veel te lezen! Ik ga in ieder geval Zondagsleven van Judith Visser uit lezen.

Hierna ga ik denk ik weer een boek van Javier Marias lezen. En misschien ga ik ondanks m’n stapel to read ook nog wel even naar de kringloop.:heart_eyes:

3 likes

Ik lees dus “normaal” eerst de titel en achterflap en cover boeit me weinig dus hoeft inderdaad niet fancy (zeker niet bij boeken die ik leen/etc), beetje wat jij zegt inderdaad.

Leuk te lezen hoe dat bij jullie gaat! @Foucher @LastYoungRenegade en @DaintyDream

2 likes

Ik ga eerder uit van de titel!

5 likes

Mini book haul!

11 likes

Ik kies wel eens een boek uit om de cover! Meestal om de achterflap of wegens aanraden van iemand, maar ook zeker wel eens op de cover. Heb laatst The Silence of the Girls daarom meegenomen

4 likes

Oké ik krijg hier mega The House in the Cerulean Sea vibes van, dus ik heb deze net gepreorderd:

9 likes

Jaaa Robin Hobb!! :purple_heart: Ik ga haar reeksen denk ik nog een keer lezen, wat een goede boeken.

2 likes

Geef een boek zo’n cover en ik ben net een ekster. Ik vlieg er op af

13 likes

Help ik heb al 1 boek helemaal in een ruk uitgelezen vandaag (colleen hoover; maybe someday) en ik heb nog een boek van haar liggen (losing hope) en een ander boek (the unhoneymooners) en wil eigenlijk nog een stukje lezen, maar ben bang dat ik dan tot 5 uur s’nachts aan het lezen ben.

6 likes