Inmiddels uit, werd echt spannend!
In begin moest ik er wel inkomen maar werd snel meegesleurd in de wereld.
Wel de moeite van nog lees poging waard.
Wat grappig! Ik heb deze boeken vorig jaar voor het eerst gelezen en vind ze juist fantastisch, omdat het niet alleen een kinderverhaal is!
Proberen moet ik hem sowieso nog wel, heb namelijk twee edities.
Ja, want ik merkte dat ik me te veel ergerde aan dingen (ik denk personages, al weet ik dat nu niet precies meer) en dat vond ik te zonde om de herinnering aan te verpesten.
Ik heb twee zulke leuke boeken gelezen afgelopen week:
- Thursday Murder club, van Richard Osman
- Anxious People, Frederik Backman
Allebei echt perfecte comfort / feelgood boeken zonder dat het cheesy wordt
Ik ben eindelijk mijn Goodreads challenge aan het inhalen (loop er nog twee achter).
Next read weet ik trouwens nog niet zeker, maar die op de template is wel een kanshebber
Ik ben echt om ver geblazen door dit boek!
Het gaat over:
This is the story of a murderer. A stolen child. Revenge. This is the story of Ted, who lives with his young daughter Lauren and his cat Olivia in an ordinary house at the end of an ordinary street. All these things are true. And yet some of them are lies. An unspeakable secret binds the family together, and when a new neighbour moves in next door, the truth may destroy them all. Because there’s something buried in the dark forest at the end of Needless Street. But it’s not what you think…
Het is lang geleden dat ik echt aan een boek vastgeplakt zat, maar deze kon ik bijna niet weg leggen. Spannend, verrassend, soms een beetje eng maar ook lief.
Ik heb echt een hekel aan van die Agatha Christie-achtige thrillers waarbij de plottwist op de laatste pagina komt maar je die echt op geen enkele manier had kunnen voorspellen (“surprise! Er was een identieke tweelingbroer!”). Dit boek heeft ruim voldoende hints door het verhaal heen zitten die je flink aan het nadenken zetten en waardoor je wel een vermoeden kunt krijgen van (een deel van) wat er aan de hand is.
Alleen jammer van die ouderwetse/saaie cover, die doet dit boek echt geen recht
Edit: oh ja ik zou er zo min mogelijk over opzoeken vooraf en je laten verrassen
Klinkt goed! Ik zet 'm op mijn tbr
Is er een vertaling beschikbaar? Hij klinkt heel interessant maar ik lees alleen Nederlands
Edit: ik kan zelf ook googlen natuurlijk vertaling is ‘het laatste huis’ maar komt pas in januari 2023 uit!
Ja geweldig! Ik vond Sundial van haar ook boeiend, maar dat verhaal is iets voller en een tikje lastiger te volgen
Meteen opgeslagen, dit klinkt helemaal als iets voor mij!
Oké ik kom hierop terug. Dit boek begint steeds saaier en vervelender te worden. Heeft iemand anders hier het gelezen?
Ja ik vond het ook een beetje langdradig, maar er zitten hele mooie stukken in. Heb je Lea van Pascal Mercier gelezen? Die vind ik fantastisch en heb ik echt om gejankt
Heksenkind is prachtig. Ik herlees dat boek en juniper en colman nog regelmatig en het blijft goed. Ik was ook fan van de kinderen van de bolderburen @lumos. Las je dan ook die boeken over Emiel?
Nee, niet gelezen! Maar nu wel benieuwd naar.
Ja er zitten zeker mooie stukken in! Maar het hoofdplot is echt wat saai en ingezakt inmiddels (ben nu op 45%). De hoofdpersoon kan het verhaal gewoon niet dragen en de manier waarop Prado wordt opgehemeld door iedereen is echt een beetje belachelijk. Had wat stukjes voorgelezen aan mijn vriend en die vroeg of het niet ironisch bedoeld is, zo erg is het, haha.
Oh gelukkig! Ik heb ze nu op mijn ereader staan maar durfde er niet aan te beginnen omdat ik echt bang was dat ze tegen zouden vallen. En ik wist dus helemaal niet dat er ook een derde deel was. Denk dat ze die niet bij mijn bibliotheek hadden! Dus binnenkort eens aan beginnen.
Zeker aan beginnen! Al weet je nooit hoe je het vindt, ik heb vorig jaar kruistocht in spijkerbroek herlezen en vond het helemaal niks en een paar jaar daarvoor was het nog dikke prima. Soms ben je misschien ook niet in de stemming. Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt en wat je van Colman vind ook! Colman is wel vrij laat uitgekomen na Juniper dacht ik hoor. Niet zo gek dat je die niet kent.
Heeft iemand hier ook Razende Stilte gelezen vroeger? Dat vind ik ook nog steeds zo’n goed boek! Gaat over een jongen die doof is. Een beetje de dorpsgek tot hij Marnie leert kennen die samen met hem gebarentaal ontwikkelt om te kunnen communiceren. Ook wel dat bang zijn voor heksen zoals in heksenkind komt er in naar voren. Ik vind de sfeer heel goed neergezet van dat boek.
Ben nu begonnen in ‘Bunny’ maar moet nog even inkomen. Vind de hoofdpersoon alleen wel echt een zeurpiet.
Het is een beetje een vreemde trilogie want het is niet op volgorde geschreven en uitgebracht…
Eerst schreef ze heksenkind. Daarna schreef ze een prequel, Juniper. Toen 10 jaar later ofzo Colman en die gaat verder waar Heksenkind stopte. Je kunt de boeken ook goed los van elkaar lezen. Het zijn allemaal ronde verhalen.
Ik ben Anna K. aan het lezen en heb hem bijna uit, maar ik vind de schrijfstijl echt apart. Net als al die personages die geen uitgeschreven achternamen hebben.
En ik heb vorige week 2 van mijn boekenkasten uitgemest en de boeken die ik echt eens wil lezen apart gezet, net als de boeken die ik weg ga doen