Ik had precies hetzelfde
Ik heb deze week Pachinko uitgelezen en Uitgewoond. Vond beide goed! Wil nu ook meer over Korea/Koreanen lezen, dus ben nu begonnen in Crying in H mart. Vond Pachinko soms wel een beetje zoet ofzo qua gebeurtenissen. Ik kan er niet helemaal de vinger opleggen, want er gebeuren juist allerlei nare dingen, maar soms vond ik het een beetje soap achtig denk ik.
Ja, dat begrijp ik wel en heb ik in meer recensies gelezen, maar ik heb zoveel nostalgische gevoelens over dat boek. Las het voor het eerst als tiener en heb het vorig jaar nog een keer helemaal gelezen en het was nog net zo fantastisch als ik me herinnerde. Dat mystieke van de 2 werelden en het verlangen naar elkaar maar elkaar niet kunnen vinden is zo prachtig mooi beschreven. Echt zo’n boek dat een beetje pijn doet aan je hart als je het uithebt omdat je de personages gaat missen.
Maar eerlijk, ik heb een enorm zwak voor alles van Murakami. Het is een liefde die nooit overgaat denk ik. Heb onlangs a wild sheep chase herlezen en oooo
Ik heb net mijn lieve gunsteling uitgelezen. Op een gegeven moment heb ik zo snel gelezen omdat ik klaar wilde zijn met dit boek…
Toch 3 sterren hoe de thema’s zijn verwoord en beschreven. Weet ook niet hoe ik dit moet anders moet beoordelen.
Blijkbaar is juli een goede leesmaand De boeken van Vanessa Gerrits zijn trouwens wel novella’s en de bundels van Merel Morre zijn ook niet echt dik.
Ik had precies dezelfde ervaring! Ook aan een stuk doorgelezen. Erg bijzonder boek.
Ik post hier volgens mij alleen nog maar dat ik echt in een leesdip zit. Maar ik heb de 100 jaar van Lenni en Margot in 2 dagen uitgelezen en wow ik moest een traantje laten. Heb ik niet vaak. Ik las op de cover dat ze het ook gaan verfilmen. Ben er nog niet uit of ik het graag wil zien of niet.
Nieuw doel: boeken uit mijn boekenkast lezen ipv de e-reader zodat ik ze erna naar de kringloop kan brengen.
Dat doel heb ik eigenlijk ook, maar dat blijft toch lastig! Bij mij concurreren ze niet met de e-reader maar wel met boeken van de bieb, en die winnen meestal toch… Maar ik wil eigenlijk ook graag wat boeken die ik nog heb staan gaan lezen zodat ik kan beslissen of ik ze wil houden.
Bij dagelijks gebruik misschien eens per 2 a 3 weken. Mijn ereader is 2 jaar oud. Heb je Wifi etc allemaal uitgezet? Als ik dat aan heb dan gaat de batterij wel sneller. Ik heb de helderheid ook laag staan, dat helpt ook.
Ik heb op die van mij op vakantie echt dagelijks minimaal een uur maar meestal meer gelezen. En volgens mij 1 keer opgeladen tussendoor (2 weken). Ik doe hem nooit uit, maar altijd met de sleepcover
Maar ik heb een wat simpele oudere.
Die van mij is ook zo’n 2 jaar oud en ik gebruik hem bijna dagelijks en dan minstens 1 uur. Denk dat ik eens in de 2 weken oplaad?
Ik doe hem niet altijd uit, dan gaat hij op stand-by maar na een x aantal minuten gaat hij vanzelf uit.
Ik ben er gisteren in begonnen en ben op een vierde van het boek zoiets. Tot nu toe pakt het me ook totaal niet en twijfel of ik het uit ga lezen. Misschien had ik er teveel van verwacht door alle goede reviews.
Ik zoek een boek/serie. Ik zie de kaft nog zo voor me. Volgens mij heet de schrijfster kate? Het gaat over een meisje die zwemt en verliefd wordt op een jongen die Don heet. Iemand enig idee? Het is een tienerboek denk ik maar ik blijf me maar afvragen hoe het afloopt
Klinkt als Kate Cann misschien? Die schreef van die zwijmelige tienerboeken.
Ik zou er lekker mee stoppen ik bleef maar doorlezen maar het einde is ook super random. Je kan op Goodreads filteren op 1ster en dan krijg je een goed idee van het einde etc haha
Ik heb vakantie en moet van mijn sportverslaving
afkomen, waardoor ik nu erg veel tijd over heb om te lezen. Zit bijna op een (kinder)boek per dag en i love it.
Vind het ook even leuk om dat op een rijtje te zetten, ook al lees ik niet zo bijzondere boeken
Schijndood - Simone van der Vlugt
Leeuw met strepen - Lucinda Vos, Sophie Pluim
Het kleine huis bij de rivier - Selma Noort
Jakob en de zeven gevaren - Jacques Vriens
Winterhuishotel - Ben Guterson
(opeens best eng, maar leuk fantasieverhaal. wel winters)
Hongerklop - Peter en Hille Steenhuis
't Hooge Nest - Roxane van Iperen
(echt fantastisch)
Zachtop lachen - Malou Holshuijsen
(wauw)
Wat nog ligt te wachten:
De zomer van je leven - Jill Mansell (altijd goed, simpel vermakelijk)
Uit beeld - Amber Brantsen (al gelezen, maar herkenbaar en inspirerend)
Sorry dat ik je wakker bel - Marlies Koers (als dat net zo leuk is als deel 1… :))
Na twee maanden niet tot amper gelezen te hebben door een reading slump, heb ik eindelijk weer wat boeken uit!
Ik ben momenteel bezig in The Jasmine Throne van Tasha Suri, Little Thieves van Margaret Owen en People We Meet on Vacation van Emily Henry.
Ik heb dezelfde oude Kobo en doe ook wel tot 1,5 maand met de batterij, elke avond ongeveer een halfuurtje en licht laag en de wifi alleen aan als ik een boek wil downloaden. Ik zou niet eens aan de oplader denken als ik op vakantie ga haha
Door de WiFi gaat een ereader echt enorm snel leeg, snel uitzetten die hap haha
Wellicht dat ik morgen De Mitsukoshi Troostbaby Company nog uitlees, maar ik denk van niet. Dus hierbij alvast mijn roundup van juli! Ik link naar mijn review op instagram als ik er iets over heb gepost
- Ik dwang van Erwin Roebroeks
- Lapvona van Otessa Moshfegh (favo)
- Paradise Rot van Jenny Hval
- Stenen eten van Koen Caris
- How to be eaten van Maria Adelmann
- Kindred van Octavia E. Butler
- Exciting Times van Naoise Dolan
- Glitter maakt alles beter van Sander den Baas
- Leven en laten leven van Madeleijn van den Nieuwenhuizen
- De Bakvis van Nadia de Vries
- Greenwich Park van Katherine Faulkner
- On earth we’re briefly gorgeous van Ocean Vuong