Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik voel me altijd een beetje lullig als ik een autobiografie/memoires slecht vind, maar ik heb net Gevalletje Borderline van Kathelijn Hulshof gelezen (uit de Hoofdzaken serie) en ben echt een beetje verbaasd hoe matig het is :grimacing: De intentie is goed, maar het leest voor mijn gevoel bijna als een eerste versie die nog niet geredigeerd is. Geen logische structuur, je leert de schrijfster pas richting het einde van het boek een beetje kennen, en er zijn meerdere stukken die er woord voor woord 2 of zelfs 3 keer in staan. Jammer wel, gemiste kans gezien andere boeken uit deze serie volgens mij wel veel hebben gedaan voor het inzichtelijk maken van psychische problemen.

2 likes

Wat jammer! Ik twijfel nog of ik die wil lezen, maar ik las meerdere matige reviews op Goodreads. Ik heb laatst Ga gewoon wat leuks doen uit de serie geluisterd en die vond ik wel goed.

@vitaminwater ik zag jouw naam opduiken in de zoekresultaten toen ik zocht op ‘Het aanbidden.van Louis Claus’ van Helena Hoogenkamp. Ik ben wel benieuwd wat je van het boek vindt? Als je dat nog weet.

Ik vond het einde echt zo triest. Daar werd zo duidelijk hoe eenzaam Carla is. Heel veel herkenbare Nederlandse dingrn. Bitterzoete grapjes. Heerlijk geschreven maar de tijdsprongen volgde ik niet aldoor even goed. Aanrader wat mij betreft.

2 likes

Ik vond ‘m ook geweldig! Bijzonder Nederlands boek, met een rauw randje. De schrijver gaat overigens nu onder de naam Valentijn Hoogenkamp :relaxed:

3 likes

Nav meerdere berichten hier The Last House on Needless Street gaan lezen, maar gaat het over misbruik? Na de eerste paar pagina’s krijg ik heel erg dat gevoel nml en weet niet of ik dan verder wil lezen…

2 likes

Spoiler: ja in de zin van verwaarlozing, iig niks seksueels. Je kunt misschien even googlen op de trigger warnings.

1 like

Ik krijg meteen zin om al deze boeken te gaan lezen, wat een enthousiasme. Zelfs crossroads wil ik nog wel opnieuw een kans geven. Vooruit wel jammer van je mening over Circe, maar je kan niet alles hebben.

Edit: heb je de film Nomadland dan ook gezien?

1 like

:scream: :scream: ik voel me persoonlijk aangevallen

maar smaken verschillen natuurlijk haha. door jouw enthousiasme wil ik crossroads ook gaan lezen! zat erover te twijfelen omdat ik niet per se graag over god en religie lees maar in de aflevering van boekenfm over dit boek waren ze ook al heel enthousiast. dus ben benieuwd!

2 likes

Ik heb net the Last house on needless street uit maar vond het zo tegenvallen! Echt vanaf het begin vond ik al best duidelijk wat er gebeurde en ook totaal niet spannend. Ben echt verbaasd door de positieve reacties :sweat_smile:

2 likes

Ik had precies hetzelfde :grimacing:

1 like

Ik heb deze week Pachinko uitgelezen en Uitgewoond. Vond beide goed! Wil nu ook meer over Korea/Koreanen lezen, dus ben nu begonnen in Crying in H mart. Vond Pachinko soms wel een beetje zoet ofzo qua gebeurtenissen. Ik kan er niet helemaal de vinger opleggen, want er gebeuren juist allerlei nare dingen, maar soms vond ik het een beetje soap achtig denk ik.

2 likes

Ja, dat begrijp ik wel en heb ik in meer recensies gelezen, maar ik heb zoveel nostalgische gevoelens over dat boek. Las het voor het eerst als tiener en heb het vorig jaar nog een keer helemaal gelezen en het was nog net zo fantastisch als ik me herinnerde. Dat mystieke van de 2 werelden en het verlangen naar elkaar maar elkaar niet kunnen vinden is zo prachtig mooi beschreven. Echt zo’n boek dat een beetje pijn doet aan je hart als je het uithebt omdat je de personages gaat missen.

Maar eerlijk, ik heb een enorm zwak voor alles van Murakami. Het is een liefde die nooit overgaat denk ik. Heb onlangs a wild sheep chase herlezen en oooo :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik heb net mijn lieve gunsteling uitgelezen. Op een gegeven moment heb ik zo snel gelezen omdat ik klaar wilde zijn met dit boek…
Toch 3 sterren hoe de thema’s zijn verwoord en beschreven. Weet ook niet hoe ik dit moet anders moet beoordelen.

2 likes

Blijkbaar is juli een goede leesmaand :blush: De boeken van Vanessa Gerrits zijn trouwens wel novella’s en de bundels van Merel Morre zijn ook niet echt dik.

8 likes

Ik had precies dezelfde ervaring! Ook aan een stuk doorgelezen. Erg bijzonder boek.

Ik post hier volgens mij alleen nog maar dat ik echt in een leesdip zit. Maar ik heb de 100 jaar van Lenni en Margot in 2 dagen uitgelezen en wow ik moest een traantje laten. Heb ik niet vaak. Ik las op de cover dat ze het ook gaan verfilmen. Ben er nog niet uit of ik het graag wil zien of niet.

Nieuw doel: boeken uit mijn boekenkast lezen ipv de e-reader zodat ik ze erna naar de kringloop kan brengen.

2 likes

Dat doel heb ik eigenlijk ook, maar dat blijft toch lastig! Bij mij concurreren ze niet met de e-reader maar wel met boeken van de bieb, en die winnen meestal toch… Maar ik wil eigenlijk ook graag wat boeken die ik nog heb staan gaan lezen zodat ik kan beslissen of ik ze wil houden.

1 like

Bij dagelijks gebruik misschien eens per 2 a 3 weken. Mijn ereader is 2 jaar oud. Heb je Wifi etc allemaal uitgezet? Als ik dat aan heb dan gaat de batterij wel sneller. Ik heb de helderheid ook laag staan, dat helpt ook.

Ik heb op die van mij op vakantie echt dagelijks minimaal een uur maar meestal meer gelezen. En volgens mij 1 keer opgeladen tussendoor (2 weken). Ik doe hem nooit uit, maar altijd met de sleepcover
Maar ik heb een wat simpele oudere.

Die van mij is ook zo’n 2 jaar oud en ik gebruik hem bijna dagelijks en dan minstens 1 uur. Denk dat ik eens in de 2 weken oplaad?

Ik doe hem niet altijd uit, dan gaat hij op stand-by maar na een x aantal minuten gaat hij vanzelf uit.