Het algemene boekentopic (Deel 2)

Juni en juli bij elkaar.

Net The Bell Jar uit en jeetje wat een boek, wat heftig maar ook zo mooi. Zwaar van onder de indruk.

Cursed Bunny is absoluut mijn andere favoriet van dit lijstje, bizarre short stories met als onderliggend thema kritiek op het patriarchaat en de kapitalistische samenleving, love it!

6 likes

Wow onze smaak komt overeen :grin: heb 6 van de 9 ook gelezen. Heb Hex op mn lijstje gezet!

2 likes

Nu bezig in het 3e deel van de Grant County serie van Karin Slaughter.

5 likes

zijn er hier ook ffers met een ereader die nu geen zin meer hebben om papieren boeken te lezen

2 likes

Heb Caraval ool 4 sterren gegeven! Is bij mij al snel als het plot van een boek mij verrast, en dat deed het!

Ik mis echt goede YA trilogieen zoals destijds the Hunger Games, de test trilogie, divergent en de selectie. Iemand nog een aanrader voor boeken die qua thema’s hier op lijken?

3 likes

Misschien de Arc of a Scythe trilogie? Is ook dystopian!

2 likes

Nee, serie (nog) niet gezien! Ik wilde eerst de boeken lezen voordat ik daar aan begin. Over de serie heb ik wel goede dingen gehoord

Ik vond The Chemical Garden trilogie van Lauren DeStefano heel mooi. Dat is echt een dystopie. De Illuminae-serie van Kristoff en Kaufman is meer space sci-fi, maar zooo goed. Spannend en leest lekker weg.

2 likes

Misschien de Legend triologie van Marie Lu? Die was in die tijd ook heel populair.

Ja de Bell Jar is zo goed hè!! Boek heeft zo veel indruk op me gemaakt en ook een spiegel voorgehouden wat soms nogal pijnlijk was :sweat_smile:

3 likes

Is het boek van patronen doorbreken een aanrader?

Ik heb m’n ereader in het begin echt amper gebruikt, kocht ook vaak alsnog fysieke boeken.
Maar de laatste tijd probeer ik voordat ik ga slapen nog even in bed te lezen en dan vind ik m’n ereader dus echt veel chiller.

Ben bijna in staat om het boek dat ik nu lees (Angstige mensen) ook nog als ebook te kopen zodat ik s avonds lekkerder kan lezen :joy:

1 like

Ja vond ik op zich wel! Het gaat vooral over de theorie die ook in schematherapie wordt gebruikt, dus over verschillende schema’s en modi en daarbij zitten wat opdrachten en vragen die je jezelf kan stellen om daar meer inzicht in te krijgen. Ik vond het wel fijn omdat ik bezig ben met schematherapie, maar ook voor mensen die dat niet volgen kan het denk ik ook wel helpend zijn (een boek is natuurlijk nooit hetzelfde als therapie maar het kan wel inzichten geven!). Mocht je zelf wel al veel ervaring met schematherapie hebben dan is het misschien niet zo vernieuwend.

3 likes

Ik heb dit met Alias Grace gedaan! Zo’n dik boek leest echt voor geen meter in bed, en ik hou er niet van om meerdere boeken tegelijk te lezen

1 like

Dan ga ik het boek maar eens aanschaffen, ben zelf ook bezig met schematherapie. Kijken of die op kobo staat.

1 like

Is de hype rondom The Love Hypothesis terecht? :smiling_face:

1 like

3 likes

Vond ik niet… Voor mij was het iets te veel lezen wat ik al wist en te weinig nieuwe inzichten of (voor mij) toepasbare tips hoe ik anders zou kunnen reageren of handelen

2 likes

Zoals gewoonlijk een bij elkaar geraapt zooitje, maar weer echt een paar parels gelezen. Ik lees vaak boeken naar aanleiding van wat vrienden op GoodReads lezen, wat hier wordt aanbevolen of omdat ik toevallig de trailer van de film zag in Pathé :joy:. Mijn ebookabo heeft heel vaak het boek dat ik zoek dus dat vind ik wel fijn.

Tijdens mijn laatste boek (immortal milk) had ik wel echt bizarre kaascravings. Heb uit armoe tussendoor een lepel smeerkaas genomen tijdens het lezen.

Edit: dus als iemand vrienden wilt worden op GoodReads let me know! Ik heb altijd boekentips nodig haha.

11 likes

Ik wil wel vriendjes worden! Vgm werkt dit zo:
Edit nee toch niet, kut GR

Zo dan

3 likes