Ik had al jaren een doel om 26 boeken te lezen, maar het lukte niet. Dit jaar eind januari een nieuwe ereader gekocht en heb halverwege het jaar zelfs mijn leesdoel verhoogd naar 40 boeken en daarna tijdens mijn vakantie zelfs naar 52. Gisteren op de valreep het doel behaald.
Weinig literaire hoogstandjes, maar wel weer het plezier in lezen terug gevonden. Korte recap:
- Vogeleiland van Marion Pauw vond ik erg goed geschreven en vond het zo spannend, dat ik het binnen een middag en (lange) avond uitlas.
- Rauw van Marjolein Hartman vond ik zo mooi en hartverscheurend.
- Ik vond de voor jou, na jou, voor mij boeken erg leuk. Vooral Voor Jou. Heb echt tranen met tuiten gehuild. Voor mij vond ik het minst leuk en zelfs een beetje uitgekauwd.
Ik heb voor werk ook nog wat boeken gelezen maar die heb ik niet meegenomen in dit overzicht.
Voor volgend jaar:
- Wil ik proberen meer boeken dan dit jaar te lezen, doel zet ik op 60. Lijkt goed te doen. Dit jaar waren er periodes waarin ik ook weken niet las, dus het doel is frequenter te lezen en daarom ook meer.
- Wil ik ook meer non-fictie boeken lezen (10 lijkt mij een mooi streven)
- En wil ik proberen voor wat minder young adult/feel good te gaan maar meer verschillende genres.