Het algemene boekentopic (Deel 3)

De discussie wordt voortgezet vanaf Het algemene boekentopic (Deel 2) - #5336 door RMN.

Eerdere discussies:

6 likes

Heeeeuj een nieuw topic!

10 likes

Ja fijn dat er zo veel gelezen wordt :grin:

13 likes

Mooie start voor het nieuwe leesjaar! Ik heb al een shortlist van boeken die ik dit jaar sowieso wil gaan lezen, dus ben benieuwd of dat is gelukt eind 2023!

8 likes

Altijd leuk om te delen!

4 likes

The bell jar - Sylvia Plath
The seven husbands of E.H. - Taylor Jenkins Reid
The silent patient - Alex Michaelides
The last house on needless street + Sundial - Catriona Ward
The push - Ashley Audrain

Deze in ieder geval. De meeste volgens mij wel geinfluenced door het forum! :grin:

10 likes

image

image

image

Gelijk maar even beginnen met een book haul, deze drie besteld om deze serie compleet te kunnen maken!

8 likes

Mijn doel voor komend jaar is weer om 52 boeken te lezen. Afgelopen jaar is het me voor het eerst gelukt!

5 likes

Ik ga dit jaar voor denk elke maand 2 boeken, dus 24. Hopelijk kan ik er veel meer lezen maar ga ik zien zo met de baby. In ieder geval wel veel kinderboekjes haha dus dan kom ik er zeker wel overheen

3 likes

Afgelopen jaar 52 boeken als doel. Heel fanatiek begonnen. Maar toen kwam er een zwangerschap + baby😂. Van te voren echt verwacht dat ik in mijn verlof heel veel zou lezen en een boek echt overal mee naartoe gesleept. Maar dan zat ik in de wachtkamer van het ziekenhuis bijna een uur te vroeg en kon ik nog steeds niet lezen.
Dit jaar mijn doel maar even teruggeschroefd naar 25. Ik ben ook overgestapt van Kobo Plus naar de bibliotheek. Lijkt me zo leuk straks met de baby hem daar boekjes laten uitkiezen.

8 likes

Nou dan maar weer beginnen aan een nieuw doel! Ik zet hem weer op 50. Gister met hakken over de sloot gehaald. Hoop dat ik hem dit jaar omhoog mag bijschroeven

3 likes

Ik heb mijn challenge van afgelopen jaar (52) op 4 boeken na niet gehaald, nieuwe poging voor 2023!

3 likes

Ik lees heel weinig vergeleken met de meesten van jullie. Ik heb altijd veel moeite om aan een nieuw boek te beginnen en sommige weken/maanden lees ik helemaal niet. Afgelopen jaar heb ik mijn doel op 11 gezet en heb er 15 gelezen.
Komend jaar wil ik vooral makkelijke boeken lezen. Ik lees boeken het liefst in het Engels als dat de originele taal is maar ik denk dat ik meer Nederlandse vertalingen ga lezen omdat dat toch minder concentratie eist. Bij de (online) bibliotheek hebben ze ook veel meer Nederlands dan Engels dus ik ben van plan veel E-books te lenen.

Ik begin vandaag in schimmen (shadows) van Dolly Alderton. Ben het jaar geëindigd met everything I know about love en die las fijn weg. Hierna ga ik schuim der aarde lezen van Roxane van Iperen!

10 likes

Ik wil dit jaar weer meer gaan lezen. Mijn doel zet ik op 30.

4 likes

Ooh, Schimmen staat ook nog op mijn lijstje! Ben benieuwd wat je er van vindt.

1 like

Ik heb als doel om meer te lezen dit jaar, zoals veel mensen verslond ik vroeger boeken maar nu nauwelijks nog. Dus mijn doel voor dit jaar staat op… 10 boeken.
Wat mij het meest in de weg staat is verminderde concentratie door omgevingsgeluid. Lezen in de trein, of lezen terwijl mijn vriend televisie kijkt lukt gewoon echt niet. Dus mijn plan is dit jaar hiermee te gaan oefenen door wat makkelijkere boeken te kiezen en die te lezen in een voor mij drukke omgeving. Want waarom ik mezelf enkel literatuur met een grote L laat lezen, geen idee… Misschien omdat ik een jaartje literatuur heb gestudeerd, maar die tijd is voorbij haha.
Heb d’r zin an :slight_smile:

16 likes

Toevallig gister ook begonnen in schimmen! Ben heel benieuwd (nog niet zo ver).

1 like

Ik heb mn doel van vorig jaar (50) ruimschoots gehaald, vooral door in de afgelopen 2 maanden een flinke inhaalslag te maken. Ik heb het nu opgehoogd naar 75. Ik tel wel luisterboeken mee. Dat is ook gelijk mijn tip voor degenen die hier postten over slechte concentratie en een baby. Ik kan me veel beter concentreren op een luisterboek en luister uren en uren terwijl ik mijn dochter in slaap probeer te toveren. Voelt ook gelijk veel minder zonde van de tijd en ik blijf regelmatig wat langer bij haar zitten of liggen zodat ik even mn hoofdstuk af kan luisteren😅

10 likes

En anders noise cancelling oordopjes gebruiken! Moet wel zeggen dat concentratie ook gewoon iets is wat je moet opbouwen. Ik ben ook heel snel afgeleid en vooral nu met alle apps etc is je spanningsboog vaak helemaal non-existent. Makkelijke boeken lezen heeft mij zeker geholpen. Ook tv uitzetten thuis of muziekje aan helpt mij ook om te lezen ipv te blijven hangen bij een serie. Ging van 2 naar 100 haha.

En ook gewoon een boek wegleggen als je er echt niet in komt, deed ik vroeger nooit en zo zonde van je tijd eigenlijk.

9 likes


Ik heb uiteindelijk 54 boeken gelezen in 2022. ^ Dit heb ik de afgelopen tijd nog gelezen, vooral Édouard Louis vond ik heeel goed

12 likes