Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik ben Daar Waar de Rivierkreeften Zingen aan het lezen via Nextory. Vindt hem tot nu echt lekker weglezen. Wil hem alleen graag in het engels lezen, dus heb hem net besteld bij Bol :slight_smile:

merk dat lezen toch wel heel chill is. Als kind las ik mega veel, maar ben daar op den duur mee gestopt.

1 like

Heb ik beide gelezen, ja! En Galatea is een boek dat je in een kwartiertje uit hebt maar ook tof :ok_hand:t2:

Ik vond persoonlijk Circe wel minder dan Achilles. De laatste vloog ik doorheen en Circe voelde iets wolliger. Maar vind het fantastisch leuk om die verhalen te lezen dus mocht iemand nog vergelijkbare tips hebben, yes please!

1 like

Ik heb dit jaar 22 boeken gelezen, waarvan drie in het Frans dus dat was een beetje een vertragende factor qua aantal boeken. Maar wel trots dat dat is gelukt!

Drie favorieten in willekeurige volgorde:

‘T hooge nest - Roxane van Iperen
Violeta - Isabel Allende
Pandora’s jar: women in the Greek myths - Natalie Haynes

Volgens mij zijn inspirerende, interessante en/of onbegrepen vrouwen de rode draad in mijn favorieten dit jaar.

8 likes

Mijn beste boek van dit jaar was denk ik 22-11-1963 van Stephen King. Ik heb het boek echt met plezier gelezen.

Het minste boek vond ik Dear Good Morning van Lienke de Jong.

3 likes

Wat lief, dankjewel :purple_heart: :purple_heart: Kijk nu al uit naar je review van mijn boek.

My Year of Rest and Relaxation is ook een van mijn lievelingsboeken. Vond 'm toevallig dit jaar in een gratis uitwisselkast in mijn buurt in Hongkong en heb 'm weer gelezen. Stelde nog steeds niet teleur. Zo’n fan van de sfeer in dat boek.

Mijn lievelingsauteur van dit jaar is Yukio Mishima. Heb ook weer veel Joan Didion herlezen nadat ze is overleden. En een paar oude werken van Amélie Nothomb. Zij is ook zeker een aanrader als je van Moshfegh houdt, trouwens.

6 likes

Mag ik vragen welk boek van jou is? Zit echt al forever op het forum maar heb dus geen idee. :sweat_smile:

2 likes

Je hebt haar ontmoet :scream: er zijn maar weinig mensen bij wie ik direct in een fangirl zou veranderen, maar zij is er wel een van, haha. Hoe is ze in het echt?

Ik vind Didion als fictieschrijver wel oke, maar vooral heel sterk als essayist. Haar korte essay over zelfrespect is een van mijn absolute favorieten (hier).

@Lakshmana ‘Aap in pak’ is mijn roman!

5 likes

Dankjewel! Ik ga eens kijken!

1 like

En ook @Era ik heb nog niks van Amélie Nothomb gelezen en ben nu wel geïnteresseerd, met welk boek zal ik beginnen?

1 like

Dit jaar begonnen met opnieuw lezen, 30 boeken was mijn doel en this gelukt :v:

11 likes

Nice! Zie in dit lijstje wel een duidelijk thema van mensen die iets naars hebben meegemaakt.

1 like

Had mijn doel op 15 gezet en heb de 20 gered, best prima dus.
Beste:
The Farseer Trilogy - Robin Hobb (heerlikje Fantasy, helemaal in verdwenen)
Mijn Naam is Selma - Selma van de Parre (prachtig geschreven)

Slechtste:
Comfort Me With Apples - Catherynne M. Valente (echt mijlenver de slechtste ook, enige positieve aan dit boek was dat het heel erg kort was)

Tegenvaller:
People We Meet on Vacation - Emily Henry (gisteren gelezen nav tip van vrienden, leest op zich prima weg, maar wat een irritante hoofdpersonen :roll_eyes:)

Doel voor volgend jaar:
20 boeken, en iig de volgende trilogie van Robin Hobb (Liveship Traders Trilogy) ook lezen

4 likes

Ik heb m’n doel behaald! Dank voor de tip over de kinderboeken haha :joy: heb er gister twee voorgelezen aan de baby (boeide hem nog 0 maar goed)

Mijn gelezen boeken in 2022





Misschien dat ik nog het boek Met liefs uit Londen uit ga lezen vandaag.

9 likes

Ik zet mijn doel altijd op 52 en hoog m dan op naar 75 als het goed gaat. Had eigenlijk wel graag 100 willen halen dit jaar :frowning_face: (zit nu op 96,5). Misschien dat ik nog de kortste boeken op mijn tbr probeer te lezen, maar anders ook al blij met 96.

Beste/leukste boeken:
Kingdom of Copper/Empire of Gold - S. A. Chakraborty
A Sky Beyond the Storm - Sabaa Tahir
Mindfuck novellas - S. T. Abby
The Love Hypothesis - Ali Hazelwood
Book Lovers - Emily Henry
Brutal Prince - Sophie Lark

Tegenvallers:
Addicted to You - Krista & Becca Ritchie
Where the Crawdads Sing - Delia Ownes
To Sir Phillip, With Love (Bridgerton 5) - Julia Quinn

3 likes

Ik heb nog een dag, maar denk niet dat ik m’n laatste boek uit lees. Ik heb dit jaar 106 boeken gelezen - een persoonlijk record dus daar ben ik wel blij mee.

9 likes

Ik vond dit jaar trouwens ‘Carrie Soto is back’ van TJR tegenvallen. Al die eindeloze beschrijvingen van tenniswedstrijden :yawning_face:

2 likes

Ik heb dit jaar 25 boeken gelezen! Mijn favorieten waren:

  • The city of brass & A kingdom of copper
  • Babel
  • The house in the cerulean sea
  • The love hypothesis
  • It ends with us
4 likes

Die vond ik ook tegenvallen. Ik vond de hoofdpersoon ook echt geen leuk mens

Ahh nee, ik had net bedacht om met dit boek 2023 te starten haha. Ben benieuwd

Morgen lees ik mijn 35ste boek uit en heb ik mijn jaarlijkse challenge weer gehaald. Helaas is er niet één fictie boek dat echt indruk heeft gemaakt. Ben echt een beetje lost wat dat betreft. Dan ga ik maar tiktokboeken lezen, maar dat blijkt eigenlijk nooit echt mijn smaak.

Non-fictie wel een paar parels gelezen, maar dat zie ik niet veel voorbij komen in dit topic?

  • Sywerts miljoenen over de mondkapjesdeal. Wat een triller: verslonden.
  • de Blauwe Fabel: waarom we de KLM al een eeuw lang tegen elke prijs in de lucht houden. Prachtige vertelling van over het gefabriceerde sprookje van de KLM. Gekmakend hoe de geschiedenis zich keer op keer blijft herhalen.
  • Uitgewoond: waarom het hoog tijd is voor een nieuwe woonpolitiek. Van dit boek word je echt heel boos. Zo’n goed pamflet, geeft veel inzicht en leest als een trein.

Toevallig beide boeken van follow the money, dus het eerstvolgende boek dat ze uitbrengen koop ik ongezien.

8 likes