Het algemene boekentopic (Deel 2)

Nog een aanvulling op Een Klein Leven: het is ook echt een boek over vriendschap, en loyaliteit. Dus ja, er is zeker 1 hoofdpersoon, maar wat ik er zo mooi aan vond is het inzoomen op relaties onderling, wat je over hebt voor anderen, enzovoort.

In het begin moest ik er trouwens wel even inkomen, want dan leer je best veel mensen tegelijk kennen. Later zoomt het pas meer in op 1 persoon en zijn relatie met de anderen.

6 likes

Ben nu benieuwd

Een klein leven:

• Prachtig
  • Verschrikkelijk
  • Iets ertussenin
  • Heb het niet gelezen

0 stemmers

Ik ben nu iedereen om jullie heen is er nog aan het lezen. Over Marieke die bij de vliegramp in Tripoli in 2010 haar beide ouders verliest. Het raakt me wel aan en het leest vlug weg.

Ik was eigk nav een tip hier vox aan het luisteren maar ik was er op 60% zo klaar mee? Wil er eigk nog wel in verder maar ik heb er steeds maar geen zin in.

Ook ga ik samen met m’n moeder dit boek lezen:

Leuke is dat als ik dat voorstel zij me meteen geld geeft het ebook te kopen haha. Maar deze stond al langere tijd op m’n lijstje dus volgende week ga ik erin starten :).

1 like

Naar dat boek ben ik zo benieuwd! Laat je weten wat jij en je moeder er van vinden?

1 like

Ik vond deze echt zwaar tegenvallen. In het begin vond ik het heerlijk lezen, maar zeker tegen het einde dacht ik god hoeveel ellende kan een mens meemaken zeg. Had toen net What is the what uitgelezen, over een jonge Sudanese vluchteling (ook alleen maar ellende) en daarbij vergeleken voelde Een klein leven heel bedacht/gemaakt.

1 like

Ik had trouwens voor ik wilde starten aan A Little Life eerst nog behoefte aan YA dus heb ik in een paar dagen de Shadow and Bone trilogie uitgelezen :sweat_smile: Ik voel me weer een beetje begin 20 en BookTube verslaafd haha. Vond het wel leuk boeken, maar heb wel al meegekregen dat Six of Crows nog leuker schijnt te zijn, dus daar ga ik binnenkort ook aan beginnen.

2 likes

Ik vond Six of Crows (en Crooked Kingdom) absoluut leuker! Leuk dat je weer meer aan het lezen bent!

1 like

Ik heb beide boeken niet gelezen, maar wat vond je er “gemaakt” aan in vergelijking met what is the what? Ben wel nieuwsgierig

Weet iemand of daar waar de rivierkreeften zingen en het moerasmeisje nou hetzelfde boek is? Ik word niet echt wijzer van google.

Ik heb even gekeken en als ik kijk naar de omschrijvingen bij Bol, dan is het gewoon hetzelfde boek.

Ja ik dacht misschien 2 delen van een serie ofzo, vind het zo raar dat het ineens een andere titel heeft. Maar dat zal dan wel zo zijn inderdaad. Het is een cadeautje en ik wil wel de goede kopen :relaxed:

Ja ik vind het ook wel verwarrend, maar titels worden wel vaker veranderd (voorbeeld: de vertaling van Caraval heette eerst Het Zwarte Hart geloof ik, nu is het gewoon Caraval). Maar Where The Crawdads Sing is (en blijft voor zover ik weet) een standalone! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Haha what the fuck is die prijs voor de hardcover.

Overigens mocht ik vorige week nog 20 voor de paperback betalen dus mehh.

De hardcover zal wel out of print zijn!

Ai, die prijsverandering is wel zuur ja. đŸ„Č

1 like

Klopt van Caraval. Het zwarte hart was de oorspronkelijke titel in het Engels, maar daar hebben ze het veranderd en het nederlandse boek was eerder uit dan het Engelse, dus toen hadden ze een probleem.

1 like

Ik heb hem al uit en ik vond hem heel leuk! Beetje Harry Potter meets Nevermoor meets elven. Hij was niet perfect en het hoofdpersonage is soms mega irritant, maar hij las snel en ik heb er wel van genoten. Ik wil ook wel graag verder met de serie. :blush:

1 like

Ik weet dat een aantal mensen de Skyward serie ook lezen hier en zag net dat er eindelijk een titel en een cover is :heart_eyes:

image

Zo tof!

3 likes

Precies hetzelfde boek, en dikke aanrader!

–
Ik kom niet door Mijn lieve gunsteling heen. Wat een naar en verknipt verhaal zeg. Heeft iemand nog tips? Ik lees graag jonge Nederlandse auteurs en feministische romans.

1 like

Ja ik had het ook gezien! Vind het stiekem wel jammer dat de titel uiteindelijk geen Nowhere is geworden, maar dat had te maken met het aantal hits in een zoekmachine ofzo. :laughing: Heeeel veel zin in dit boek!

2 likes

Oja! Was alweer vergeten dat dat vorige week nog de titel leek te worden. Dit klinkt wel sci-fi achtig ofzo though. Nu nog 6 maanden wachten :sob: