Yessss mijn m Waterstones preorder kwam gisteren binnen! (Dat van Daisy Jones is in de cover gedrukt, is geen sticker )
Net het derde - en laatste deel - boek uit The Paper & Hearts Society van Lucy Powrie gekocht. Wel als ebook, want de paperback is er nog niet. En het ebook was maar 2.50, dus ook goed te doen. Deel 1 vond ik echt heel leuk, deel 2 leuk, maar wel minder, dus ik ben heel benieuwd. Normaal ben ik niet zo van de boeken van YouTubers, maar deze vond ik gewoon erg schattig
Neeee, ik heb net A Closed and Common Orbit uit (audio via Storytel) en nu kom ik er dus achter dat boek drie, vier en de novella er niet op staan.
De eerste twee boeken (bovenstaande en het eerste deel, The Long Way to a Small, Angry Planet) vond ik geweldig, het zijn echt character driven verhalen, maar alle personages zijn stuk voor stuk erg leuk en interessant. Zelfs als je helemaal niks met sci-fi hebt, zou ik ze nog aanraden haha.
Becky Chambers is denk ik een nieuwe favoriete auteur voor mij, ik ga alles waar ze mee komt lezen.
Nu zit er niets anders op dan de andere boeken aanschaffen, denk dat ik ze nu voor het gemak even voor de Kindle koop en ik wil ze later sowieso nog in mijn boekenkast hebben staan.
Ik wil graag een e-reader aanschaffen maar ben een totale noob. Welke e-reader is aan te raden?
Opzich vind ik het niet erg om er iets meer aan uit te geven veronderstellend dat zoān e-reader wel een paar jaar mee gaat.
Als je er echt wat aan uit wilt geven zou ik voor de kobo forma gaan, iedereen die ik ken die die heeft is razend enthousiast (en het kost me enorm veel zelfbeheersing die niet ook te kopen).
Mocht je graag Nederlandstalig lezen kan ik kobo plus ook aanraden, maar dan moet je dus wel een kobo ereader. Maar dat is alleen handig als je 't leuk vindt door boeken te scrollen en dan wat te kiezen, niet als je heel specifiek zoekt.
De 2 grootste merken zijn volgens mij Kobo en Kindle. En de keuze tussen die 2 hangt het meestal af van waar je je boeken zal kopen. Kindle is van Amazon en werkt met een ander bestandsformaat. Je kunt in principe wel omzetten (met een programma genaamd Calibre), maar dat is niet heel optimaal.
Ik heb zelf een Kindle Paperwhite, volgens mij in 2013 gekocht en nog steeds enorm tevreden van. Hij doet het nog altijd zonder enige problemen. Voor mij was backlight erg belangrijk, zodat ik ook in het donker kan lezen, maar tegenwoordig zijn er nog wel heel wat meer opties.
En omzetten is ook illegaal
Ik heb zelf ook een Kindle en vind hem veel fijner dan Kobo.
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat het enkel illegaal was als je ze verspreid/door geeft.
Nope, ook als je er een ander formaat van maakt. Dan vermeerder je in principe ook.
Ik heb een Kindle Oasis en ben er heel tevreden mee! Ik heb ook nog ergens mijn Kobo (wel een oudje inmiddels hoor, de roze Kobo Glo), maar ik ben met dat ding eigenlijk nooit helemaal blij geweest. Zooo traag. Love Kindle!
Mijn tip is altijd:
Lees je voornamelijk Nederlandstalig, zou ik eerder voor Kobo gaan
Engelstalig, Kindle all the way!
Ik lees voornamelijk Engels en heb een Kobo waar ik enorm blij mee ben. Hiervoor had ik een Kindle. Als ik er nu een zou kopen, zou het weer Kobo zijn.
Via Transfer Kobo Books to Kindle kun je legaal Kobo naar Kindle omzetten en andersom. Deze tool zou in overeenstemming met beide partijen ontwikkeld zijn.
Nou ik heb het boek āLelieblank en scharlakenroodā van Michel Faber uit. En pff, ik weet niet wat ik er van vind. Doe wel even een poging onder samenvatting.
Samenvatting
Ergens vind ik het een gedrocht van een boek en ergens was het ook wel leuk. Het lijk qua schrijfstijl erg op Tolstoj, Austen enzovoorts. Op de een of andere manier duren die boeken altijd heel erg lang, meestal krijg ik ze ook niet uit. Ik had ook hetzelfde als wat Nello had volgens mij met Anna Karenina. Dat je echt elke keer weer in moet komen en dan maar zo weer heel veel bladzijden verder bent, maar dat het wel echt heel traag gaat. Ik ben ook echt bijna deze hele maand met dit boek bezig geweest. Zo saai vind ik dat.
De omschrijvingen van Londen in 1875 zijn wel echt heel goed gedaan. Het boek is soms ook echt smerig (vooral kak als ik dan net aan het eten was) en schuwt grovere taal niet. Dat is dan ook wel weer grappig, dat er wel een eigentijdse stijl door heen schemert, reden waarom ik het boek wel pakte ook nadat ik het verhaal halverwege echt vond inzakken.
Ook zijn er veel verschillende personages en zijn de meesten eigenlijk wel leuk (alleen Agnes haar schrijfsels zijn echt een geval apart en het hele liefdesverhaal van Hendry en Emmilie is vooral heel treurig). Het begint zomaar ergens en het eindigt ook zomaar. Ik las een recensie waar iemand het omschreef als dat er niet echt een plot is waar naar toegewerkt wordt. Denk ook dat het zo is. Er is wel een spanningsboog of Sugar zich omhoog kan werken uit de goot en ook wel bij de andere personages, maar je kijkt eigenlijk meer mee met hun levens dan dat het echt een duidelijk begin-midden-eind heeft.
Kort; ik vond het een intrigerend verhaal, tof hoofdpersoon wel. Ik zou het boek niet afraden maar ook niet echt aanraden. Aanraden alleen als de lezer houdt van trage boeken en geduld kan opbrengen om zoān dikke pil verspreid over heel wat dagen uit te lezen.
Edit: Oh en op de achterflap stond een citaat uit het Time Magzine āBeter dan seks.ā Nou vraag me dan oprecht af hoe treurig zijn/haar seksleven dan is
Ik ben echt fan van Faber, beter dan seks zeker niet maar vond het een heel goed boek. Heb je ook al andere boeken van hem gelezen?
Een goede leesmaand achter de rug! Ik vond āBerta Islaā echt geweldig, wel traag maar zo mooi! Zag dat er een vervolg is en meteen ook meer van deze schrijver opgezocht. āVertel me het eindeā is een soort essay over jonge migranten die Amerika binnenkomen. De schrijfster is zelf Mexicaanse en heeft vragenlijsten afgenomen bij jongeren die Amerika binnenkomen. Triest verhaal maar wel een onderwerp dat mij boeit.
Heb de smaak echt goed te pakken! Ben blij dat ik wat meer lees ipv op die eeuwige telefoon kijkenā¦
Mijn gelezen boeken van deze maand, Reaper at the Gates was een reread. Ik ben vrij ver in A Sky Beyond the Storm, maar is dus nog niet uit haha. Ik vlieg door de boeken van Becky Chambers heen.
Oh, ik wil dit boek deze zomer lezen. Ben nu wel benieuwd wat ik ervan ga vinden .
Ik heb deze gelezen, en ondertussen nog steeds bezig in Max, Mischa, etc.
Ik vond wat wij zagen wel een interessant en actueel onderwerp hebben. Ik vind Hanna Bervoets haar boeken altijd super goed geschreven en een interessante invalshoek hebben maar soms mis ik de climax/spanning een beetje. Dat had ik ook bij dit boek.
Kim Jiyoung, Born 1982 vond ik echt interessant. Het gaat over een Koreaanse vrouw gedurende haar leven. En dan vooral over het leven als vrouw, echt een klap in je gezicht door het patriarchaat. En ook wel heftig: in Korea is het wat het patriarchaat en kansen voor vrouwen slechter gesteld dan in Nederland maar alsnog is wat de hoofdpersoon meemaakt heel herkenbaar helaas
Past precies op een screenshot, maar lekker veel gelezen deze maand. Helaas wel diep teleurgesteld door The Song of Achilles en The Midnight Library - vond beide niet heel goed geschreven. Allebei boeken die nogal populair zijn, dus laat je vooral niet leiden door mijn mening, ik ben ver in de minderheid hiermee. In The Song of Achilles vond ik de personages erg eendimensionaal, en ergerde ik me aan de schrijfstijl. Wellicht was het de vertaling, van dezelfde schrijfster heb ik al eerder Circe gelezen, en die vond ik wel top. Of ze is gewoon een betere schrijfster geworden? The Song of Achilles kwam uit in 2011, Circe in 2018.
The Midnight Library bleef voor mij te erg aan de oppervlakte - wat ietwat vreemd klinkt bij een onderwerp als zelfmoord - en de dialogen waren ronduit⦠Slecht? Ik snap de hype totÔÔl niet en ik denk niet dat ik nog een ander boek van Matt Haig ga proberen.
Such A Fun Age werd ook erg gehypet (and Iām not mad about that one), Rob de Wijk kreeg me weer geĆÆnteresseerd in internationale betrekkingen, Matthias M. R. Declercq deed het leuk als Vlaming op Urk (geen sarcasme, prima boek met soms ietwat teveel herhaling), De Grote Ernest Hemingway was wederom teleurstellend en Yuri Herrera is een fantastisch schrijver maar dit was wel het minst goede boek wat ik van hem gelezen heb. The Wall of Winnipeg and Me was mān introductie tot sports romance
(ja, echt) en verbazingwekkend genoeg kon ik ām wel waarderen :ā)
Iemand toevallig een van deze twee boeken gelezen?:
- Ervaring niet vereist
- Morgen ben ik een leeuw
Confrontaties - Simone Atangana Bekono
De consequenties - NiƱa Weijers
Orlando - Virginia Woolf
Amerikanah - Chimamanda Ngozi Adichie
@Blarn Hoe vond je De ontdekking van Urk? Ik ben al heel lang halverwege