Het algemene boekentopic (Deel 2)

Mijn overzicht van mei:

• Simone Van der Vlugt - De kaasfabriek :star: :star: :star:
    Misleidende titel want meer dan helft van het boek gaat niet over een kaasfabriek maar over hoe een Nederlandse vrouw de eerste wereldoorlog in België beleeft. Op zich geen slecht boek maar niet onvergetelijk.
  • Anna Hope - Expectation :star: :star: :star: :star:
    Verhaal over 3 vriendinnen in Londen en hoe hun leven en onderlinge relaties rond hun 30ste anders zijn dan vroeger. Leest vlot weg, soms een beetje soapie.
  • Michael Christie - Greenwood :star: :star: :star: :star: :star:
    Favoriet boek van de maand! Het boek gaat over een familiegeschiedenis waarin een bos een steeds terugkerend element is. De opzet deed me heel erg denken aan Homegoing van Yaa Gyasi maar dan rond het thema natuurbehoud.
  • Kevin Kwan - Sex and vanity :star: :star: :star:
    Aardige chicklit om bij dit zonnige weer te lezen maar ook niet meer dan dat.

Edit, @Kaastosti hey toevallig, ik ben vandaag begonnen in Han (50 blz ver), hoop dat het Pachinko kan evenaren. :blush:

2 likes

Ik heb Ervaring niet vereist toevallig een paar jaar geleden gelezen! Ik vond het erg inzichtelijk (en wrang), kan hem zeker aanraden als je in het onderwerp geïnteresseerd bent

1 like

Dankjewel!

1 like

Normaliter lees ik echt niet zoveel in een maand, maar ik moet ook toegeven dat het 1) niet de meest moeilijke boeken zijn en 2) ik in Tyrant’s Throne en Rebellion al langer geleden gestart was en niet vanaf het begin hoefde te beginnen.

Ben met de Shadow and Bone series gestart na de Netflix serie en vind 't vermakelijk! Six of Crows vind ik wel absoluut leuker. Daarna ook maar aan A Court of Thorns and Roses gestart, aangezien die op BookTok (weer) gehyped wordt en ik het nu wel eens wilde lezen. Denk dat ik er helemaal lyrisch over zou zijn als ik nog 17 was, maar het leest nu ook nog steeds lekker weg.

4 likes

Een heel artistiek boek; ik moest er wel voor in de stemming zijn af en toe, maar ik vind dat Niña Weijers heel mooi shrijft. Kamers antikamers is ook erg mooi.

1 like

Heb deze maand niet zoveel gelezen (voor mijn doen) omdat ik me er na werk echt niet meer toe kon zetten… Heb de afgelopen maanden met mijn horeca afhaalbaan echt veel kunnen lezen tijdens werk wachtend op klanten, maar dat is helaas ook voorbij :sweat_smile:

Maar wel erg veel leuke boeken gelezen, blijkbaar veel romance en makkelijke boeken maar vond ze allemaal wel vermakelijk. Vooral Act Your Age, Eve Brown was erg leuk.
Ben nu bezig in Darkdawn van Jay Kristoff en The Body: A Guide for Occupants van Bill Bryson die allebei wat meer focus vereisen dus gaat nog niet echt hard.

Ik heb gewoon 6 boeken gelezen deze maand! Ik dacht dat het er veel minder waren, haha. Ik ben nu ook op de helft van mijn reading challenge, 25 van de 50. :slight_smile:

The Gilded Girl - Alyssa Colman :star: :star: :star:
The House in the Cerulean Sea - T.J. Klune (nieuwe favoriet) :star: :star: :star: :star: :star:
The Midnight Hour - Benjamin Read & Laura Trinder :star: :star: :star: :star:
Keeper of the Lost Cities - Shannon Messenger :star: :star: :star: :star:
Fable - Adrienne Young :star: :star: :star:
The Midnight Howl - Benjamin Read & Laura Trinder :star: :star: :star:

4 likes

:star_struck:

Ik kan niet wachten op zijn nieuwe boek

Komt 21 september!

4 likes

Deze maand bestond vooral uit lekkere doorlezers:

Six of Crows - Leigh Bardugo :star::star::star::star:,5
De Academie - Astrid Boonstoppel :star::star:,5
Crooked Kingdom - Leigh Bardugo :star::star::star::star:
De zevende zus - Lucinda Riley :star::star::star::star:
Wat wij zagen - Hanna Bervoets :star::star::star:

2 likes

Take a Hint, Dani Brown - Talia Hibbert :star: :star: :star: :star:
Ik pleit voor jou! - Marijke Vos :star: :star: :star: :star:.5

Dit jaar is echt een flop voor m’n challenge… 16 books behind schedule :weary:

3 likes

Oooh dat maakt het wel wat lastiger inderdaad, lekker veel genres uitproberen! Mijn persoonlijke favoriet is fantasy, mocht je tips willen moet je maar taggen haha.

1 like

Wat zou je graag willen lezen? Grappig, spannend, fantasy… of heb je een jeugdboek war je fantastisch vond?

1 like

Als het op Goodreads behind schedule staat word ik echt zenuwachtig haha :weary: Op hoeveel staat je challenge?

Ik had hem op 50 gezet, maar heb dus nog maar 4 boeken gelezen dit jaar :joy:

Je kunt hem altijd nog lager zetten, dan is je doel misschien makkelijker te behalen en voel je niet zo’n druk!

@Foucher Jaaa, had hem al toegevoegd op Goodreads. Deze klinkt ook weer zo goed :heart:

2 likes

Had een erg lekkere leesmaand!
Colson Whitehead - Underground Railroad
Liane Moriarty - Drie Wensen
Juno Dawson - Clean
Hanna Bervoets - Welkom in het Rijk der Zieken
Tove Ditlevsen - Kindertijd
Darcy Coates - The Haunting of Ashburn House
Elizabeth Day - Het Feest
Marian Donner - Zelfverwoestingsboek
Sofie Lakmaker - De geschiedenis van mijn seksualiteit
Saskia de Coster - Nachtouders
Brit Benet - The Vanishing Half
Gerda Blees - Wij Zijn Licht
Riley Sager - The last time I lied

De linkjes gaan naar mijn boekstagram, ook blij dat ik die posts deze maand weer even heb kunnen oppakken.

9 likes

Geen goede leesmaand gehad in mei helaas, maar 4 boeken gelezen.

• Het Wolfgetal - Laura van der Haar - :star: :star: :star: :star:
  • De erfenis van Richard Grenville - Natalie Koch - :star: :star: :star: :star:
  • Het levende labyrinth - Natalie Koch - :star: :star: :star: . 5
  • Wen er maar aan - Maike Meijer - :star: :star: . 5

Nog bezig in:

• De stad van de alchemist - Natalie Koch
  • Handboek voor Asperger vrouwen - Liane Holliday Willey
2 likes

Lekker gelezen afgelopen maand. Mijn favoriete in mei waren zeker Daar waar de rivierkreeften zingen en Schim en Schaduw.

8 likes

3 likes

Je weet het waarschijnlijk al, maar het nieuwe boek van Taylor Jenkins Reid is gelinkt aan Hugo, de personages zijn de kinderen van Mick Riva (een van de echtgenoten) :sunglasses:

4 likes