Dit zijn mijn boeken van afgelopen maand!
Doggerland â Tussen de duivel en de zee, Concrete Rose en The Perfect Guests las ik voor mân werk en dan vind ik het altijd wat lastiger om ze te beoordelen, maar mân favoriet van deze drie was denk ik Doggerland.
Grootste tegenvaller: The Family Upstairs
Goodreads-recensietje/rant
Ohhh wat was dit?! The Family Upstairs begon best lekker, maar viel me uiteindelijk tegen.
Ik heb nog nooit een thriller gelezen met zulke oninteressante en saaie personages. Vooral Libby was hopeloos vlak en voorspelbaar, in alles wat ze dacht en deed en zei. Henry vond ik wel redelijk goed uitgewerkt, maar eigenlijk alleen in de stukken voorafgaand aan âde gebeurtenisâ.
Sommige dialogen waren ronduit melodramatisch en/of cringy. Als een personage dat je amper kent uitroept: âCan you see now? Can you see why it took two years, why it nearly killed me? Why my wife left me?â, dan is dat niet intens en tragisch, maar gewoon een beetje ongemakkelijk en lachwekkend.
En was dit eigenlijk wel een thriller? Het boek was nergens Ă©cht spannend en de plottwists voelden meer als een soort âO, trouwensâŠâ-momenten dan als grote onthullingen. Dat die twists me tegenvielen, hangt denk ik wel samen met het feit dat de personages me gewoon echt niet interesseerden.
En: er zitten vreemde opmerkingen en gebeurtenissen in dit boek die gerelateerd zijn aan seksueel misbruik en zelfs verkrachting.
Waarom dan niet één ster? Nou, ik was toch wel benieuwd hoe het afliep. Dit boek was niet saai genoeg voor één ster. Maar ik vind het geen aanrader
Favorieten:
Gebr. (audioboek)
Ontroerend, humoristisch, eerlijk en schrijnend jeugdboek over een jongen die via het dagboek van zân overleden broer met hem âcommuniceertâ.
Hamnet (ook als audioboek âgelezenâ)
Een heel fijne historische roman vol sfeervolle beschrijvingen en mooie metaforen; echt een boek waar je in kan verdwijnen.
Gebr. en Hamnet hebben wat overeenkomsten qua themaâs en onderwerpen. Ik kwam zelfs bijna dezelfde zin tegen. Best opmerkelijk!