Ik post ook weer eens mee 
Probeer het lezen weer een beetje op te pakken, voor degenen die het op was gevallen dat ik me een beetje afzijdig hield in dit en het boekenclub topic. Wss viel het niemand op, maar ik zou de boekenclub doen voor Girl, Woman, Other en ondertussen moest ik ontslag nemen bij mân vorige baan (Corona), en lezen zat er even echt niet meer in. Voelde me er nogal schuldig over dus vond het lastig om weer mee te posten.
Anyyyways, ik heb deze maand drie boeken uitgelezen en heb ze alle drie 3 sterren gegeven. Niks bijzonders, stuk voor stuk zeer bijzondere vrouwelijk hoofdpersonen.
Denk dat My Dark Vanessa de meesten wel bekend is, over een leerling die een relatie begint met haar professor. Vond hem eerlijk gezegd iets te langdradig, en veel hoofdstukken waren van hetzelfde.
De Avond Is Ongemak was - zoals velen hier al aangaven - onwijs ongemakkelijk. Denk dat âie me nog heel lang bijblijft, haha. Over een familie die om probeert te gaan met het verlies van hun zoon/broer.
Sorry to Disrupt the Peace gaat over een Koreaanse vrouw die als kind geadopteerd is door een Amerikaans gezin. Haar adoptie broer (ook Koreaans, geen familie) pleegt zelfmoord en ze probeert te achterhalen wat hem hiertoe bewogen heeft. Hoofdpersoon deed me soms wel denken aan het hoofdpersoon uit De Avond Is Ongemak. Iets met vieze, ongemakkelijke scènes. Uiteindelijk wordt haar gedrag wel enigszins verklaart, maar toch voelde ik me ook na dit boek achteraf ongemakkelijk. En een beetje sad.