Gisteravond My Dark Vanessa uitgelezen en in spoiler mijn review voor wie het leuk vindt:
Ik vond het een mooi boek wat de manipulatie van misbruik erg helder neerzet. Bij tijden erg ongemakkelijk om te lezen vanwege het onderwerp, en in mijn geval voelde ik het nog wel eens extra als bijvoorbeeld mijn dochter naast me zat op de bank. Maar, dit onderwerp is wat het is, en voor mijn gevoel wordt het erg waarheidsgetrouw neergezet. Ik vond het wel wat te lang, en deed er lang over om het uit te lezen. Kan er niet precies de vinger op leggen, maar sommige stukken voelen wat overbodig, en waar teveel woorden worden gebruikt. Het tempo gaat er daardoor soms wat uit.
Na het uitlezen van een boek wat me raakte lees ik graag nog wat reviews, in dit geval keek ik op Goodreads. De meeste reviews zijn (zeer) positief, maar ik merkte dat ik me wat stoorde aan de negatieve reviews. Niet dat ik voor hen kan bepalen of een boek wel of niet mooi is (haha), maar dan zag ik dat het commentaar vooral was op dat het “ongemakkelijk” zou zijn. Ja, dat is misbruik. Enórm ongemakkelijk, en (gelukkig) niet normaal. Maar daar gaat dit boek om, om dit te laten zien, er geen doekjes om te winden. De misbruiker gaat ook niet het slachtoffer alleen maar ophemelen, het gaat juist om die afhankelijkspositie. Dat is moeilijk om te lezen, inderdaad, dat schuurt enorm, maar het hele onderwerp van het boek.
Mocht je een boek over misbruik willen lezen, vind ik het zeker een aanrader.

voor mijn opa hebben we ook een ereader gekocht maar hij leest alleen streekromans dus die is wat makkelijker 

Ik denk uiteindelijk wel de UK editie trouwens.