Het algemene boekentopic (Deel 2)

Afgelopen weekend begonnen met het herlezen van ‘verkikkerd’ van Lisette Jonkman. En toen bedacht ik dat ik het boek volgens mij al wel 10* heb gelezen ofzo, dus dat boek moet ook al wel oud zijn dan. Komt dat boek uit 2013 (!). Wow :exploding_head:

Wat is jullie favoriete boek van de middelbare school?

3 likes

Niet de middelbare school, maar op de basisschool heb ik Saartje Tadema wel 10 keer gelezen. Misschien moet ik hem binnenkort nog maar weer eens lezen.

1 like

Achtstegroepers huilen niet.
Maar dat las ik trouwens op de basisschool.

3 likes

Mijn favoriete jeugdboek was Kruistocht in spijkerbroek (maar dat las ik denk al op de basisschool), heb ik zo vaak gelezen.

3 likes

Weer een prima leesmaand!

3 likes

Ik las (maar luisterde vooral) ook best wat. The Deal was een herlees en Raw heb ik niet uitgelezen.

6 likes

:stuck_out_tongue:

4 likes

@Evenveel Leuk, Grady Hendrix! Ik ben benieuwd naar zijn nieuwe boek: The Final Girl Support Group, maar ik hoop dat die niet teveel lijkt op Final Girls van Riley Sager…

Wrap up van juni:

• Buitenstaanders - Renate Dorrestein
  • The Dangers of Smoking in Bed - Mariana Enriquez (dit was weer fantastisch)
  • De Acht Bergen - Paolo Cognetti
  • Heksensabbat - H.P. Lovecraft
  • The Perfect Guests - Emma Rous
  • De Maakbare Man - Maxim Februari
  • Zeven Soorten Honger - Renate Dorrestein

Niet zoveel gelezen, drukke studiemaand. Ook amper bookreviews geschreven :frowning:
Ben nu een lijstje aan het maken met boeken die ik op vakantie wil lezen, love die voorpret.

edit: ook nog Cassandra at the Wedding gelezen

2 likes

Ik las dit de afgelopen maand:

4 likes

Juni begon voor mij heel goed, toen was ik even zoekende en uiteindelijk weer met een paar goede boeken geëindigd.

Ben nu bezig in ‘t Hooge Nest en De Meeste Mensen Deugen, m’n voornemen dit jaar was meer boeken van Nederlandstalige schrijvers lezen en dat lukt tot dusver aardig.:grimacing:

5 likes

Anxious people (ik heb m in het Nederlands gelezen) vond ik zooo leuk! :heart: Heb echt genoten van dat boek!

Een van de weinige boeken die ik gekocht heb toen ik zag dat ie niet op Kobo plus stond.

1 like

Flink drukke maand dus maar een boek gelezen: They Both Die at the End van Adam Silvera. Echt een heel mooi boek, ik heb een beetje gehuild bij de laatste bladzijdes. De titel zegt het al, allebei de hoofdpersonen gaan dood aan het einde van het boek, en toch hoop je dat het niet gaat gebeuren… maar het was ijdele hoop. Aanrader!

2 likes

Anxious People wil ik nog heel graag lezen! :star_struck:

1 like

Jaaa ik vond het ook heel erg leuk! Had eerder al “Een man die Ove heet” gelezen van deze schrijver, dat vond ik ook goed, maar dit nog beter.

@Foucher Een aanrader!

1 like

Een vriendin van mij stuurde een link naar een luisterboek op Storytel en zei dat ik die moest gaan luisteren zonder de beschrijving te lezen. Ik zat dus op mijn werk met rode oortjes naar een verhaal over sex met een blauwe alien te luisteren :rofl: Wel afgeluisterd uiteraard. Ik was trouwens foto’s aan het bewerken en ik luister dan graag naar boeken als afleiding haha.

Afgelopen maand niet veel gelezen:

• Hanna Bervoets - Wat wij zagen
  • H. E. Edgmon - The Witch King
  • Ruby Dixon - Ice Planet Barbarians

En ik ben nog bezig met Starsight van Brandon Sanderson.

3 likes

Wat vond je van het blauwe alien boek? 🥲

En van Starsight tot zover?

Haha ja uiteindelijk vond ik het verhaal wel leuk, ik lees liever boek dan dat ik het luister, maar het luisterde lekker weg en het begon met een Alien abduction, daar ben ik wel in geïnteresseerd haha. En het ontdekken van een nieuwe planeet ook. Dus ik denk dat ik het de rest van de serie ook wel ga luisteren.

Starsight vind ik heel leuk tot nu toe! Maar Brandon Sanderson is mijn lievelingsschrijver, dus had niks anders verwacht haha. Nu nog een rustig momentje vinden om verder te lezen.

Bij mij precies hetzelfde! :joy:

3 likes

Ik heb meer dan een beetje gehuild :sob:

1 like

Haha ja ik dacht ik downplay het een beetje maar het waren best wat tranen inderdaad :sweat_smile:

1 like