Het algemene boekentopic (Deel 2)

Dacht dat ik niet veel gelezen had maar uiteindelijk toch nog 8 boeken gelezen! Heb hiermee ook mijn Reading Challenge voor dit jaar (50 boeken) gehaald :tada:

• Vegan Vibes - Lisa Steltenpool - 3.5 ster
  • Handboek voor Asperger vrouwen - Liane Holliday Willey - 2.5 ster
  • De stad van de alchemist - Natalie Koch - 4 sterren
  • Anders kijken naar autisme - Merel Boogaard - 2.5 ster
  • Wie niet horen wil - Nicci French - 3 sterren
  • De zevende zus - Lucinda Riley - 3 sterren
  • Caraval - Stephanie Garber - 3 sterren
  • Dit is een goede gids - Marieke Eyskoot - 4.5 ster

Momenteel bezig in:

• Legendary - Stephanie Garber
6 likes

Ik zit inmiddels op het dubbele van m’n reading challenge, maar die had ik dan ook maar op 15 boeken gezet. Ben dit jaar eindelijk weer meer aan het lezen.
Boeken die ik in juni heb uitgelezen:
Sarah J Maas - A Court of Mist and Fury (3 sterren)
Nam-Joo Cho - Kim Jiyoung, born 1982 (4 sterren)
Neil Gaiman - The Ocean at the End of the Lane (3 sterren)
Leigh Bardugo - Crooked Kingdom (4 sterren)
Sarah J Maas - A Court of Wings and Ruin (4 sterren)
Sarah J Maas - A Court of Frost and Starlight (2 sterren)
Lisa Jewell - Then she was gone (2 sterren)
Casey McQuiston - Red, White, and Royal Blue (4 sterren)

7 likes

Ik heb deze maand eigenlijk voornamelijk
kinderboeken gelezen :sweat_smile: Wel heel veel voor mijn doen! Als vriend het EK kijkt, lees ik. Is voetbal toch nog ergens goed voor haha.

Deviate - Jay Kristoff :star::star::star::star:
De magische apotheek: er hangt een geheim in de lucht - Anne Ruhe :star::star::star::star:
The Witch’s Boy - Kelly Barnhill :star::star::star::star::star:
We Dream of Space - Erin Entrada Kelly :star::star::star::star:
The Mask of Aribella - Anna Hoghton :star::star::star:
De magische apotheek: het mysterie van de zwarte bloem - Anne Ruhe :star::star::star::star:
The Strangeworlds Travel Agency - L.D. Lapinksi :star::star::star:
De magische apotheek: De strijd om de meteoor - Anne Ruhe :star::star::star::star:

Ben nu in deel vier van De magische apotheek bezig. Echt een leuke serie! Gelukkig zijn er hierna nog twee boeken, haha.

8 likes

Naamloos
Ik dacht niet veel te hebben gelezen, maar toch 10 dingen! Scheelt wel dat 4 dingen een comic of graphic novel waren though :sweat_smile:

7 likes

Deze maand geen boeken die me weggeblazen hebben, maar wel lekker gelezen. En m’n reading challenge ook gehaald.
Vorige maand las ik amari en de nachtwachters daar ben ik nog steeds heel enthousiast over.
En damn horny voor iedereen die voor inclusieve seks verhalen is, is heet :partying_face:.

5 likes

Iets voor hier, deze winactie van Bookspot?

http://bit.ly/wingratisboeken

2 likes

Ik wil zo graag The Stormlight Archive van Brandon Sanderson lezen maar ben bang dat ik (high) fantasy in het Engels te moeilijk vind… En ik vraag me af waarom deze nog niet vertaald is? Het is zo’n populaire serie, zou een slimme zet zijn voor een uitgeverij!

Misschien kun je het boek bij een kringloop halen of de ebook versie kopen, zodat je het eerst kan proberen (en je bent dan weinig geld kwijt haha)

Ik heb een paar maanden terug onder andere een beschadigd hardcover exemplaar van The Way of Kings bij zo’n minibieb gebracht, ging er twee weken terug heen om te kijken of mijn boeken er al uit waren gehaald (was nieuwsgierig 🥲) en TWOK was helemaal naar achteren gemoffeld. Dan niet hè. :angry: Heb hem toen weer vooraan gezet hahaha

En ook van mij een overzichtje van wat ik de afgelopen maand heb gelezen. Geen hoogstaande literatuur, maar had daar ook eerst wel even genoeg van na Lelieblank, Scharlakenrood.

Kleuren van waarheid - Tamera Alexander

Mening

Was weer een leuk verhaal met een interessante invalshoek, de positie van de Ierse immigrant. Natuurlijk weer een voorspelbaar ingewikkeld liefdesverhaal. Dit boek doet gewoon wat het beloofd, luchtig vermaak met een geschiedenis tintje.

Verkikkerd+Verslingerd+Verknocht - Lisette Jonkman

Mening

Honderdste keer dat ik deze trilogie heb gelezen. Ik vind vooral dat je in het eerste deel kan merken dat dit nog maar het tweede boek was dat Lisette heeft geschreven. Lucy is verder een ongelofelijk irritant en toch leuk hoofdpersoon. En dat hele studentenleventje blijft leuk beschreven.

Zes maanden zonder - Charlotte De Monchy

Mening

Ook al een keer eerder gelezen. Leuk dat het van een Nederlandse schrijfster is. Ook hier vind ik dat je wel kan merken dat het haar debuut is. En misschien ben ik er gewoon te oud voor of te gewend aan andere schrijfstijlen/boeken, maar ik vond het soms echt tenenkrommend qua dialogen. Verstand op nul en het leest prima weg.

Liever verliefd - Sophie Kinsella

Mening

Jaa leuk boek weer van Sophie Kinsella! Haar hoofpersonen lijken wel echt altijd op elkaar (neurotisch, overdreven, chaotisch en vooral ook echt heel warrig in het denken) maar juist dat maakt ze sympathiek. Ik vind ook dit weer een leuke insteek van een chicklit. De hoofdpersoon krijgt een relatie op haar schrijfvakantie en het enige wat ze van hem weet is zijn naam en die is ook nog eens niet echt. Na de vakantie willen ze op dezelfde voet door, maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan. Natuurlijk is het vanaf het eerste moment al duidelijk hoe het gaat verlopen, maar dat maakt niet uit. Er wordt wel veel tijd besteed aan de vakantieperiode en in de tijd daarna zijn ze wel ineens heel erg anders, maar dat vind ik niet heel erg. Er is weer genoeg grappigs en ik vind de dialogen bij Sophie Kinsella wel altijd fijn. Op de een of andere manier voelt het bij haar boeken ook nooit echt als een trucje, wat ik bij Jill Mansell wel heb. Best gek, want wat ik al zei, de hoofdpersonen zijn wel altijd hetzelfde en ook het verloop is duidelijk en ik denk zelfs dat de grappige situaties (soms vergezocht, soms heel normaal) ook wel gelijkenissen vertonen. Het is gewoon luchtig en makkelijk vermaak zonder vervelend te worden.

Café zon & zee - Jenny Colgan

Mening

Dit vond ik dan weer helemaal niks. Het was het van alles net niet. Niet echt grappig, niet echt zielig, niet echt een leuk/stom hoofdpersoon en zelfs het liefdesverhaal voelt als een dertien in een dozijn. Vind dit echt geen aanrader.

Duivelskruid - Marita de Sterck

Mening

Een heel dun boekje, maar niettemin een heel goed verhaal. Het gaat over een meisje die op latere leeftijd haar grootmoeder leert kennen. Die grootmoeder wordt door heel veel mensen aangezien voor een heks. Ja ze weet heel veel van kruiden e.d. maar of je dan meteen heks bent. Alleen, wat is dat toch waarom haar grootmoeder toch steeds zo tegen de duivel tekeer gaat? Het heden wordt afgewisseld met flashbacks en daardoor wordt steeds duidelijker wat dat toch is met de Duivel. Het einde vond ik erg interessant en kan ik mij niet herinneren van andere heksenverhalen. Aanrader.

De reiziger - Diana Galbadon

Mening

De boekenserie waar Outlander op gebaseerd is. Moet ik meer zeggen? Ja toch wel. Hoe vet ik de serie ook vind, van het boek was ik niet meteen ondersteboven. Vooral de manier van schrijven sprak mij niet gelijk aan. Behoorlijk uitleggerig en doet ook wat kinderlijk aan. Maar het loont de moeite om door te lezen, want ineens ben je op de helft en wil je niet meer stoppen. Grappig om te merken dat het eerste seizoen idd bijna letterlijk is verfilmd. Onwijs goed gedaan. Ik ga zeker de andere delen ook lezen want het is erg leuk om toch even weer in de wereld van Outlander te zijn zonder dat je uren naar de tv hoeft te kijken. Lezen gaat een stukje sneller, maar verveeld absoluut niet.

2 likes

Gelezen in juni:

:star: :star: :star: :star: :star:
Min Jin Lee - Han
Favoriet van deze maand. Het boek gaat voornamelijk over twintigers met een Koreaanse achtergrond in het New York van de jaren 1990. Heel ander dan Pachinko van deze auteur maar zeker niet minder.

:star: :star: :star: :star:
Anneloes Timmerije - De mannen van Maria
Yaa Gyasi - Verheven koninkrijk

:star: :star: :star:
Curtis Sittenfeld - Rodham
Beetje een tegenvaller dit. Het is nepbiografie over Hillary Clinton dat als het verhaal vertelt als ze niet met Bill Clinton zou trouwen. Ik vond dit soms een beetje awkward om te lezen vooral de seksscènes tussen haar en Bill en de plottwist dat Trump een Hillary supporter is

2 likes

Wel een leuke reden om minder te kunnen lezen, gefeliciteerd! Met drie pagina’s per dag krijg je een boek ook ooit wel uit.

2 likes

Ja goed idee! Ga de ebook versie kopen en dan hopen dat de woordenboekfunctie van Kobo helpt!

1 like

Over Joel Dicker:

Ik vond Het Mysterie van Kamer 622 ook echt een dráák van een boek!

1 like

Haha shit heb dat boek net gereserveerd bij de bieb nav goede reviews

1 like

Heeft iemand Raybearer al gelezen?

Wow. Heb beide covers echt vaak voorbij zien komen, maar nooit geweten dat het van hetzelfde boek was haha. Zag ook pas vorige week dat de rechter een gezicht op de cover heeft :sweat_smile:

Maar verder niet gelezen…

1 like

Mijn boeken van juni:

Ben nu in deel 1 van Pretty Little Liars begonnen maar ik denk niet dat ik daarmee verderga.

Iemand nog aanraders voor luchtige boeken die niet ‘hysterisch’ zijn geschreven? (Ik weet even geen betere term, maar dit zie je soms bij feelgood, dat het stikt van de hyperbolen – ‘Er stroomde een waterval van zweet van mijn gezicht en ik trilde zo hard dat ik net een Nokia 3310 leek’ – dat soort zinnen.)

7 likes

Boeken juni

Mijn gelezen boeken in juni. Goede leesmaand zo haha.
De leukste boeken deze maand vond ik ‘Het laatste rijk’, ‘De kat en de stad’, ‘De eenzame postbode’ en ‘De verloofde van de postbode’.

8 likes

Jaaaa Brandon Sanderson :star_struck:

1 like

Haha, laf de Nokia metafoor. Over vergelijkingen gesproken, ik kan je echt Lisette Jonkman aanraden! Moet altijd hardop lachen bij haar boeken. Ze lezen heerlijk weg, zijn romantisch en heeel grappig.:grin:

1 like