En ook van mij een overzichtje van wat ik de afgelopen maand heb gelezen. Geen hoogstaande literatuur, maar had daar ook eerst wel even genoeg van na Lelieblank, Scharlakenrood.
Kleuren van waarheid - Tamera Alexander
Mening
Was weer een leuk verhaal met een interessante invalshoek, de positie van de Ierse immigrant. Natuurlijk weer een voorspelbaar ingewikkeld liefdesverhaal. Dit boek doet gewoon wat het beloofd, luchtig vermaak met een geschiedenis tintje.
Verkikkerd+Verslingerd+Verknocht - Lisette Jonkman
Mening
Honderdste keer dat ik deze trilogie heb gelezen. Ik vind vooral dat je in het eerste deel kan merken dat dit nog maar het tweede boek was dat Lisette heeft geschreven. Lucy is verder een ongelofelijk irritant en toch leuk hoofdpersoon. En dat hele studentenleventje blijft leuk beschreven.
Zes maanden zonder - Charlotte De Monchy
Mening
Ook al een keer eerder gelezen. Leuk dat het van een Nederlandse schrijfster is. Ook hier vind ik dat je wel kan merken dat het haar debuut is. En misschien ben ik er gewoon te oud voor of te gewend aan andere schrijfstijlen/boeken, maar ik vond het soms echt tenenkrommend qua dialogen. Verstand op nul en het leest prima weg.
Liever verliefd - Sophie Kinsella
Mening
Jaa leuk boek weer van Sophie Kinsella! Haar hoofpersonen lijken wel echt altijd op elkaar (neurotisch, overdreven, chaotisch en vooral ook echt heel warrig in het denken) maar juist dat maakt ze sympathiek. Ik vind ook dit weer een leuke insteek van een chicklit. De hoofdpersoon krijgt een relatie op haar schrijfvakantie en het enige wat ze van hem weet is zijn naam en die is ook nog eens niet echt. Na de vakantie willen ze op dezelfde voet door, maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan. Natuurlijk is het vanaf het eerste moment al duidelijk hoe het gaat verlopen, maar dat maakt niet uit. Er wordt wel veel tijd besteed aan de vakantieperiode en in de tijd daarna zijn ze wel ineens heel erg anders, maar dat vind ik niet heel erg. Er is weer genoeg grappigs en ik vind de dialogen bij Sophie Kinsella wel altijd fijn. Op de een of andere manier voelt het bij haar boeken ook nooit echt als een trucje, wat ik bij Jill Mansell wel heb. Best gek, want wat ik al zei, de hoofdpersonen zijn wel altijd hetzelfde en ook het verloop is duidelijk en ik denk zelfs dat de grappige situaties (soms vergezocht, soms heel normaal) ook wel gelijkenissen vertonen. Het is gewoon luchtig en makkelijk vermaak zonder vervelend te worden.
Café zon & zee - Jenny Colgan
Mening
Dit vond ik dan weer helemaal niks. Het was het van alles net niet. Niet echt grappig, niet echt zielig, niet echt een leuk/stom hoofdpersoon en zelfs het liefdesverhaal voelt als een dertien in een dozijn. Vind dit echt geen aanrader.
Duivelskruid - Marita de Sterck
Mening
Een heel dun boekje, maar niettemin een heel goed verhaal. Het gaat over een meisje die op latere leeftijd haar grootmoeder leert kennen. Die grootmoeder wordt door heel veel mensen aangezien voor een heks. Ja ze weet heel veel van kruiden e.d. maar of je dan meteen heks bent. Alleen, wat is dat toch waarom haar grootmoeder toch steeds zo tegen de duivel tekeer gaat? Het heden wordt afgewisseld met flashbacks en daardoor wordt steeds duidelijker wat dat toch is met de Duivel. Het einde vond ik erg interessant en kan ik mij niet herinneren van andere heksenverhalen. Aanrader.
De reiziger - Diana Galbadon
Mening
De boekenserie waar Outlander op gebaseerd is. Moet ik meer zeggen? Ja toch wel. Hoe vet ik de serie ook vind, van het boek was ik niet meteen ondersteboven. Vooral de manier van schrijven sprak mij niet gelijk aan. Behoorlijk uitleggerig en doet ook wat kinderlijk aan. Maar het loont de moeite om door te lezen, want ineens ben je op de helft en wil je niet meer stoppen. Grappig om te merken dat het eerste seizoen idd bijna letterlijk is verfilmd. Onwijs goed gedaan. Ik ga zeker de andere delen ook lezen want het is erg leuk om toch even weer in de wereld van Outlander te zijn zonder dat je uren naar de tv hoeft te kijken. Lezen gaat een stukje sneller, maar verveeld absoluut niet.