Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ah dat is een van mijn favo boeken ooit!

1 like

Ik heb iets heeeeel anders gekocht haha, sex and vanity! Ziet er heel leuk uit

1 like

Ik ben op zoek naar een boek waarvan ik de titel en schrijver niet meet weet. Herkennen jullie iets van het volgende?

Het zou gaan over een persoon die in dechedendaagse wereld leeft waarin ineens allemaal buitenaardse objecten worden ontdekt. Die objecten zijn er van de op andere dag geplaatst en krijgen in dat boek ook een koosnaampje. Er schijnt iets mee aan de hand te zijn er de hoofdpersoon komt daarachter.

Iemand enig idee?

Misschien An Absolutely Remarkable Thing van Hank Green? Heb het zelf niet gelezen, maar volgens mij zijn daar ook ineens buitenaarde objecten en speelt het zich af in de hedendaagse wereld.

1 like

Yesss! Thank you very much! Zo stom maar ik kon t maar niet vinden.

Oh wow ik had dus hetzelfde boek als @nightlife in mijn hoofd, maar ik dacht dat is het vast niet haha. :joy:

2 likes

O ja goeie!

Ik weet niet of je houdt van lange fantasy boeken/reeksen, maar ik ben net begonnen aan het tweede deel van de Farseer trilogy van Robin Hobb, het eerste boek daarvan is Assassin’s apprentice. Het is echt een serie die je op kan slurpen; ik heb zelf veel van dit soort boeken gelezen en ik was echt blij dat ik eindelijk een serie gevonden had waar ik me weer even helemaal in kan verliezen!

Edit: oh je zegt het liefst standalones haha sorry, dat is dit natuurlijk niet maar ik zocht zelf eigenlijk naar hetzelfde toen ik deze reeks tegen kwam en was toen juist blij dat er nog meer boeken van zijn!

2 likes

Ik ben begin dit jaar begonnen met Hobb, heb na de liveship traders trilogy geen motivatie meer om verder te lezen. Ben toch ook meer van de standalones.
@Briseis the wilful princess and the piebald prince is los prima te lezen en geeft misschien een indruk of je de serie de moeite waard zou vinden. Onder Megan Lindholm heeft ze Cloven hooves geschreven, en n standalone en een van m’n favoriete boeken. Wel fantasy, maar anders dan haar trilogieen.

2 likes

Zometeen beginnen aan 71 van de 100! En ik ga met de trein op vakantie, dus ik denk dat ik het voor eind september misschien wel red…

4 likes

Ik zit op 99/100 dus ik heb hem bijna :grin:

4 likes

Ik zit op 15 van de 52, dus ik ben nog niet heel ver, hopelijk kan ik tijdens mijn vakantie een inhaalslag maken. Heb nog wel genoeg boeken om te lezen iig haha

1 like

Ik zit op 32 van de 52, het gaat op zich wel prima, maar merk wel dat ik sinds vorig jaar gewoon meer moeite heb met lezen. Voorgaande jaren haalde ik ook wel over de 80, misschien toch maar wat vaker de telefoon wegleggen. 🄲

1 like

Ik zit nu op 54/70. Heb dit jaar m’n liefde voor lezen nog meer ontdekt dus dan gaat het wel snel!

1 like

Ik heb gestemd voor wordt moeilijk haha. Ik ben wel benieuwd, hebben jullie dan bijvoorbeeld ook echt een lage schermtijd per dag? Begin me nu wel te beseffen dat ik misschien wat meer telefoon en forumverslaafd ben dan gedacht, heel wat verloren leestijd…

1 like

Ja ik ben juist weer gaan lezen na 1 jaar niet te hebben gelezen door de schermtijd. Ik ben echt mobielverslaafd en had soms schermtijden van 8 uur per dag!

Echt niet normaal. Nu probeer ik daarom echt direct een boek te pakken als ik weer op mijn telefoon zit. Maar merk wel dat als ik lees ik vaak mijn telefoon pak om te kijken…

Misschien tot eens even zoeken op het forum naar tips voor telefoonverslaving.

1 like

Ik zit op 53/52 dus heb hem net gehaald! Maar heb eigenlijk nog het doel om weer de 100 te halen dit jaar. Mijn schermtijd is best hoog, maar ik kijk bijvoorbeeld zelden tv en weinig Netflix ofzo.

4 likes

Mijn favoriete boek is Never Let Me Go van Kazuo Ishiguro. Het is zo mooi geschreven en zo ontroerend. Bij elke reread ontdek ik iets nieuws. Sowieso is Ishiguro mijn favo schrijver, ik vond The Remains of the Day ook echt prachtig.

En ik zit nu op 40 van de 50 boeken van m’n reading challenge! Dus gaat de goede kant op :blush: Ik weet niet wat m’n schermtijd is, maar ik leg savonds m’n telefoon weg en lees dan nog een uur in bed, dus dat scheelt! En ik luister veel via Storytel en die boeken tel ik ook gewoon mee.

2 likes

ik luister veel audiobooks tijdens mijn werk, dus dan tikt het aan :slight_smile: Als ik trouwens de non-fictie meetel die niet op GR staat zit ik aan 101.

2 likes

Heb je Klara en de zon al gelezen? Net uit en vond het echt weer een pareltje.

2 likes