Het algemene boekentopic (Deel 2)

Mag ik je ongevraagd een tip geven :grin: The book exchange, ook in het centrum (kloveniersburgwal) is een fantastische tweedehands boekshop. Ook een aanrader om bij het gangetje naast de uva te kijken, books 4 life heet dat. Heb bij deze winkels echt mooi spul gehaald voor niet al te veel geld!

@Kahlo ah ik LOVE gillian flynn, de serie is ook een aanrader vind ik

6 likes

Ik lees nu van Backman het boek angstige mensen. Heel komisch!

4 likes

Dank voor de tips! Heb ze al opgeslagen in mijn lijstje. Ben alleen bang dat ik een tweede tripje moet gaan plannen, want heb maar 2 uurtjes in Amsterdam en ik vergeet meestal de tijd als ik door een boekwinkel struin. :grin:

1 like

Ik val in herhaling maar ik heb echt genoten van dat boek en zou ‘m graag opnieuw voor het eerst kunnen lezen!

Ik ben begonnen in Max, Mischa&…, maar pff, heb nu 100 pagina’s gehad en kom er maar moeilijk doorheen. Normaal lees ik vrijwel elk boek uit waar ik aan begin, maar dit is wel heel dik :sweat_smile:. Zaten jullie hier wel meteen in, of wordt het gedurende het boek beter/pakkender?

2 likes

Ik heb My dark Vanessa ook gelezen en dat lijkt me echt een bizar boek om te luisteren. Ik zou verwachten dat het daar nog realistischer/beeldender van zou worden en dus heftiger

1 like

Ik ben weer opnieuw begonnen in Girl woman, other. De vorige keer had ik zo weinig concentratie dat ik het na zo’n honderd bladzijdes opgaf, en nu herinner ik me er nauwelijks meer iets van, dus poging 2 (want volgens mij ga ik het wel heel tof vinden).

3 likes

Ik ben net in een nieuw boek begonnen. Weg naar huis van Yaa Gyasi

2 likes

Absoluut een van mijn favorieten, hopelijk kom je er lekker in!

Ik ga Everyone in this room will someday be dead vanavond uitlezen denk ik, nu 84%

2 likes

Ik weet niet precies meer wat er gebeurt in de eerste 100 pagina’s, is dat met de mega lange beschrijvingen van die bosgevechten? Zo ja dan wordt het beter! Maar het is wel een kabbelend boek over het algemeen

Ik heb donderdag en vrijdag gefaald voor de challenge (was m’n boek voor in de trein vergeten :cry:) maar heb vandaag wel bijna 300 pagina’s gelezen in A darker shade of magic, dus dat scheelt weer.

4 likes

Wat vind je van ADSOM?

1 like

Ik heb hem uitgelezen, maar wel met veel moeite omdat het echt wel een “kabbelend” boek is. Daarnaast zitten er inderdaad stukken in die héél uitgebreid beschreven worden, soms pagina’s lang details van schilderijen enzo.

De mensen die het boek prachtig vinden, lees ik dat ze schrijven dat het zo realistisch is. Het leven gaat immers vaak ook niet snel, en onderlinge relaties al helemaal niet. Het was niet zo mijn type boek maar ik zou het nog wel even proberen. Wellicht grijpt het je toch nog in de komende 100 pagina’s? En anders; het leven is te kort voor stomme boeken. Dus dan lekker wegleggen en iets anders oppakken! :smile:

1 like

Vrijdag heb ik Het puttertje uitgelezen. Vermakelijk, maar zoals ik eerder al zei veel te lang, te slordig geschreven en ook op het eind ging het nog alle kanten op. Zou hem niet per se aanraden.

Gisteren ben ik begonnen in S. van J.J. Abrams. Het is een boek waar in de kantlijn twee studenten een soort van corresponderen met elkaar over het verhaal en de ‘auteur’, en er zit ook allemaal losse info in het boek gestoken, in de vorm van krantenknipsels en ansichtkaarten enzo, heel bijzonder.

2 likes

Hee wat toevallig! Die heb ik donderdag ook uitgelezen :nerd_face:
—-
Ik ben vrijdag ook gefaald doordat ik een nieuw boek oppakken nadat ik er een uit heb altijd lastig vind, maar heb gisteren wel minstens een kwartier gelezen in Waking Gods van Sylvain Neuvel.

2 likes

Ik heb gister een goede leesdag gehad! In een keer Ik ben er niet van Lize Spit uitgelezen, wat een bijzonder boek. Ben er nog steeds een beetje stil van

3 likes

Ik ga hier vandaag in beginnen! Ben benieuwd.

1 like

Ik heb besloten dat ik iets meer Nederlandse literatuur wil lezen (goed voor de ontwikkeling en zo), dus ik ben op zoek naar echte aanraders uit de Nederlandse literatuur. Ik hou van boeken die vlot lezen, niet te langdradig of wollig geschreven en ook het liefst die zich afspelen in de eind 20e en 21e eeuw, maar met klassiekers moet ik daar misschien wat van terugkomen. Ik heb even in mijn geheugen gegraven naar wat ik op de middelbare school heb gelezen en wat me is bijgebleven, misschien dat dat een idee geeft qua aanraders.
Boeken die ik leuk vond:
De Huurmoeder - Tania Heimans (mijn persoonlijke aanrader qua Nederlandse literatuur!)
Ik verbind u door - Vonne van der Meer (dit type verhaal vind ik heel leuk, soort butterfly effect)
De onzichtbare Jongen - J. Bernlef
De Favoriet - Bernard Wesseling
Joe Speedboot - Tommy Wieringa (qua verhaal heel een beetje apart, maar ik kan me wel herinneren dat ik er makkelijk doorheen kwam en het lekker las)

Boeken die ik niet leuk vond:
De oesters van Nam Kee - Kees van Beijnum (mijn persoonlijke afrader qua Nederlandse literatuur, vond dit echt verschrikkelijk om doorheen te komen)
Zolang er leven is - Renate Dorrestein

:orange_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :orange_book: Dag 4

Op de helft al! :books:

Heb jij op dag 3 (zaterdag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat was jouw situatie voor de challenge?

• ik las al dagelijks
  • ik las regelmatig, maar niet dagelijks
  • ik las niet vaak

0 stemmers

(je mag voor jezelf bepalen wat je regelmatig of niet vaak vind :slight_smile: )

Ik heb Oryx & Crake (Margaret Atwood) uit :star::star::star::star: In tegenstelling tot @nello vond ik dit een fantastisch boek. Sowieso hou ik wel van apocalyptische boeken en dystopische verhalen, maar vind de wereld in Oryx & Crake zo knap verzonnen en uitgewerkt. Geen 5 sterren want hier en daar is het allemaal wat traag of echt heel ongeloofwaardig/lastig te volgen maar ben super benieuwd naar de volgende delen. Dit boek had een goede cliffhanger.

Heb nog meer dan genoeg boeken liggen maar ga zo toch maar gelijk ook deel 2 en 3 van deze reeks kopen en daarin beginnen.

1 like