Ik heb besloten dat ik iets meer Nederlandse literatuur wil lezen (goed voor de ontwikkeling en zo), dus ik ben op zoek naar echte aanraders uit de Nederlandse literatuur. Ik hou van boeken die vlot lezen, niet te langdradig of wollig geschreven en ook het liefst die zich afspelen in de eind 20e en 21e eeuw, maar met klassiekers moet ik daar misschien wat van terugkomen. Ik heb even in mijn geheugen gegraven naar wat ik op de middelbare school heb gelezen en wat me is bijgebleven, misschien dat dat een idee geeft qua aanraders.
Boeken die ik leuk vond:
De Huurmoeder - Tania Heimans (mijn persoonlijke aanrader qua Nederlandse literatuur!)
Ik verbind u door - Vonne van der Meer (dit type verhaal vind ik heel leuk, soort butterfly effect)
De onzichtbare Jongen - J. Bernlef
De Favoriet - Bernard Wesseling
Joe Speedboot - Tommy Wieringa (qua verhaal heel een beetje apart, maar ik kan me wel herinneren dat ik er makkelijk doorheen kwam en het lekker las)
Boeken die ik niet leuk vond:
De oesters van Nam Kee - Kees van Beijnum (mijn persoonlijke afrader qua Nederlandse literatuur, vond dit echt verschrikkelijk om doorheen te komen)
Zolang er leven is - Renate Dorrestein