Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik hoor alleen maar goede dingen over dit boek juist. Ik ben iemand die het saai vond. Heb hem ook niet uitgelezen :joy:

Ik heb het nieuwe boek gekocht van Sally Rooney. Moet mezelf echt inhouden om niet al te starten, maar de terugbrengdatum van mijn bibboeken komt dichterbij en die boeken moeten eerst uit haha.

5 likes

Ooh daar ben ik ook heel benieuwd naar! Maar ik heb Normal People nog liggen, dus die moet eerst uit, haha. Hoop dat ik die beter vind dan Conservations with Friends, want die vond ik mwah.

1 like

Oh, vond je Conversations minder? Ik heb enkel Normal People gelezen en was nog aan het twijfelen in de winkel gisteren of ik Conversations nu ook zou meenemen voor de volledigheid. Normal People vond ik heel goed persoonlijk!

Ja, ik vond de personages heel vervelend in Conversations. Meestal vind ik dat niet erg, maar ze waren allemaal zo vervelend en pretentieus, haha. Was misschien ook wel de bedoeling hoor. Normal People vind ik tot nu toe wel beter, ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

1 like

ik vond juist andersom! ik vind al haar boeken echt top, de nieuwste het meest, maar van de drie vond ik de personages in normal people toch wel het vervelendst/het meest frustrerend en ik had dat bij conversations with friends een stuk minder!

2 likes

Ik vond ze beide even goed! Kan me echt niets herinneren van irritante personages. Dus dat kan ook nog @Kahlo Welke boeken moet je nog uitlezen?

1 like

Deze stapel, en nu nog bezig in Ali Smith. 🥲

12 likes

Ah super leuk deze stapel! Wel veel nog idd. Queenie vond ik wel een prima boek. en de ontembare vrouw had ik in de boekhandel doorgebladerd en heb smakelijk gelachen om dat gekke verhaal van de penis die weggelopen was.

1 like

Ohh wat een heerlijke stapel!

1 like

Net The Flatshare uitgelezen :star::star:

Ik was niet onder de indruk. De personages boeiden me niet en vond het op een gegeven moment te zoetsappig worden…

2 likes

Begonnen in Piranesi. Het begin is nog erg vaag, maar op zich wel boeiend om te lezen. Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontvouwen.

afbeelding

4 likes

Gelukkig heb ik deze week nog vakantie. :face_with_hand_over_mouth:

Ali Smith - How To Be Both
Ik weet niet zo goed of ik dit boek nu goed vind of het gewoon wil goed vinden omdat het zo bejubeld wordt. Het zijn twee verhaallijnen van twee personages die zich afspelen in het nu en in het verleden en uiteraard verbonden zijn op een of andere manier. De manier waarop het boek geschreven werd, geen duidelijke afgebakende zinnen met leestekens, waren in het begin wat lastig om te lezen maar je went er snel aan. Ik heb al betere boeken gelezen van Smith!

Gail Honeyman - Eleanor Oliphant Is Completely Fine
Dit vond ik zo’n goed boek. Ik vond het grappig om te lezen hoe ‘completely unbothered’ de vrouw was over sommige dingen en heel erg fijn om te lezen hoe ze naar het einde toe steeds meer zichzelf werd. Ergens deed het mij denken aan Gillian Flynn, maar dan wat minder dark & twisted en met meer humor!

1 like

De laatste tijd ben ik bewust veel meer gaan lezen en lees ik ook al een tijdje mee met dit topic (super leuk trouwens dat er nog zoveel gelezen wordt!!) en momenteel ben ik bezig in The Seven Husbands Of Evelyn Hugo (ontzettend leuk tot nu toe) en De meeste mensen deugen. Ik heb alleen wat moeite met non-fictie lezen. Maken jullie aantekeningen of iets? Want ik krijg zoveel interessante informatie binnen maar weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Hebben jullie tips?

2 likes

Herkenbaar wat je zegt over non-fictie. Zelf maak ik geen aantekeningen, maar soms stop ik wel ergens een papiertje tussen. Wat ik zelf wel fijn vind is een mindmap maken. Dat doe je dan wel meer terwijl je het boek leest. Of als ik het boek uit heb de grote lijnen en/of de dingen die ik nog weet ik op te schrijven. Vandaar uit kan je soms nog even terugbladeren van hm hoe zat dat ook maar weer.

Vaker lees ik het gewoon en schrijf ik alleen de titel en de schrijver op.

1 like

Ik markeer interessante stukken - gewoon met een stift in een echt boek en in mijn e-reader kan het ook. Paar steekwoorden er bij waarover het gaat en ik kan zo later bladerend makkelijk stukken terugvinden.

1 like

Bij non fictie ga ik nog weleens met een marker door het boek en maak ik aantekeningen in de kantlijn. Of ik plak kleine post its op stukken die ik wil onthouden, schrijf het dan ook weleens over. En bij sommige boeken (Cyclus strategie bv) maak ik een foto van iets dat me aanspreekt en sla ik dat op in een mapje in mijn telefoon met de naam van het boek. Uiteindelijk doe ik er alleen heel vaak niks mee dus twijfel ik over het nut.

Ik maak ook weleens een kleine samenvatting voor mezelf met wat ik uit een non fictie boek heb geleerd en waar ik dat ga toepassen. Bijvoorbeeld bij de 7 eigenschappen van effectief leiderschap heb ik een collega gezocht die ook fan was van de theorie en met hem gekeken hoe je dat nou toepast in je werk. Ik lees nu Grip (boek over slimmer werken) en doorloop die hoofdstukken bewust heel langzaam zodat ik 't steeds kan toepassen in mijn dagelijkse werk. Bij meer zelfhulp achtige boeken of boeken die mijn vakgebied raken schrijf ik soms een korte reflectie op waar ik op aansloeg en hoe ik dat in mijn leven/werk ervaar/terugzie.

1 like

Ik maak foto’s van de stukken of bladzijden die ik interessant vind.
Om er vervolgens nooit meer naar te kijken.

6 likes

Er staan wel een paar op bookmatch.nl

Deze lag van de week al bij Donner :heart_eyes: Meteen meegenomen natuurlijk en al in begonnen. Maar volgens Goodreads komt hij pas officieel op 21 september uit?

3 likes