Het algemene boekentopic (Deel 2)

ooh ben zo benieuwd, heb hem gister binnengekregen!

Ik ben ooit in deel 1 begonnen maar het pakte me niet, de manier waarop het geschreven was stoorde me heel erg.
Ik ga nu greenwood lezen @Feather

2 likes

Ik vond normal people al fantastische, dus dit klinkt echt heel goed! Hopelijk is die snel in de bibliotheek te leen.

@Kusjessoldaat misschien is Outlander ook wel een idee?

2 likes

Ik vind de boeken van Sophie Anderson echt die vibe hebben! Ze spelen allemaal af in een soort Rusland en overlappen ook wel een beetje, maar je kunt ze afzonderlijk lezen. The Girl Who Speaks Bear was m’n favo.

The Girl Who Drank the Moon van Kelly Barns heeft ook zo’n sfeer. Ook een beetje Ghibli achtig.

3 likes

De paradijsvogelbloem van Margot Berwin. Niet zo zeer het bos, maar het tropische oerwoud.

2 likes

Megan Lindholm - heer van het woud.

Andrus Kivirähk - The man who spoke snakish

2 likes

Nu je Megan Lindholm zegt, de soldiers son trilogie van Robin Hobb speelt ook veel in het woud, met veel magie. Vooral in de latere delen, in deel 1 meer op de vlaktes. M’n lievelingsserie!

Wel zwaardere thema’s dan brief voor de koning. Kolonisatie, problemen tussen vader en zoon, maar de relatie met de natuur is ook een belangrijk thema.

Ik hou echt heel erg van de boeken van Kevin Kwan (crazy rich asians etc) kan me helemaal inleven in die wereld als ik het lees. Zijn er nog meer van dit soort boeken van andere schrijvers?

1 like

Wildwood van Carson Ellis?

Heeft iemand ervaring met boekenboxen/abonnementen? Ik had een tijdje de boekenbox van books that matter, een feministische boekenbox uit Engeland maar de verzendkosten zijn inmiddels zo hoog dat ik die niet meer wil bestellen.

Das Mag uitgeverij heeft een abonnement, dacht 50 euro per jaar en dan heb je de keuze tussen of alle ebooks of je krijgt 6 fysieke boeken. Ik lees wel veel van die uitgeverij dus was daar wel benieuwd naar!

Ik heb wel een paar keer een digitale boekenbox gehad van bookchoice maar vind dat 't zelf net niet. Vaak titels die ik niet wilde lezen en kies dan toch liever zelf.

1 like

Ik was vergeten dat deze op mijn Goodreads TBR stond, maar dit boek heb ik nog gekregen van mijn zus! Die cover is zo leuk. :pleading_face: Echt A Man Called Ove vibes (main character is 85 jaar oud). Ben gelijk weer enthousiast haha!

7 likes

Yes ik voeg je toe!

De Jaguar & Adelaar trilogie van Isabel Allende

1 like

Ik heb net The Thursday Murder Club uit en het is mijn favoriete boek van het jaar tot nu toe! :star: :star: :star: :star: :star:

Het gaat over een stel bejaarden die als hobby oude moorden onderzoeken tot er opeens een moord dichtbij plaatsvindt. Naast dat het mysterie heel goed in elkaar zit, is het vooral zó treffend geschreven. Precies hoe oude mensen kunnen zijn, het is grappig, luchtig en toch ontroerend omdat alle personages zelf ook aan het eind van hun leven staan.

10/10 would highly recommend!

13 likes

Leuk, ik wil mogelijk ook meedoen als datum bekend is (ivm soms savonds werken)

Boek waar ik vanochtend in begonnen zojuist uitgelezen

You and me on vacation :star2::star2::star2::star2: - de personages zijn super goed beschreven en je krijgt echt sympathie voor ze. Het hele verhaal gaat over een specifiek iets en dat vond ik eigenlijk wel tegenvallen vandaar maar 4 en geen 5 sterren

5 likes

Ik zou ook wel mee willen doen, al ben ik nooit zo goed in vertellen wat ik van een boek vind :sweat_smile: en stiekem vind ik het ook heel spannend hahaha

Eind deze maand komt deel 2 uit. Heel benieuwd naar, eerste deel met plezier gelezen

1 like

Heb gisteren in (bijna) één dag A Curse So Dark & Lonely uitgelezen. Vond het echt zo leuk, 5 sterren! Ik vind het wel grappig, want ik zag dus in de reviews dat veel mensen dit boek saai vinden. Ik voel mezelf juist altijd zo’n zeikerd die heel veel boeken saai vindt (mijn gemiddelde rating op Goodreads is een 3, omdat ik dus best vaak lage ratings geef), maar bij dit boek deel ik die mening dan weer helemaal niet. Kon echt niet stoppen met lezen haha. Misschien heb ik gewoon een specifieke smaak :joy: