Ik was hierin begonnen omdat ik Piranesi ook echt geweldig vond, maar ik vond het maar een hoop geneuzel dus na 100 pagina’s ben ik gestopt. Ik vond de personages niet leuk en er gebeurde ook niks boeiends. Of moet ik nog even doorzetten?
Ik heb ook een vraag, of iemand misschien nog een tip voor me heeft. Ik hou van literaire romans, mogen best dik zijn, bijv Een klein leven vond ik heel mooi, en 4321 van Paul Auster, Piranesi, The secret history, een beetje dark academia achtig (is geen genre maar je snapt me) of juist ontroerend en realistisch maar dat er wel wat gebeurt. Ik haat lege sfeerloze boeken zoals Grunberg of Philip Roth. Ik hou van een beetje ‘bloemige’ stijl, met mooie sfeervolle settings, een beetje zoals Madame Bovary. Sally Rooney vond ik niks, ook zo leeg en sfeerloos. Klinkt allemaal een beetje pretentieus, maar ik zoek dus dit soort boeken om mezelf mee te vergeten. Iemand tips?
Edit: ik lees dit terug en nu vind ik mezelf ook nog veeleisend nouja goed ik laat het maar staan