Het algemene boekentopic (Deel 2)

Leuk dat een aantal van jullie ook het boek van Agatha Christie besteld hebben na mijn post! :grin: Door dit topic heb ik ook m’n boomstagram account nieuw leven in geblazen en gelijk van dit boek een mooie foto gemaakt!

Bookstagram voor de liefhebber

@rooftopreader

13 likes

Wat een mooie foto (en mooie uitgave haha!) :slight_smile: kunnen we je bookstagram volgen?

1 like

Ik ga deze ook bestellen. Alleen zo suf dat het bij boekwinkel een veel langere levertijd heeft (10/12 dagen) dan bij bol, goedkoper en morgen in huis. Ik support heel graag de boekwinkel maar het scheelt 5 euro wat ik op dat bedrag toch best veel vind.

Ja lastig hĂš! Hier precies hetzelfde. Leuke boekwinkel in de stad, maar lange levertijden en hogere prijzen. Een beetje is niet zo erg, maar op Engelstalige boeken scheelt het inderdaad soms 5-10 euro. Deze bestelde ik op amazon DE trouwens.

link amazon

MIDWINTER MURDER: Fireside Mysteries from the Queen of Crime : Christie, Agatha: Amazon.de: BĂŒcher

1 like

Ah, dan ga ik hem daar bestellen. Dank je wel! (Geld wat ik bespaar geef ik dan wel weer uit in de boekwinkel)

1 like

Oh die nutcracker regeling lijkt me wel wat. Bedankt

1 like

Wat een mooie covers allemaal, wordt hier ook helemaal hebberig van đŸ„Č

1 like

Heb je notities uit de jungle gelezen? Vond ik, uiteindelijk, ook echt een heel goed boek.
Verder is Max, Mischa en het Tet offensief zeker een boek die in jouw omschrijving valt!

En het Puttertje van Donna Tart vast ook, denk ik. Staat hoog op mijn lijstje maar nog kunnen aanschaffen.

2 likes

Ik heb echt een slecht lees jaar, nog maar 17 boeken in totaal. In ieder geval in november uitgelezen:

Vond ze alle drie erg goed. Ik heb zo lang gewacht met ‘daar waar de rivierkreeften zingen’ maar werkelijk echt een prachtig boek!

9 likes

Nee niet gelezen, dus komt op de lijst! Het puttertje heb ik dan weer wel gelezen, achteraf echt een goed boek, maar omdat ik meer iets verwachtte zoals The secret history was ik aan het begin een beetje teleurgesteld. Maar wel een goeie alsnog!

1 like

Deze staat op kobo plus, ik ben m nu aan het lezen. En het is echt zo’n chicklit, hoofdpersoon schrijft zich in bij een dating site en heeft in de maand december 12 unieke dates met 12 verschillende mannen. Uiteraard heeft ze als hobby het bakken van koekjes en taartjes.
Het is wel heerlijk winters/kerstvibe dus ik denk dat ik m wel aanraad.

Edit: bij hoofdstuk 1 is het al duidelijk dat ze verliefd gaat worden op de café eigenaar waar ze taartjes aan levert. Maargoed dat weten ze zelf nog niet.

6 likes

Oh ik heb wel echt zin in dit soort boeken. Wat luchtigs, bij de open haard, kerstsfeer.

Ik heb besloten dat ik voor nu ga stoppen met 26-11-1963 van Stephen King. Ik kom gewoon op dit moment niet door het inmens boek heen, maar voelt altijd zo als falen als ik plots stop met een boek?:joy: Zo stom.

1 like

Herkenbaar, bij een matig boek lees ik vaak alsnog door. Maar ben dit jaar toch weer in 7 boeken gestopt (ik heb in goodreads een mapje gemaakt met stopped reading, eigk weet ik dat zodra ik in een ander boek begin ik het oude boek niet meer uit ga lezen)

3 likes

Ik ben dit boek aan het luisteren als audioboek maar de voorlezer zegt steeds bibiotheek in plaats van bibLiotheek en ik heb echt zin om dat te roepen tegen haar haha. Verder mooi boek!!

1 like

Ik wilde dit jaar alle boeken van de shopaholic serie lezen en dan in december eindigen met christmas shopaholic :blush: dat is gelukt. En ik wil in december ook het derde deel van little beach street bakery lezen (is ook een kerst boek). Trots op mn planning haha. Heb na deze 2 boeken dan ook mn reading challenge voltooid :partying_face:

11 likes

Ik heb Piranesi uit en het gevoel dat ik 'm nog een keer moet lezen voor alle details en om het diepere plot te begrijpen, en dat je dan veel meer opvalt. Maar het idee dat ik de eerste 50 pagina’s dan ook nog eens moet lezen houdt me echt tegen
 Ik heb me daar doorheen geworsteld terwijl ik de laatste 50 pagina’s niet meer weg wilde leggen. Vreemd, origineel boek. :star::star::star:(:star:)

3 likes

Heeft iemand tips voor korte boeken / verhalen? Lees met name fantasy maar houd ook wel van de meeste andere genres. Alleen njet echt iets met chick flicks. Ik heb de korte verhalen van Leigh Bardugo gelezen en die vond ik leuk. Hij Die Njet Bestaat van Valentijn Rungelberg vond ik ook leuk. Ik zoek dus eigenlijk boeken van maximaal 200 pagina’s, om weer een beetje uit mijn leesdip te komen.

Korte verhalen van Edgar Allen Poe. Lekker winters ook :relaxed:

Ik vond ‘Voordat de koffie koud wordt’ ook heel goed (vier korte verhalen).

‘Girl, woman, other’ zijn ook korte verhalen, maar het hele boek is zonder interpunctie dus weet dat de meningen daarover verdeeld zijn :wink: Ik vond het heel indrukwekkend!

Over dit boek heb ik op de een of andere manier wel echt lang gedaan :nerd_face:

@chiren ik zou convenience store woman aanraden, of the haunting of hill house (wel spannend maar niet zo eng als de serie)

1 like

The Test van Sylvain Neuvel blijft mijn favoriete aanrader voor een kort boek. De synopsis is niet perde aantrekkelijk, maar vond het einde zeer indrukwekkend.

Verder We should all be feminists of Dear Ijaweale van Chimamanda Ngozi Adichie als je op zoekt bent naar nonfiction, Animal Farm (leest echt niet langzaam zoals veel classics rn vond het ook een leuk/goed verhaal), Oorlogswinter, Every Heart a Doorway of ‘Humor’ boekjes zoals Weird things people say in bookshops helpen bij mij ook altijd tegen een reading slump