Het algemene boekentopic (Deel 1)

Omdat er nooit genoeg over boeken gepraat kan worden!

3 likes

JAA! Heeft er iemand een lestip voor mij? Eind vorig jaar heb ik na heel lang het lezen weer opgepakt. Ik heb toen alle Harry Potter boeken gelezen maar weet nu niet zo goed waar ik moet beginnen.:sweat_smile:

Ik lees nu Het eeuwige leven, van Matt Haig. (How to stop time in het Engels)

Tot nu toe vind ik hem mwah. Het is wel aardig geschreven, maar ik had een spannender plot verwacht. Het is nogal veel van hetzelfde. Iemand die dit boek heeft gelezen?

Dan vind je denk ik de ‘Court’ serie van Sarah J. Maas ook wel leuk! Begint met A Court of Thorns & Roses.

2 likes

Ja dat weet ik dus niet echt… ik ga even naar die boeken kijken! Heb wel een bibliotheek abonnement dus kan gewoon wat dingen proberen maar vind het ook weer lastig zoveel keus

2 likes

Ik heb deze gereserveerd! schijnbaar populair in de bieb want ze zijn allemaal uitgeleend

Ik weet ook niet waar je van houdt, maar ik heb wel een aanrader! Björnstad van Fredrik Backman. Vond het echt een super mooi boek. In het verhaal staat een ijshockeyteam centraal, maar het boek gaat helemaal niet over (die) sport. Het gaat over een vooral over een klein dorp en hoe alles ten koste gaat van ‘de gemeenschap’. Bepaalde thema’s in het boek zijn best wel heftig, maar het is toch een boek dat je redelijk snel leest.

Wooooow love it!

3 likes

Ga het gewoon proberen! Heb hem gereserveerd wat hij is ook uitgeleend :speak_no_evil:

1 like

@Booklover
Ik heb een heel pinterest board genaamd Home library envy:


:smile::books::heart:

2 likes

Toen ik met vriend dit huis kocht was beloofd dat ik 1 kamer boven helemaal in mocht richten als bibliotheek. (Vriend heeft ook een eigen kamer, het kantoor…) Helaas is bibliotheek de rommelkamer geworden (en niet met mijn troep!) maar af en toe herinner ik vriend er even aan dat het ooit mijn bibliotheek gaat worden. Zo’n klassiek Engelse, met behang op de muur, mooie grote stoel en vloerbedekking. Ooit…

En ik ga hem dat pinterest board doorsturen!

5 likes

Ik heb heel erg genoten van ’ het rosie project’ en het vervolg ‘het rosie effect’

korte uitleg

Gaat over een hoogleraar die de ware zoekt, maar hij is autistisch waardoor dingen anders lopen dan je vooraf wellicht verwacht.


2 likes

Te vet!
Ook een Harry Potter fan!

1 like

Ja ik zag het!
Ik heb nu de Engelse ook allemaal. Die zijn sidns gister compleet

1 like

Leuk topic! En wauw @kast van Booklover.

Ik ben nu Xenocide aan het lezen van Orscon Scott Card. Zijn er meer Ender’s Game-fans hier?

Ik heb trouwens mijn boeken op kleur gesorteerd maar dat ging lastig omdat alle planken + boeken andere hoogte hadden. Denk dat dat bij jou supergoed zou werken :o

1 like

Yess, een nieuw boekentopic!

Ik lees nog steeds Kind 44 van Tom Rob Smith. Hierna moet ik even kijken welk boek ik het best op kan pakken. Ik heb per ongeluk een beetje veel boeken op mijn stapel gezet.

Ik heb onlangs The only story van Julian Barnes gelezen, maar ik weet niet helemaal goed wat ik ervan vond. Misschien verwachtte ik er iets te veel van (iemand in mijn omgeving sprak er heel positief over)

Ik heb als laatste misstap van Jet van Vuren gelezen.
Vond het wel een goed boek! Vooral omdat ik hem niet erg voorspelbaar vond en door alle verschillende personages die je leert kennen

Oehhh mijn eerste bericht op het nieuwe forum!:tada:

Ik ben een van de gelukkige met een bibliotheek in huis maar kom steevast ruimte te kort. Nu zoek ik dus een kast voor erbij, liefst een beetje budget friendly en stevig waar ik de rest van mijn boeken in kan bewaren. Heb ook geen ervaring met Ikea kasten oid en op Marktplaats staan veelal kasten met deuren te koop. Iemand tips? Wel Ikea? Overweeg bijna een stellingkast omg🙈

1 like

Bij budget-friendly kom je snel op de Billy’s van Ikea uit denk ik? Zijn volgens mij prima boekenkasten. Ik heb ze zelf nooit gehad, maar hoor er altijd wel goede verhalen over.