Net een stripboek gelezen en die raad ik echt iedereen aan. Vandaar nu alvast een bericht ipv aan het einde van de maand in een overzicht.
het gaat om Kiki van Montparnasse getekend en geschreven door Catel en Bocquet. Het verteld het levensverhaal van Alice Prin. het speelt zich af in de jaren twintig van de vorige eeuw en zij is in die tijd een grote bekendheid in de kunstenaarswereld. Dat is dus echt heel tof en tragisch tegelijkertijd. En ze heeft dus echt bestaan en al die bekende mensen waar ze toen mee omging ook. Achterin staat een biografie over al die mensen en ik zit dus nu al een uur lang info op te zoeken over Man Ray, Lee Miller, Foujita…
Oh en @MJDLH ik vond het boek wel echt heel goed. De precieze reden weet ik niet meer, het verhaal maakte volgens mij niet perse veel indruk. Het was meer de stijl van schrijven. De zinnen en woorden liepen echt zo vloeiend. En dat ze met weinig woorden veel kon zeggen. Dat vond ik heel knap er aan gedaan. Volgens mij vond ik gesprekken met gewone mensen ofzo nog wel een stukje beter.