Het algemene boekentopic

Nou, die Avatar: The Last Airbender box is geannuleerd en ik ben enorm teleurgesteld. Het is niet de fout van diegene van de box, maar alsnog, ik had me er enorm op verheugd. :pensive:

Ik ben nu Lampje aan het lezen en het is zo’n leuk, lief boek. <3

2 likes

Jaaaaa! Ik werk in een bibliotheek en alle collega’s hebben het gelezen. Zo’n lief boek!

2 likes

Ik had mijn reading challenge op 50 gezet, maar ik heb hem dus net gehaald :sweat_smile: Heb hem nu veranderd in 75.

7 likes

Ik ben nu bezig in Hex, hoewel ik de eerste 25 paginas vooral een wirwar van namen en gebeurtenissen vind, kom ik er nu rond pagina 60 helemaal in, en ik ben nu benieuwd naar de rest van het verhaal!

3 likes

Heeft iemand nog aanraders die ik voor mijn lijst kan lezen/luisteren? Het moet een Nederlandse schrijver zijn, dus niet vertaald. Ook wil ik liever geen ‘geschiedenisverhaal’ want dat kan ik nooit zo goed volgen dus dat maakt het lastig.

1 like

Op welk niveau zit je bij Lezen voor de lijst?

Ik moet gemiddeld rond de 3 zitten! Dus het liefst niveau 3 of 4.

Ik zie meteen Alles wat er was van Hannah Bervoets staan. Dat boek pakt je meteen zodra je begint te lezen. Het wordt heel veel geleend bij ons :slight_smile: Het diner van Herman Koch is eigenlijk ook een prima, begrijpelijk boek. Maar, ik zou zeker voor Hanna Bervoets gaan!

1 like

Die is inderdaad goed dankjewel! Helaas beide boeken al gelezen… ken je nog boeken van andere schrijvers die erop lijken qua thema of schrijfstijl?

Weerwater van Renate Dorrestein. Zelfde gevoel als bij Alles wat er was.

1 like

Wauuuw nu al! Echt knap zeg

Ik vond de boeken van kader abdollah heel mooi en het leest makkelijk weg! Huis van de moskee las iedereen van hem in mijn examenjaar. Een ander boek dat me wel is bijgebleven is Tirza van arnon grunberg. Of een aanrader is ook wel turks fruit van jan wolkers is met veeeel seks wel maar vond ik echt een mooi boek.

1 like

Ik heb laatst het vorige meisje van J.p Delaney gelezen en vond het wel een spannend boek! Had hem ook zo uit

1 like

Hajar en Daan heb ik voor m’n lijst gelezen en die is me wel bijgebleven, het smelt van Lize Spit of Kom hier dat ik u kus van Griet op de Beeck zijn niveau 3 en heb ik ook gelezen. Voor niveau 4 misschien Bonita Avenue en de avond is ongemak.

1 like

Ik vond van mijn lijst Alleen maar nette mensen van Robert Vuijsje en Het gouden ei van Tim Krabbé boeken die goed te lezen en vermakelijk waren. Allebei niveau 3. Toen ik in de boekenwinkel werkte merkte ik dat Bonita Avenue (niveau 4) echt mega populair was, dus misschien is dat wat?

1 like

Mijn doel: dit jaar wat boekenverzamelingen van favoriete auteurs compleet krijgen. Door het recenseren lees ik van alles en nog wat, maar heb ik niet eens de tijd alles van mijn favo’s te lezen. Zonde, dus daar ga ik wat aan doen.

Ik ben nu overigens op de helft in zowel Laura H als Where the Crawdads Sing. Ik probeer dat laatste boek vandaag uit te krijgen zodat ik daarna in The Stranger Beside Me van Ann Rule kan beginnen (over Ted Bundy).

1 like

Weet niet welke niveaus zijn boeken zijn, maar ik vind Arthur Japin een hele fijne schrijver en ik was erg onder de indruk van Joe Speedboot van Tommy Wieringa.

1 like

Ik heb The Handmaid’s Tale gisteren dan toch eindelijk uitgelezen, maar ik snap de hype niet en ik vond het eigenlijk ook niet goed genoeg geschreven om overal zulke goede reviews te krijgen.
Het enige interessante aan het boek vond ik de epiloog. De rest is naar/triggerend en tegelijkertijd vlak.

(jullie hadden wel gelijk dat ik me beter zou voelen als ik het einde had gelezen @Flo @Hazel)

4 likes

Leuk dat je voor je lijst aan het lezen bent! Wat handig dat er tegenwoordig een niveau-indicatie is, dat was er echt niet in ‘mijn tijd’ (toen moesten we wel binnen bepaalde tijdperken lezen).
Moet je nu ook binnen tijdperken lezen of mag je dus alleen modern lezen? Als je ook wat oudere boeken moet hebben, ik vond “de donkere kamer van Damokles” echt een van de beste ‘oude’ boeken.

Verder even gekeken en ik vond de volgende boeken ook lekker weglezen of gewoon mooi:
-Hersenschimmen - Bernlef (3)
-Alleen maar nette mensen - Vuistje (3)
-Het schnitzelparadijs - Boudou (3)
-Verborgen Gebreken - Dorrestijn (3)
-De uitvreter, Titaantjes, Dichtertje - Nescio (niveau 5 maar misschien als je een goed punt ervoor krijgt haha)
-Mystiek Lichaam - Kellendonk (Niveau 6 maar hij leest echt wel goed weg hoor. Denk vooral dat 'ie zo hoog staat door het heftige onderwerp)
-Het diner - Koch
-Het smelt - Spit

Als laatste, je zei dat je niet van historisch houdt maar ik vond Post voor mevrouw Bromley echt heeeeel chill weglezen.
Hoeveel moet je er (nog)? Ben je alvast begonnen voor volgend jaar?

Als laatste tip: Lezen is leuk dus probeer er van te genieten en leg het gewoon weg als je er na 50 pagina’s niet doorheen komt. Niet elke schrijfstijl is voor iedereen! En als je nu al voor volgend jaar begint, slim, want in de zomer in het zonnetje lezen is heerlijk!