Het algemene boekentopic (Deel 1)

Is er iemand die You are a badass heeft gelezen? :blush: Ben heel benieuwd naar dit boek!

Ik heb gisteren Normal People uitgelezen en snap de hype niet zo. Vond het wel een oke boek maar echt niet heel bijzonder of heel leuk.

Ik snap die hype dus ook echt niet. Heb ook Gesprekken tussen vrienden gelezen en die vond ik ook niet zo. Ik vind de personages van Sally ook best
 apart.

Ik was aan Brieven aan de duisternis begonnen, maar vond dat boek dus echt meh, dus ben wat anders gaan lezen. Clean van Juno Dawson, over een drugsverslaafd meisje en vind dat een stuk interessanter :slight_smile: En ik luister Long Shot van Kennedy Ryan (vind de voorlezers totnutoe niet zo en het boek dus ook niet echt).

1 like

Ik heb nadat ik dit las gelijk een boek besteld :blush: kreeg ‘m vandaag binnen. wel gek want had ‘m in leiden zien liggen maar werd vanuit den Haag opgestuurd?
Hoop ook dat ze het redden!
Oja ook gelijk Toeps gesteund.

1 like

Beetje random en weet niet of het mag, maar ik zou graag The Virgin Suicides willen lezen maar heb hem het liefst tweedehands voor een klein prijsje. Iemand die het boek heeft liggen en er vanaf wilt? Hoor het graag! Je mag me een berichtje sturen dan :slight_smile:

1 like

Weet niet of er meer mensen booktubers volgen maar vind Zoe van readbyzoe zo leuk. Ben al haar 24-hour read-a-thons aan het terugkijken haha
Dit is tot nu toe mijn favoriet:

6 likes

Net Verity van Colleen Hoover uitgelezen. Vond hem heel goed!

Heeeee, welkom terug! :heart:

2 likes

Ik had nog nooit iets van haar gezien, maar heb heerlijk zitten bingen vandaag, ze is echt leuk inderdaad! En tussendoor ook nog een boek gelezen vandaag, dus ik vind het een productieve chilldag :slight_smile:

Iemand hier die ook meedoet in The Reading Rush (voorheen BookTubeAThon)? Het is van 22 t/m 28 juli. Extreem drukke week voor mij met gebroken/dubbele diensten en weinig vrije tijd, maar ach. :sweat_smile:

Dit zijn de challenges:

Read a book with purple on the cover
Read a book in the same spot the entire time
Read a book you meant to read last year
Read an author’s first book
Read a book with a non-human main character
Pick a book that has five or more words in the title
Read and watch a book to movie adaptation

En dat dus in die zeven dagen, je mag challenges combineren (bijvoorbeeld Wicked Fox: kan onder purple cover, non-human main character en debut novel vallen!)

https://thereadingrush.com

3 likes

Ik heb net dit boek uit: Kinderen van de rivier.
Vond het een mooi boek! Het is gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen.

Ik ga nu beginnen in het eerste deel van de zeven zussen. Iemand van jullie al gelezen? En wat vinden jullie ervan?

Ik heb dit nu als TBR. Ik wil zeven boeken proberen, maar dat gaat me nooit lukken haha.

Read a book with purple on the cover WITH THE FIRE ON HIGH BY ELIZABETH ACEVEDO
Read a book in the same spot the entire time ANNE FRANK’S DIARY: THE GRAPHIC ADAPTATION BY ARI FOLMAN
Read a book you meant to read last year CIRCE BY MADELINE MILLER
Read an author’s first book THE NEAR WITCH BY VICTORIA SCHWAB
Read a book with a non-human main character WICKED FOX BY KAT CHO
Pick a book that has five or more words in the title THE PRINCE AND THE DRESSMAKER BY JEN WANG
Read and watch a book to movie adaptation CRAZY RICH ASIANS BY KEVIN KWAN

Maar ik kan dus boeken voor meerdere challenges gebruiken.

1 like

Ooooh dat kunnen er zoveel zijn, onder mijn TBR alleen al Wicked Fox, The Near Witch en Circe haha. Ik heb ergens een lijst gezien, moment!

@Booklover https://thereadingrush.com/forums/topic/non-human-character-challenge/

Hier zeggen mensen al wat ze gaan lezen. Misschien zit er inspiratie tussen!

1 like

Nog ‘maar’ :joy: Al ontzettend veel, maar met wat jij normaal gesproken leest kan ik inzien waarom je het weinig vindt hahah.

1 like

Mocht je ook een account maken (je kan badges verdienen door te lezen, er is een forum et cetera), voeg me dan even toe! Mijn gebruikersnaam is museofnightmares. :smile:

Oh deze lijkt mij ook mooi!
Ik heb alleen al heel veel ‘zelfhulpboeken’. Even over nadenken nog. Heb hem wel op m’n verlanglijstje bij bol gezet.

Ik heb m staan, je mag m wel van me lenen? Stuur ik m naar je op!

Ik heb het eerste deel van de zeven zussen gelezen. Las wel lekker weg, maar toch vond ik het een beetje teleurstellend. Nodigde mij niet uit om de volgende delen te gaan lezen iig.

en @Petitprince - Die auteur heeft deze week 9 (!) boeken in de bestseller60 staan. :scream: Dat is wel echt knap. (Ik heb overigens nooit iets van haar gelezen.)

Ik lees nu The Stranger Beside Me van Ann Rule (over Ted Bundy) en nog steeds Sadie. Ik vergeet iedere keer dat Bundy ook van die moorden in de sorority houses was, gewoon omdat de M.O. zo ‘anders’ was voordat hij de eerste keer werd opgepakt. Als in: hij maakte nooit meerdere slachtoffers tegelijk, tot dat moment. Heel bizar dat hij ineens nog meer doorsloeg.

Ik vind Ann Rule soms wel wat irritant in het boek, moet ik zeggen. Dan zegt ze dingen als ‘my very good friend’ terwijl ze elkaar voor hij op werd gepakt maar Ă©Ă©n keer buiten werk hadden gezien en elkaar slechts sporadisch belden. En soms worden er ook dingen gezegd als ‘you were right’ (over Ann) terwijl het heel duidelijk is dat ze vrij lang niet echt in Teds schuld heeft geloofd. Ook zitten er iets van vier nawoorden in het boek en een voorwoord van dertig pagina’s of zo. Kon ze dat boek niet gewoon een keer updaten in plaats van 150 pagina’s toe te voegen? Het is allemaal al vrij wollig af en toe.

1 like

Ja dat zag ik ook, al die boeken hebben ook best goede reviews. Ik had gehoopt dat het zo’n serie zou zijn waar ik helemaal in op zou gaan en waarbij je niet kan wachten om het volgende boek te lezen. Maar helaas! Wat vind jij er tot nu toe van @Petitprince ?