Het Amsterdamtopic

Sqm is wel een goede, zij doen ook alleen boksen en ook heel erg op techniek. Er zijn ook verschillende boks lessen dus niet alleen op de zak en dan leer je het ook sneller. Er zijn ook veel vrouwen dus er is ook een goede sfeer, niet zoals etakki.

1 like

Thalassa! Is echt een oldschool strandrestaurant ipv hipster beachclub. Eigenaar ken ik een beetje en hij of een andere kok gaat elke ochtend vis halen bij de afslag.

3 likes

Le Restaurant is imiddels een beetje onze vaste stek als we iets te vieren hebben. Maar De Kas vind ik ook echt goed en bijzonder. Verder natuurlijk nog Okura, of Rijks. Oh en mijn vriend was vorig jaar bij Vermeer en vond dat ook echt goed.

Wel sterrententen allemaal dus aan de prijs. Weet niet of dat is wat je bedoelt?

De Kas is wel echt een aanrader inderdaad. Verder A Fusion op de zeedijk voor sushi (en dan moet je gaan voor de chef’s specials, de standaard sushi’s zijn ook lekker maar minder speciaal), Ron Gastrobar in de Kerkstraat vond ik ook superlekker met leuk en goed personeel en live muziek. Sichuan in de reguliersdwarsstraat voor de beste pekingeend. Van Daalder heb ik twee keer tijdens de lockdown een heel lekker thuismenu gehad, maar ik heb daar nog niet in het echt gegeten.

Wilde zwijnen, Alba, de Wijnkaart en Wijmpje Beukers zou ik aanraden. Goed eten en pretentieloos.

2 likes

@Heehoi Ja Wijmpje Beukers vond ik ook heel geslaagd! Lekkere wijnen en het personeel weet ook precies wat ze doen. Wilde Zwijnen was ook lekker, maar de gangen werden er wel erg snel doorheen gedrukt en toevallig was mijn collega er vorige week en die had dezelfde ervaring. Ik ga in september naar De Kas ken daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Verder hoor ik ook veel goede verhalen over Baut en petit Caron.

1 like

Ohhh top!! En hebben jullie wel eens bij pompstation gegeten?

Ik zoek een leuk date idee!

Wat is leuk met mooi weer in Amsterdam als je doordeweeks een keer vrij bent? Liefst iets dat niet om eten en drinken draait, want dit doen we al vaak:’)
Date houdt helaas niet van zwemmen, en alleen in het park hangen vind ik voor deze fase (daten nog maar kort) niet leuk genoeg. Bootje huren valt ook af.

Ik wel! Vind ik heel leuk(ook de locatie) en het eten goed!!!

1 like

Waterfietsen of suppen, rolschaatsen/skeeleren in Vondelpark, stadswandeling met een audiogids (via app), begijnhofjes bekijken, geitenboerderij, street art bekijken

2 likes

Wow echt moeilijk als het niet om eten/drinken mag gaan :joy: misschien: naar de hortus botanicus, artis, minigolfen in het amstelpark, naar ijburg fietsen en de boot nemen naar forteiland pampus (dit heb ik zelf pas gedaan en was heeeel leuk)

4 likes

Ja precies :sweat_smile: Al mijn date ideeĂ«n zijn tot nu toe ergens lekker eten of drinken :grimacing: Vinden we beiden leuk maar soms denk ik “kan ik dan niks anders bedenken???”
Oja Pampus is wel een grappig idee! En love de hortus! Ook een goeie

2 likes

Naar de film ‘s avonds in de hermitage!

2 likes

Naar de IJhallen?

2 likes

Misschien Vondelpark Openlucht theater? Dit is gratis toegang en veel toffe comedy/dans/muziek optredens etc. De optredens zijn wel alleen vrijdag, zaterdag en zondag.

1 like

Ben na 100 jaar weer eens uitgenodigd voor een bezichtiging. Iemand ervaring met het wonen in het Amstelkwartier?

3 likes

Ik heb het appartement vanochtend bezichtigd en net gehoord dat ik hem krijg! Echt helemaal in m’n nopjes. Voldoet ook echt aan al m’n wensen: extra kamer (ga er 25m2 op vooruit), goede afstand naar mijn werklocaties, een balkon/loggia, en op loopafstand veel groen wat in dit geval de omgeving rond de Amstel is wat echt vet leuk is om te zwemmen, hardlopen en racefietsen. Huurprijs is echt laag voor Amsterdamse begrippen en het appartement heeft zelfs een zonnepaneel dus ook nog lekker besparend op energie, echt topp :star_struck:

30 likes

Gefeliciteerd! Het is volgens mij echt een prima buurt geworden, en je fiets zo het centrum in.

1 like

Wat goed!! Gefeliciteerd! Klinkt top. :slight_smile:

2 likes

Thanks! Ja klopt inderdaad, was even bang dat het hier ook niet zo levendig zou zijn (net zoals de appartementen bij het AMC), maar dat viel me reuze mee en je bent inderdaad zo in de leuke buurten.
@Krabpaal echt heel blij met het appartement, maar vooral ook dat ik nu niet meer dagelijks als een bezetene hoef te reageren op al die advertenties, was er echt klaar mee :thumbsup:

1 like