Ik ga zaterdag met vriendinnen een dagje naar Amsterdam. Ik organiseer een ‘verrasingsdag’. Wat mogen we niet overslaan? We houden van eten, wijn en winkelen (maar geen kalverstraat). Ik denk aan een wijnproeverij en negen straatjes. Of is dat te standaard? Iemand goeie tips?
Dit wil ik ook weten!!
Ik mis ze ook Ik heb ook geen idee waar ze zijn gebleven en er staat ook geen andere kraam
Nee stom hè!! Al merkte m’n vriend wel op dat de stoep daar sinds de verbouwing ook veel te smal is voor een kraam maar sorry hoor dit voelt toch alsof me onrecht aangedaan wordt ik wil gewoon kaneeloliebollen!!
Oh dat zou inderdaad wel kunnen dat ze gewoon niet meer passen met de kraam.
Maar alsnog; geef ons oliebollen en kaneelbollen!
Er is ook Europese regelgeving waardoor veel kramen (ook bloemen en vis enzo) hun vaste plek kwijt zijn!
Ja dit zag ik ook, maar ze zijn ook niet ergens anders in de buurt gaan staan voor zover ik weet en dat vind ik echt jammer
Hahaha geeft niks. We zijn o.a. bij Arie op de hoek geweest en hebben de hele middag/avond bij Wijnbar Paulus gezeten. Dikke tip trouwens als je van (onbekende) wijnsoorten houdt. Echt een goeie proeverij in een gezellige huiskamersfeer
Waar kan je van die gelukscadeaus voor op reis vinden?
Een vriendin van mij viert haar verjaardag en afscheid voor wereldreis en wilt niks als cadeau, maar ik ga dr uiteraard toch wat geven. Ik dacht zo’n heilige christoffel of gelukspoppetjes etc. Waar vind ik die? Idealiter (rondom) oost.
Andere cadeau ideeën uiteraard welkom
Thanks!!
Random maar bij It’s a Present in de negen straatjes zag ik toevallig bij de kassa gelukspoppetjes hangen
Ik geloof dat juwelier Dijkema op de Middenweg Cristoffers had! Was een klein plaatje met een ringetje die ik in een tas heb bevestigd
Dank allen! Ik ga morgen op pad!
Ik lees op het forum zoveel over buurtapps enzo. Ligt het aan mij of bestaat dat niet echt in Amsterdam?
Ik heb een een buurtapp maar dat is letterlijk een app, dus geen whatsappgroepje. Wordt voornamelijk gebruikt om te zeiken op de verhuurder en om dingen te verkopen. Ohja en om te zeiken over afval op straat
Hier ook niet. Enige wat soort van wordt gebruikt soms (ook voor spullen) is Nextdoor, maar verder ook niks. Wel goed contact met meerdere buren, dus als er wat is kunnen we elkaar privé appen.
Wij hadden een app met ons ‘huis’. Dus 1 tot en met 3 hoog
Ik vond de Facebookgroepen Amsterdam durft te vragen en Amsterdam yard sale wel altijd heel fijn! Nu ik in een andere stad woon mis ik echt een variant daarvan, nextdoor is kut en wordt alleen gebruikt om te zeiken.
Oh shit was Yard Sale vergeten, ook erg fijn en betrouwbaarder dan MP omdat het een soort sociale controle heeft.
Ik vond Nextdoor wel chill om even snel een klusjesman oid te vinden. Maar idd wordt wel veel gezeurd haha.
Weet iemand waar je in het centrum of in de pijp (oost kan evt ook) echt verse eieren kan halen?