Het Amsterdamtopic

Helaas heb ik geen tips, maar uit interesse; wat zijn de aangescherpte huurregels?

Heeft iemand tips voor een goede gezichtsbehandeling in Amsterdam? Ik wil vooral ook graag goed advies over producten die ik kan gebruiken (en wat juist niet). Heb een vrij droge (of vochtarme? Dat weet ik dus al niet haha) huid, mocht dat nog uitmaken.

Ik heb niet veel ervaringen met gezichtsbehandelingen maar ben wel twee keer bij zin by Guido geweest en vond dat heel fijn. Hij werkt (uitsluitend? denk ik) met dermalogica en dat is na jaren van alles proberen ook een merk waar ik voor altijd bij blijf nu haha, dus voor mij is dat een pluspunt. Hij heeft mij toen ook geadviseerd over producten en dat gebruik ik nog steeds.

1 like

Mijn moeder en tante zijn heel enthousiast over babassu. Is wel prijzig en de producten zijn ook wel wat duurder daar. Ik heb daar ooit ook een gezichtsbehadneling gedaan en dat was heel fijn, maar ook mijn enige ooit dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal

1 like

En @Chuckie thanks! Ik ga ze eens bekijken!

Ik weet het niet helemaal precies, maar er is een soort puntentelling die strenger is geworden, waardoor ze de huizen voor veel minder geld mogen verhuren. Daardoor gaan nu veel particuliere huurpanden nu in de verkoop. Mijn vriend is vastgoedbeheerder voor een makelaar en krijgt er nu veel mee te maken.

2 likes

Ik wil als het heet is altijd graag naar de bios, omdat het daar koel is. Nu ging ik eerst altijd naar Pathé, die heeft goede airco, maar ik heb nu weer een Cineville pas. Ik weet alleen niet welke filmhuizen goede klimaatregeling/airco hebben (ik ging laatst naar Rialto volgens mij en daar was het heel warm). Weten jullie welke filmhuizen hier chill voor zijn?

1 like

FC Hyena iig niet :joy:

1 like

Filmhallen en Lab111 voor mijn gevoel allebei wel prima, maar moet zeggen dat ik er niet met heel heet weer ben geweest. Kan me voorstellen dat Eye ook wel koel is?

1 like

Filmhallen ja. En bij Lab111 zit je ook heel laag in gebouw, maar vind ik het altijd wel snel wat warmer dan bij de Filmhallen.

1 like

En @Chuckie Chill, filmhallen is ook het dichtst bij mij. Kom daar al vaak, maar nog niet geweest als het heet is

Jammer alleen dat er bijna niks draait 🫠

1 like

Kriterion is een soort vrieskist

1 like

Weet iemand waar je goeie Spaanse producten (voor paella) kan kopen? Ik ging altijd naar Pacomer maar ze verkopen volgens mij niet zoveel producten meer en zetten meer in op catering etc.

Weet iemand waar ik deze kaartjes kan kopen in Amsterdam? Hoeft niet per se deze te zijn, maar wel dit merk

3 likes

Ik heb het idee dat ik dit wel eens gezien heb bij By Popular Demand maar weet het niet zeker

1 like

Ik ken deze kaartjes niet maar het ziet eruit als iets wat ze bij It’s a present hebben

5 likes

Ik woon inmiddels 15 jaar in Amsterdam en het is mij altijd goed gelukt om een vrije sector huis te vinden in Amsterdam, hierbij mijn succestips:

• Je moet echt Rentslam kopen voor 2-3 maanden, dan krijg je direct alle nieuwe huurhuizen in je mailbox (ook die niet op Funda staan). Dit werkt veel beter dan zelf alle sites afspeuren.
  • It’s a numbers game. Je kan zo 20 huizen bezichtigen voor je ergens tussen komt. Regel dus met je baas dat je naar bezichtigingen kan, ze hebben daar meestal begrip voor. Je moet waarschijnlijk 3/4 keer in de week naar een bezichtiging toe.
  • Reageer op alles en ga overal kijken, ook als het huis je niet perfect lijkt; soms blijkt iets toch een parel te zijn. Ik heb bijvoorbeeld 1x een huis gehad die een giga zolderkamer bleek te hebben die niet op de plattegrond stond.
  • Laat het idee gaan dat je in een bepaalde wijk gaat wonen. Kijk lekker breed, Noord is heel gaaf en Nieuw West heeft hele mooie stukken.
  • Pap aan met de makelaar bij de bezichtiging. Ze kunnen je soms tips geven, bijvoorbeeld welke huizen nog op de markt komen. Zo heb ik mijn huidige woning gevonden.
  • Vaak is het wie het eerst komt die het eerst maalt. Zorg dus dat je een pakketje maakt met alle benodigde documentatie (o.a. verhuurdersverklaring, identificatie, werkgeversverklaring etc. Je kan zo’n lijstje wel vinden ergens) en zet deze klaar op je telefoon (in je drive bijvoorbeeld). Wanneer je weggaat bij de bezichtiging, type METEEN een leuke gezellige mail en voeg alle formulieren toe. Reageer liefst binnen het uur nog.
    Succes!! Hopelijk heb je snel wat gevonden.
28 likes

Wat een lijst met tips, dank je wel! Gelukkkg heb ik een week na m’n bericht iets gevonden. Inderdaad in Nieuw-west in de vrije sector. Heerlijk plekje. Dit was uiteindelijk via stekkies, maar met ook een dosis geluk hebben denk ik.

6 likes

Aah wat fijn om te horen! Wellicht heeft nog iemand anders iets aan de tips :slight_smile: en love Nieuw-West, ik heb daar jaren gewoond en ik vond het daar heerlijk. De Sloterplas in de zomer is echt vakantiegevoel. Heel veel geluk daar!

5 likes

En dit klopt helemaal, thanks!

4 likes