Ooh Nou voel ik me toch wel onnozel ja haha. Sorry. Dan ga ik me nog de ogen uitkijken. Als ik zeg Sarphatipark, kunnen jullie daar wat mee?
Maar misschien kun je zelf ook gewoon even door dit topic lezen? Denk dat er al een hoop tips zijn gegeven voor leuke plekken om te eten
Oke bedankt, zal het topic even doornemen
Oh je kan in elk geval een ijsje halen bij Massimo gelato als je bij sarphathipark zit! Tolbar is ook leuk.
ew
Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier kan ik wat mee!! Zal me er in gaan verdiepen
Ja en dit zijn dus allemaal random plekken waar ik graag kom van gewoon bruin café tot eetcafé tot wat “chiquer” maar allemaal op hun eigen manier goed en leuk vind ik
Ik geef even wat random tips, dingen die als eerste in me opkomen:
Mooie architectuur/fijne plekjes om te bekijken die niet zo toeristisch zijn maar echt leuk: Karthuizerhof + de Westelijke Eilanden.
Nieuwe + Oude Pijp zijn leuke buurten, en daar zit je zo te lezen in dus dat is top, haha.
Als je toevallig naar Noord wil (met de pont gaan is leuk!): het Eye, Figo Vintage, de Ceuvel.
Musea: Rijksmuseum is sowieso goed, ik vind zelf Huis Willet-Holthuysen heel leuk – dat is een oud grachtenpand met allemaal kamers die zoals vroeger zijn ingericht.
Random eetplekjes: Bloem, Dignita Hoftuin, Gartine, Studio /k.
(Bruine) Cafés: de Koe, de Spuyt, de Poort, Dopey’s Elixer, Eik en Linde, de Druif.
Mocht je nog meer (buurt)specifieke tips willen dan kan je daar hier altijd om vragen denk ik!
Lekkerste softijs: van de Linde (net naast de Primark). Ook leuk om dan gelijk langs de Bijenkorf te gaan. Op de 5e etage heb je ook hun restaurant en de wc’s
Bonbons bij Puccini bomboni
Koekjes bij Van Stapele of Koekenmannetje
Brunch bij Snob of Bakers and Roasters
Af en toe ga ik nog het Centrum in en dan haat ik mn leven want het is altijd zo druk, dus ik spreek zoveel mogelijk af in de omliggende wijken/parken etc.
bij van stapele staat tegenwoordig een tiktokrij jammer want ik vind het wel een lekker (overpriced) koekje.
Same trouwens mbt centrumhaat. Ik walg altijd zo van deze stad als ik daar per ongeluk moet zijn, terwijl ik de andere buurten wel hartstikke leuk vind
Jij bent duidelijk een echte inwoner van Amsterdam arrogantie ten top
Nee sorry, ik weet dat er ook aardige Amsterdammers bestaan maar het zijn er zo weinig
Jaaa ik hoorde dus dat de rij best snel gaat ook al ziet het er lang uit😆 en indd vooral nu met de omleidingen van tram en bus duurt alles zo lang🫠
Nee sorry, ik weet dat er ook aardige Amsterdammers bestaan maar het zijn er zo weinig
sorry maar wat voor een onzin is dit?
@Briseis @Jeezlouiz dank je wel voor jullie input!! Hier kom ik een heel eind mee, heel fijn!
Haar opmerking was inderdaad intens arrogant en onnodige lullig, maar jouw opmerking slaat ook echt helemaal nergens op.
Nou die rij bij Van Stapele stond er altijd al hoor, haha.
hahahahahaha
Ik kocht er vroegâh nog weleens koeken en ik herinner me geen rijen, maar dit is echt wel een tijd geleden! Zie dat ze intussen verhuisd zijn naar het Rokin, dat zal wel helpen qua wachttijd.
Heb nu wel een craving naar dat koekje, jammm
Helaas, wilde laatst een poging wagen en toen stond er ook een enorme rij.