Het Amsterdamtopic

Hahah ja eens. Zijn er ook zoveel. Ze hangen standaard rond voor de ingang van het fietsenstalling deel van de hallen, te brullen naar iedereen. En dan lopen er ook nog een aantal overal en nergens.

Net als dat die verandering in de hekjes van de fietsenstalling een paar jaar terug echt zóveel irritanter is. Gooi even wat geld ertegenaan zodat niet iedereen z’n fiets moet optillen om te draaien.

2 likes

Gisteren rende er eentje vanuit het niets het zebrapad op waar ik op fietste en ging mij toen staan uitfoeteren toen ik keihard op de rem was gegaan. Ja mafkees je komt schuin vanaf de stoep aangerend om me te kunnen pakken hierop?? Ze kunnen beter afval gaan prikken

kan iemand mij a.u.b. uitleggen wat ze doen dit klinkt vreselijk :cry:

Briefjes aan fietsen hangen die buiten het vak of rek staan

Een tijd terug stond er eentje te schreeuwen naar iemand die op de stoep stond met de fiets naast zich, maar het was overduidelijk dat die gene heel even was afgestapt om een berichtje te beantwoorden.
Ik vind ze echt zwaar irritant :sweat_smile:

1 like

Ik woonde om de hoek van de ten kate markt, voor mijn deur dus elke dag van die fietsregelaars en heb dus 5x aangegeven dat een scooter er al een jaar stil stond, overal begroeid met planten en elke keer opnieuw van die hangers met ‘verkeerd geparkeerd’. Nooit maar dan ook nooit opgehaald en elke week nieuwe hanger :joy:. Woon er al 1,5 jaar niet meer, reed vorige week door de straat en ja hoor, nog steeds staat hij er verlaten. Dus het werkt ook nog eens niet, echt geldverspilling.

4 likes

Ik woonde eerst op de kinker en in het weekend mocht je wel in bepaalde vakken je fiets zetten maar doordeweeks niet. Was ik een keer maandag vrij en ja hoor om 13 uur al meegenomen naar het depot. Dit was 3 jaar geleden ofzo!! Echt niemand heeft hier om gevraagd ook de bewoners niet.

@instantramen ze bewaken ook de VEILIGHEID van de voetgangers in de Tollensstraat door te schreeuwen naar iedereen die het WAAGT te FIETSEN in dit voetgangersgebied. Hoezo is dat daar ook echt useless. En dat men niet buiten vakken parkeert lol

1 like

Ik kom zelfs lopend nauwelijks die bocht door tussen die hekjes, snap niet waarom ze daar niet zoals in alle andere stalling gewoon een trap met een gootje van gemaakt hebben

1 like

Binnenkort gaan wij een weekendje Amsterdam!!! Nog nooit langer dan een dag in Amsterdam geweest dus ik ben er niet bekend. Heeft iemand nog tips en aanraders voor bijvoorbeeld restaurants, bezienswaardigheden en/of clubs?? Ik hoor het graag! Alle tips zijn welkom :slight_smile: :hugs:

1 like

Ik denk dat je iets specifieker moet zijn naar wat voor iets je op zoek bent om tips te krijgen.

11 likes

En misschien kijken of je al wat kunt vinden in de 3.000 posts boven je @Mose

2 likes

Benji voor lunch

3 likes

Oké, ik wil even de vraag anders formuleren. We staan overal voor open en willen graag ook nieuwe dingen uitproberen/zien. Dus wat zijn júllie leukste plekjes in Amsterdam? Wat heeft indruk gemaakt, welk restaurant zou je aanbevelen etc. Qua clubs kan ik wel zeggen dat we niet van techno houden. Gezellige barretjes staan we zeker wel open voor! We verblijven rechts onder het centrum van Amsterdam dichtbij restaurant Loetje.

I hate to be this person maar als dit het niveau is waar we mee beginnen zou ik eerst eens een reisgidsje doorlezen, rechtsonder het centrum is geen buurt wtf man :") en Loetje is een keten dus das ook geen duidelijke locatie

10 likes

Nou wat een misplaatste arrogantie zeg. Als iemand over Boedapest had gezegd: links boven het centrum, had niemand dat gek gevonden. Niet iedereen kent Amsterdam op haar duimpje. Beetje badinerend om dan een reisgids te tippen terwijl dit er het topic voor is.

31 likes

Waarom gelijk zo’n nare reactie geven op een vriendelijke vraag? Nee ik kom niet uit de buurt, daarom hoor ik graag of mensen die meer bekend zijn tips hebben. Als ik zeg dat we dichtbij restaurant Loetje verblijven dan is dat toch genoeg informatie lijkt mij? Of zijn er meerdere restaurants die Loetje heten?

5 likes

Dan is het maar misplaatste arrogantie, ik kan op basis van deze informatie gewoon echt niks zinigs zeggen

Zeg dan niks.

7 likes

Loetje is een keten, dus ja er zijn meerdere restaurants

2 likes

Er zijn geloof ik 7 vestigingen in amsterdam ja haha

Maar wat voor iets vind je leuk? Ik bedoel, zoek je eetcafés of chique restaurants of in welke prijsklasse? En je zegt clubs maar geen techno, bedoel je dan wel andersoortige elektronische club muziek of gewoon een gezellige studenten/toeristentent? Wil je echt goede authentieke zaken of Instagramwaardige zaken? Amsterdam heeft van alles dus iets specifieker is wel handig voor tips geven

Plekken waar ik graag en regelmatig kom zijn bijvoorbeeld de Engelbewaarder, de binnenvisser, het ketelhuis, studio k, terrasmus, festina lente, de pieper, alba, t nieuwe diep…

En verder zou ik het centrum vermijden maar lekker rondlopen door eigenlijk alle andere wijken, dat is mijn favoriete manier van in Amsterdam zijn en ook van andere steden bezoeken :woman_shrugging: er zijn heel veel goeie musea, ik zou al die “banksy” tourist trap nep musea vermijden, maar er is vast iets dat je leuk vindt.

Als je in oost zit, kan je ook bij Tigris een falafel wrap halen. Maar goed, ik weet niet wat je leuk vindt/wat je vibe is (op citytrip).

7 likes