Het Amsterdamtopic

Feduzzi?

2 likes

Wat vinden jullie fijne plekken om een boek te lezen met een koffie of wijntje? Ik kom daarvoor graag bij De Pels maar ben benieuwd naar iets nieuws

Ik weet niet goed waar ik dit anders moet vragen.

Zijn er mensen met ervaringen met Dietisten. En dan idealiter die omgaan met eetstoornissen.

Ik snap dat ik eerst naar de huisarts moet, maar ik heb geen goede relatie met mijn huisarts dus wil met zo veel mogelijk opties/eigen onderzoeken aankomen.

Weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Alles is hetzelfde en zoveel

Belcampo cafe vind ik leuk overdag, Terrasmus, WG cafe, ketelhuis, de engelbewaarder en nooit een boek daar gelezen maar ik denk dat cafe langereis ook leuk is overdag om een boek te lezen :smiley:

3 likes

Dank!! Ja WG cafe is ook echt een parel, heerlijk rustig

3 likes

Café Krom vind ik ook top hiervoor!

3 likes

Ik ben jaren geleden bij dieetplaneet uit gekomen bij een diëtiste die ervaring had met cliënten met een eetstoornis. Ik ga even kijken of ik haar naam nog kan vinden.

Edit: gevonden en volgens google werkt ze er nog! Stuur me maar een pb

1 like

Brecht, Festina Lente
en in Oost zijn Studio/K en De Jonge Admiraal hier heel geschikt voor!

4 likes

Ooohjaaa studio k en de jonge admiraal dacht ik nog aan toen ik probeerde te gaan slapen vannacht :joy:

2 likes

Ik vind Festina Lente wel vaak herrie!

3 likes

Ik vind veel 3wo tenten in oost best lekker rustig overdag. Kuijper en bukowski bijvoorbeeld en lekkere koffie

1 like

jaaa Festina Lente zit altijd stampievol! Maar ik hou wel van een beetje reuring bij mijn boek

@PaulieBleeker het contrast bij Bukowski tussen overdag en 's avonds is zo groot, schrok me rot toen ik daar voor het eerst op vrijdagavond kwam en het opeens een tongende studentenmenigte was in plaats van het fijne rustige café

2 likes

Bizar he! Dacht eerst altijd nee bah te druk, maar je kan er heerlijk een krantje lezen overdag

1 like

Fair tip maar also :sparkles:fuck 3WO :sparkles:

9 likes

Ja dat sowieso, wilde eigenlijk nog bijvoegen. “Voor als je 3wo niet boycot”

3 likes

En wat vinden jullie fijne plekken om je verjaardag met een groepje vrienden te vieren (niet afgehuurd), waar je ook een beetje kunt dansen - met of zonder live muziek?

Beetje zoals Nieuwe Anita bijvoorbeeld?

Ik speel in een bandje dus dit focust voor het grootste deel op alternatieve live muziek-plekken waar je ook kan chillen. Ik neem namelijk aan dat je ook met de vriendengroep aan een tafel wil kunnen zitten, dus dan valt bijv OCCII af (vette live muziek, maar geen zitplaats).

Nieuwe Anita is toch eigenlijk al een heel goede. Vind het daar alleen vaak echt pokke-druk.

Vroeger had ik meteen Pacific gezegd want dit was precies hun propositie, maar ik ben daar al niet meer geweest sinds de overname door de 3WO en verbouwing.

Bij Cinetol / de Tolbar kan je goed met een groep zitten en ook eten, daar heb je de live muziek in een aparte zaal. Vind het altijd een fijne combinatie omdat je kan afwisselen tussen herrie en rustig.

Elixer is heel gezellig, dat heeft ook veel zitplek en je kan volgens mij ook reserveren voor een verjaardag met hapjes etc. Ze hebben vaak muziek, maar onversterkt dus het zal niet mega hard dansen worden (meer borrel-gezellig).

BR020 voor wat meer rockervibes. Wel op tijd komen om een tafel te kunnen bemachtigen. Ook geen versterkte muziek maar heb daar wel erg leuke acts gezien. Soundgarden zit daar tegenover (ook een alternatieve rockbar).

Als je een hyperalternatieve krakerssfeer en heel ver fietsen kan waarderen kan ik Toekomstmuziek aanraden

Doka onderin het Volkshotel kan je ook goed dansen, dan zou je bovenin bij Canvas kunnen beginnen (of in de hottubs op het dak, lol) en op een gegeven moment beneden gaan feesten.

Ik moet ook nog aan Multipla denken maar daar ben ik zelf nog niet geweest, mensen die ik ken vonden het daar wel erg leuk.

5 likes

Ik kom hiervoor altijd graag bij Café de Eeuwige Jeugd. Kan je reserveren, maar hoeft op zich niet als je er een beetje op tijd bent. En gedurende de avond gaat de muziek gewoon steeds wat harder tot het uiteindelijk echt dansen is (op vrijdag en zaterdag dan). Zijn wel grotendeels statafels!

4 likes

Woooo dank je wel voor je uitgebreide tips! Tolbar en Elixer stonden niet echt op mn netvlies en vind ik hele goeie opties hiervoor.

1 like

Ik ga zaterdag met mijn broertje op pad en vroeg mij af waar in het centrum kunnen wij het lekkerste biefstuk eten?