Het Amsterdamtopic

Dat nieuwe akkoord, ambtenaren 6 uur per dag werken… echt een functie waarbij je onder druk staat ja :confused: :rolleyes:

Nouja, er zijn in Zweden bedrijven/instellingen die dit doen en daar is wel gebleken dat het uiteindelijk productiviteit én geluk van werknemers vergroot dus lijkt me niet verkeerd om een pilot te doen? Als het niet werkt kap je er gewoon weer mee.

Ik ben eigenlijk wel vrij tevreden met dit coalitieakkoord.

1 like

Nee het is juist mislukt ! Zie artikel hieronder.
Maar goed ik denk pak dan een sector waarin er echt hard gewerkt wordt, zoals de zorg, ipv de gemeente waar je als medewerker al super veel chille secundaire arbeidsvoorwaarden hebt :stuck_out_tongue: maar snap ook wel dat dit bij de gemeente makkelijk te implementeren is aangezien zij de gemeente zijn haha

Oh huh! Ik had juist toen ik daar woonde veel gelezen over plekken waar het wel goedging, maar dat was in 2016 dus misschien waren dat alleen voorlopige resultaten. Denk dat het sowieso voor bedrijven al anders werkt dan voor gemeente of zorg (efficienter werken is in de zorg vaak lastiger denk ik, je kan moeilijk tegen patienten zeggen dat de verpleegkundigen er alleen sochtends zijn, terwijl zoiets in een ander bedrijf mss wel zou kunnen).

Ohh maar ze kregen hetzelfde betaald? Logisch dat je er niks mee bespaart, lijkt me? :stuck_out_tongue:

ja
volgens mij was het idee dat ze zouden besparen op ziekteverzuim ofzo maar niet dus

Bij mij in de buurt zit boks therapie (Rivierenbuurt) en heeft ook lessen speciaal voor vrouwen. Mijn vriend traint daar in een gemengde groep en is erg tevreden. Ik zit ook te overwegen om te gaan. Alleen ben ik bang dat ik na 10 minuten al niet meer mee kan doen met d oefeningen als ik hoor wat ze allemaal moet doen. Is wel echt heel erg zwaar.

1 like

Weten jullie een goed restaurant waar je met ongeveer 25 man kan eten? 3-gangen menu voor ongeveer 35 eu? :slight_smile:

Aaah die plaats kwam helemaal niet naar voren toen ik zat te Googlen! Tnx voor de tip, vind de site er namelijk echt goed uitzien (tenminste, ik denk dat we het over het zelfde hebben)! Hopelijk hebben ze iets voor beginners, ik heb namelijk ook 0 conditie en val waarschijnlijk dood neer na 5 minuten haha :sweat_smile:.

1 like

Gebruikt iemand van jullie swapfiets? (Is het handig?) twijfel of ik me ervoor zal aanmelden of niet

Mijn neef en zijn vriendin uit Engeland zijn nu in Amsterdam. Houden van lekker eten (ontbijt, lunch en diner) en ook wel een gezellige pub/bar 's avonds. Niet al te groot budget gok ik, hebben jullie mss wat tips? Zijn ook een beetje artsy en ook into comedy en zo, dus weet niet of daar nog tips voor zijn.

Ik zag dat ze bij happy happy Joy Joy zaten haha.

O, en @oversized ik zag dat jij laatst een enorme lijst had geplaatst van restaurants en ik zie jou toch al als een foodsoulmate dus mss heb jij nog wat gerichtere tips voor ze?

1 like

Is er bijv verschil tussen de verschillende filialen van De Japanner?

Roest, Hanneke’s boom, Noorderlicht (in Noord) zijn ook wel artsy!

3 likes

De Japanner is west is wat groter, daar kan je ook buiten lekker als het lekker weer.
Als de happyhappyjoyjoy leuk vinden dat vinden zede Japanner ook leuk denk ik of Ron Gastrobar Oriental of wordt dat teveel asian food voor ze?
Choux is leuk, Kaagman & kortekaas ook, Rijsel, Scheepskameel, bak, de luwte

Mijn vaste plekken voor lunch zijn: Gartine :heart:️, bakers & Roasters, buffet van Odette, de laatste kruimel, Morgan & mees (ook leuk voor diner of een drankje btw), Gs en de wasserette
Toki is echt een super leuk koffiezaakje

Taka en Le Fou Fow voor ramen

Cocktails bij Porem, tales & spirits of Vesper bar

O en zeg dat ze koekjes moeten halen bij van Stapele :heart_eyes:

3 likes

van Stapele <3 En Toki inderdaad!

1 like

Dit lijkt me ook super leuk, ik ben 1x naar zo’n les geweest in de sportschool maar er waren alleen maar mannen die het duidelijk véél vaker deden en me heel gek aankeken. Ik durfde niet terug te komen.

1 like

Heb je al iets gevonden? Wil ik ook graag gaan doen namelijk :slight_smile:

1 like

Waar in de buurt van Amsterdam West is het mooiste stuk om lekker te wandelen? Ik wil het liefst naar een bos, maar Amsterdamse bos is best ver weg om te fietsen en Westerpark is niet echt naturig genoeg… Het Twiske misschien?

Ik vind de volkstuinen (/Bretten of Tuin Park en Genoegen) ook vaak wel leuk om te wandelen.

1 like

Rembrandtpark? Er staan in ieder geval bomen