Het Amsterdamtopic

Niet bij die van mij… Daar hadden ze alleen de grote flessen staan. Maar zal een ander filiaal proberen :slight_smile:

Anders bij Sterk. Daar hebben ze alles denk ik.

Even bij de kassa bij Gall&Gall vragen, vaak staan ze daar achter!
Oh, en bij DirckIII heb ik sowieso kleine flesjes kirsch zien staan!

Ik zie dus allemaal tering lekkere oliebollen op de insta van @Bunnyslippers (wat zijn het allemaal echt? Een met spijs toch? Omgggg). Weet iemand een kraam in Amsterdam waar ze dit soort speciale oliebollen hebben?

2 likes

Weet iemand waar ze lekkere gluhwein to go verkopen?

@Banananana Niet heel spannend, maar op de kinkerstraat verkoopt de oliebollenkraam oliebollen met kaneelsuiker. Echt de hemel.

3 likes

Geen idee maar ik zou wel graag willen dat @Bunnyslippers een tijd bij ons komt wonen zodat ze hier ook even alle goeie snacks kan opspeuren

3 likes

Jaaa, gevuld met spijs en kersen. Ik ben helemaal klaar met Sinterklaas snacks en vol op de oliebollentour.

@Chuckie volgens mij heeft Amsterdam ook echt zoveel te bieden op dat vlak. Ooit, post-Corona, als ik Rotterdam heb uitgespeeld vergroot ik weer mijn zoekgebied.

2 likes

Geen kraam, maar Mokum magazine adverteert op facebook met oliebollen met Tony’s erin.

1 like

Heb dus dit weekend bij Restaurant Breda besteld en het was echt heel leuk en lekker. Je krijgt dan 3 gangen en met instructies hoe je het bord moet opmaken enzo, echt wel leuk om te doen. Ze waren alleen ons toetje vergeten maar kwamen ze binnen 10 minuten brengen.

Dank allemaal!!!

Hallo! Ik ben op zoek naar een restaurant waar je kan afhalen in deze tijden, vega/vegan, en open op dinsdag. Iemand suggesties?

Ik volg Deli-caat op insta voor maaltijdinspiratie, zij hebben wel vaak vega en vegan gerechten, maar heb zelf nooit besteld

1 like

Soil
Sababa
Vegan sushi bar
Trevi’s
Meatless district
Vegan burger brothers
Vega roti bij Aarti2
Mr. & Mrs. Watson

Is wel vooral West…

1 like

Ik heb laatst de vegan sharing menu van Yalla yalla genomen! Zou er alleen wel een extra platbrood bij bestellen

1 like

Weet iemand een goed Indiaas restaurant? Had bij haweli besteld maar dat was echt meeega zout en niet lekker.

1 like

Ik heb veel met mensen uit India gewerkt en die kwamen allemaal bij Tulsi op van Wou of bij de Indian Kitchen in Amstelveen.

2 likes

Ik geloof vanaf ongeveer 14 jaar!

1 like

Ik kreeg een woning na zes jaar! Oké, wel een eenkamerwoning, maar toch. Maar volgens mij had ik daar wel echt supermazzel mee…

2 likes

Wow sta je op plek 22??! Voor normale woningen of jongerenwoningen tm 27 jaar?

Ik sta sinds 2008 ingeschreven en sta op plek 90 gemiddeld:’)

Edit: Ze willen het systeem trouwens omzetten in een puntensysteem. Elk ingeschreven jaar is dan één punt waard en als je actief zoekt en op woningen reageert krijg je ook een punt. Ik kreeg hier ooit een mail over dat ze dit vanaf 2021 willen invoeren, maar ze waren nog aan het nadenken over hoe en wat

1 like

Ohh ik wist niet dat d&a ook afhalen/bezorgen deed nu! La Fucina is bij mij ook favoriet inderdaad, zo lekkerrrr.

@midheavenmoon het hangt er denk ik een beetje vanaf of het een jongerenwoning is of niet? Jongerenwoningen kun je maar t/m 27 in dus dat zal geen 14 jaar duren (want je kan vanaf 18 inschrijven dus dat is sowieso niet meer dan 9 jaar). Maar kan me er voor de rest wel iets bij voorstellen, ik sta 6 jaar ingeschreven en bij jongerenwoningen wel eens op plaats 40 ofzo, maar andere woningen echt op z’n hoogst op plek 400 haha. Ik ken via via één iemand die in een lootwoning woont, maar dan moet je wel bizar veel geluk hebben.

1 like