Het Amsterdamtopic

ik vind de locatie in Amsterdam Noord altijd wel redelijk wat tweedehands huishoudelijke apparaten hebben.

2 likes

Op de ceintuurbaan zit zo´n zaak volgens mij, aan de kant van de Amsteldijk.

1 like

Dit is echt een heel vage vraag, maar ik ben eigenlijk ook een beetje op zoek naar leuke (lokale) boetiekjes (sieraden/tassen etc) of andere plekjes a la Van Stapele koekjes wat leuk is om te kijken en mee te nemen naar huis. Ik ben echt wel vaker in Amsterdam geweest, maar om een of andere reden kom ik altijd uit bij Bijenkorf en Plaza?? Ik snap gewoon niet waar ik moet zijn.

O, en is er een plek waar je dingen voor een lekkere borrelplank kan afhalen/ laten bezorgen? Wil 1 avond in het hotel zelf borrelen, maar ik gok dat als ik daar wat bestel ik een onlyfans moet beginnen om de rekening te betalen.

Ik denk dat je dan het beste naar de Gerard Doustraat in Zuid kan of Jan Evertsenstraat in West kan gaan!

1 like

Ik vind de Haarlemmerdijk en -straat altijd wel leuke lokale winkeltjes hebben. Nog niet overgenomen door de grote zaken, iets wat met de 9 straatjes al wel is gebeurd. Ook fijne horeca daar. Cellarrich is leuk voor tassen enzo.

5 likes

En daar zit Petit Gateau voor lekkere taartjes. @Bunnyslippers

5 likes

Wie weet er een chille toko voor o.a. gyoza vellen in jordaan/centrum/oud-west?

Amazing oriental of even kijken op de zeedijk? Mijn ervaring is dat ze de gyozavellen bij elke toko wel hebben!

Wij willen graag verschillende keukens proberen, hebben jullie tips? Moeten ook vegan opties hebben! Wat is bijvoorbeeld de beste mexicaan?

Dank!

Om ook op jouw vraag te reageren, taqueria in Noord staat al lang op mijn lijstje en mr haz tacobar in de Jordaan is ook fijn! Weet van beiden niet over vegan helaas!

Edit: ik bedoel coba in Noord

1 like

Bacalar (ook in Noord) is ook erg goed. Is van de voormalig chef van Coba.

1 like

Heeft iemand tips voor een betrouwbare garage om een APK keuring uit te laten voeren?

Voor de Franse merken: Garage Lorist in de Tweede Weteringdwarsstraat. Hartje Centrum, dat wel. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha, mooi ritje even door het centrum :sweat_smile:. Gaat om een Ford dus ik zoek nog even verder!

1 like

Appie en Sen in noord

1 like

Het kaasplankje van Kef. Leren kennen door @grace en haar nog steeds zeer dankbaar.

2 likes

Misschien niet wat je zoekt, maar ik heb pre-corona, heel lekker geborreld bij Bubbles & Wine op de Nes, met heerlijke hapjes erbij. Het is een wijnbar, ze hebben leuke flights met lekkere hapjes erbij.

1 like

Sarphatipark zitten ze ook!

1 like

Dank je, ga ik naar kijken!

1 like

Er is een plan om een trambaan door het Westerpark aan te leggen.

Als je dit geen goed idee vindt, is er een petitie die je kunt tekenen!

5 likes

Ik ben hier helemaal verontwaardigd over en wil meer over de plannen van de gemeente lezen maar ik kan er online helemaal niks over vinden :sos: weet je misschien waar ik meer informatie kan vinden?