Dat boogje is zeker niet origineel, in die jaren ‘30 woningen zat meestal gewoon een gesloten keuken, maar wie kiest er tegenwoordig nog voor om een kleine dichte ruimte als keuken te hebben en om te moeten lopen. Ik vermoed dat de deuropening oorspronkelijk via het halletje was ook. Je ziet ook veel dat de keuken een soort lange smalle rechthoekige kamer aan het huis vast is zo de tuin in, en zelfs dat de badkamer daar weer achter zit. Misschien zijn dat alweer latere toevoegingen.
Hahaha partly me.
Als dit nou achter dat luik lag… hoewel ‘mini beetje creepy maar vooral heel grappig’ dan net zo goed een aparte omschrijving was geweest.
Dat laatste is vaak aanbouw!
lekker offtopic maar wij hebben dit dus gevonden in het jaren dertig huis van mijn ouders in een luik in hun slaapkamervloer, allemaal documenten uit de 2e wereldoorlog en ook allemaal oud blik eten, wel bijzonder
Het is toch super onverantwoord om dat programma nu op te nemen.
Ja klopt, maar dat vind ik dus juist zonde want i.m.o. zou je het zo veel mooier kunnen maken. (Plus, dat verven kunnen ze dus niet eens ‘zoals het hoort’.)
Nou ja maakt verder ook niet uit hoor want niet mijn huis en als zij maar blij zijn. Maar als ik dan die vlogs zie vind ik het wel een beetje zonde en dan kom ik dat hier ventileren.
*mijn eigen huis is overigens huur en veeeel lelijker. Dus eigenlijk heb ik niet echt de autoriteit om te zeuren ook.
Lijkt me dat Talpa wel iets bedenkt zodat het enigszins verantwoordelijk is? Of nee enigszins verantwoordelijk bestaat niet nu dus het is idd dom.
Haar huis is ook een teringzooi en gewoon heel erg ranzig. Kijk maar eens goed naar haar kookplaat. Kots.
In ons jaren 30 huis zit ook zo’n boogje en bij andere huizen in de straat ook. Maar het kan best dat deze blokjes collectief zijn aangebouwd in de jaren 70 ofzo
Ik vond het boogje eerst stom en wou er een vierkantje van maken, maar ben er nu aan gewend en vind het wel schattig
Wat doen zij eigenlijk verkeerd met het verven? Buiten de rare volgorde (plafonds en muren).
Want het ziet er toch oke uit op camera hun geverfde muren?
Wil binnenkort voor het eerst zelf een kamer verven, omdat ik door de vlogs van Bonnie denk: ah dat kan ik ook wel.
Ik denk inderdaad dat het een trend is geweest in de jaren 70 of 80 om zo’n toogje te bouwen, bij veel huizen waar lang niet verbouwd is zie je dit nog terug. En dan vaak ook nog met die gemetselde stenen, zonder stucwerk erop zeg maar. Al komt die trend nu weer terug, juist bij industriële moderne woningen (zo’n ruwe muur). Maar dat zijn dan weer net ander soort stenen.
Denk dat we nu juist een trend hebben dat we oude elementen zoals die balken in huis en glas in lood en oude tegeltjes weer mooi gaan vinden, maar dat zal misschien lange tijd niet geweest zijn waardoor er steeds minder huizen dat nog bezitten.
Zelfs in ons nieuwbouwhuis hebben we verouderde balken laten plaatsen, anders is het zo’n strakke bunker.
Ik zou 2 lagen doen, van betere kwaliteit verf eventueel voorstrijk of schuren, eerst de plafonds. Rekening houden met het soort rollers en kwasten bij de tex/lak/muur. Lak gebruiken voor hout en tex voor muren. Geen standaard ral kleur kiezen. Eerst een tester aanschaffen voordat ik 10 liter koop etc. Maar ik ben dan ook een pietje precies /snob hierin en wil voor kwaliteit gaan in huis zodat ik ook de komende 10 jaar ervanaf ben (en nog gaat er veel mis) vind het resultaat van B en N nog niet zo verkeerd, dan denk ik wat doe ik eigenlijk moeilijk met 20 stalen en lagen en nog niet tevreden zijn, Ipv gewoon een blik verf erop kwakken klaar.
Ik wil een Spaanse villa met zon boogje.
Verftipz
Allereerst nogmaals de disclaimer dat ze het lekker zelf moeten weten en dat zeuren over een vlog vanuit je luie stoel lekker makkelijk is.
Ik zou die luiken echt als kasten verven. Dus schuren, voorbehandelen, lakken (met lak die geschikt is voor hout), nogmaals een beetje schuren, lakken en tape eraf halen voordat de verf droog is. Nu hadden ze die luiken het zelfde gedaan als de muren.
Ik heb ze ook geen muren zien schoonmaken/ontvetten (tip: st marc) voordat ze gingen verven maar misschien hebben ze dat buiten beeld gelaten.
Plus die stopcontacten eraf halen voordat je gaat verven, maar dat deden ze later wel. Ook zou ik de verf altijd thuis testen.
Ik ben zelf ook geen pro uiteraard maar ik heb wel een keer een keer samen met een pro een 17e eeuws grachtenpand gerenoveerd en diegene gaf steeds tips.
Overigens staan ook heel veel tips op de sites van bouwmarkten, mocht je er niet uitkomen.
En er is ook een eindig aantal jaren 30 huizen. Als die van binnen allemaal glad, open en vierkant worden gemaakt bestaan ze op een gegeven moment bijna niet meer en dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden. In de jaren '70 zijn er bijvoorbeeld al veel ‘verdwenen’.
wat VET
Echt, erger mij dus met de dag aan Delia. Plaatst ze net op haar stories dat ze worden opgemaakt door een van haar medewerkers, maar dat moet toch ook gewoon met mondkapje?
Wat nog even mijn laatste zeikstraal is over het huisje van Bonnie en Nick. Die kasten en luiken zijn zo lelijk afgewerkt, ik snap niet waarom ze dat niet eerst netjes maken voor ze eroverheen schilderen.
Oh en die kleur in de eetkamer is wel aardig, maar die vloekt toch als een gek met die blauwe kast die ze hebben overgenomen?
Ik zou ook nooit midden onder beginnen maar altijd vanuit een hoek en boven naar beneden en naar de andere hoek werken, dat is hoe ik het geleerd heb.
En met een kwast de randen en dan uitrollen