Ik vind het juist mooi als je een oud huis heel modern maakt maar dan wel een aantal oude details zichtbaar laat/weer zichtbaar maakt. Alles houden omdat het oud is, vind ik onzin (zeker als het gewoon oud is en niet authentiek) en een huis in een bepaalde stijl inrichten ~met het oog op de investering~ vind ik al helemaal onzin… Het is in de eerste plaats je woning.
Wat ik wel zonde vind is dat B & N duidelijk geen kaas gegeten hebben van klussen. Ik zou dan of doorsparen tot je genoeg geld hebt voor een soort ontwerper/aannemer* of voor iets meer nieuwbouw gaan. Zo’n iemand kan je ook precies vertellen wat authentiek is en wat niet. (Dat boogje lijkt me niet authentiek eigenlijk.) Er zit nu gewoon weinig plan in en zelf kun je zo’n oud huis dan echt vernachelen. Maar goed hun huis hun lefe natuurlijk. Iedereen moet het uit eindelijk zelf weten.
*Ook nogal een dure grap trouwens maar goed ik snap gewoon niet waarom je zo’n ‘klushuis’ neemt als je niet kunt klussen en geen hulp krijgt/aanneemt van mensen die het wel kunnen. Dat is de samenvatting.