Geen vlog van Monica. Ben benieuwd waarom.
Camera kapot
Laptop kapot
Geen internet
Telefoon kapot
Geen zin
Op vakantie dus geen tijd
Camera gestolen
Vertraging met vliegtuig dus geen tijd
Volgens google: Je mag zonder het te vermelden gesprekken waar je deelnemer bent opnemen (niet erg netjes imo, maar goed). En publiceren mag alleen met toestemming.
Camera âkwijtâ en een dag later oh hiho kijk nou ik vind hem ineens gewoon in mijn auto!!
@Spaarlamp maar meestal komt hij met al die redenen alsnog gewoon online en/of zegt ze dat er meteen bij in plaats van âik zeg volgende week wel waaromâ. Maar jullie zouden ook zomaar gelijk kunnen hebben natuurlijk. Bij Monica weet je het nooit.
Als ik Charlotte Blitzblum kijk heb ik het idee dat ik in iemands dagboek aan het lezen ben. Jeetje wat extreem persoonlijk allemaal
âziekâ van de lekkere pasta
Ik haat dat soort taalgebruik zo âDie muziek is vet ziekâ
Maar hij is niet arrogant, hij zou het VERSCHRIKKELIJK vinden als hij arrogant over zou komen.
*argant
Argh ja, hij is zoo cool en anders dan andere influencers en shit. Lekker artsy timelapses maken van de Euromast, poe poe. Heb een tijdje die podcast geluisterd en dan blijkt echt dat hij en Bradley echt te dom zijn om te poepen joh.
Haha kun je dat laatste toelichten? Niet zoân zin om het zelf te luisteren haha
Haha ik heb ook die podcast geluisterd. Mij valt het gewoon op dat Alwin alles moet tegenspreken of die jongen niet laat uitpraten. Zou er echt gek van worden in het echte leven. Weet ook niet waarom ze die podcast maken. Ze hebben niet echt iets interessants te vertellen, beetje zoals die podcast van Lotte, Sarah en ⌠? Dat blond meisje
Naja die twee hebben echt de algemene ontwikkeling van een konijn, en doen uitspraken alsof ze alles beter weten dan alles en iedereen. Ze gaan dan een onderwerp bespreken en lezen een artikel maar snappen de context helemaal niet. Vooral in de coronatijden kan ik het echt niet meer hebben.
Btw: ik heb echt heel erg genoten van de filmpjes van vrouwen die doen alsof ze influencer zijn en hun partners reactie filmen. The Best Social heeft er een paar verzameld en heb echt gehuild van het lachen.
Haha sorry maar als je met dĂt weer je airco niet gebruikt, dan kan je hem net zo goed verkopen hoor
Aluminiumfolie is ook nog eens slecht/gevaarlijk, omdat je raam kan breken of brand kan ontstaan.
Ik heb nav je vraag zelf eens goed nagedacht hierover en ik kan me quasi geen enkele grote influencer bedenken die ik dat zou ´gunnenâ omdat ze al zoveel zaken gratis krijgen waar een ander gewoon voor moet werken/betalen. Algemeen kan ik me echt soms verbazen over het gemak waarmee ze hun nieuwe âaankopenâ (´deels gekregen, deels gekochtâ staat er dan bij) wekelijks showen alsof het de normaalste zaak ter wereld is om zoveel spullen aan te schaffen.
Hoezo moeten zij dan ook nog eens geld kunnen verdienen op iets waar ik zelf wel voor betaal en moet ik hen dat gunnen?
Wat de âkleinereâ influencers betreft: aan hen zou ik het wel gunnen, maar het is nu niet dat ik specifiek op zoek zou gaan naar een swipe up link om dat te kunnen doen.
Klopt maar ik denk dat ze ruimschoots vergoed worden door de sponsordeals (en de betaalde posts waarvan de vergoeding m.i. ruimschoots hun werktijd compenseert). Hoe meer volgers/abonnees, hoe meer geld ze hiervoor krijgen. Onrechtstreeks verdienen ze dus al geld aan het feit dat ik hen volg/hun video kijk.
Edit: een âfooiâ vind ik in het dagelijks leven ook een extraatje dat je geeft omdat je vb. de bediening op restaurant heel vriendelijk vond of het eten boven verwachting lekker was. Ik ben nog niet veel influencers tegen gekomen wiens (grotendeels reeds gesponsorde) content zo uitzonderlijk was dat ik de nood voelde ´een fooi te gevenâ.
Persoonlijk vind ik het niet misgunnen, maar eerder het niet willen steunen van een systeem waarbij 1 partij continu artikelen aanprijst/gesponsord krijgt en daar dan nog eens extra geld op verdient op de kap van soms eerder naĂŻeve volgers die oprecht geloven dat product X âfantastisch isâ omdat die influenza dat beweert.
Edit: het kost die volgers misschien geen extra geld, maar zonder de aanprijzing van de Influencer hadden ze misschien niet eens overwogen het product aan te schaffen dus onrechtstreeks kost het hen wel geld. En ja, eigen keuze of je al dan niet iets koopt. Ik weet het. Maar als je ziet hoe massaal die belachelijke Instagram/YouTube cursus van vb Kelly caresse gekocht werd, dan weet je dus dat er weldegelijk mensen zijn die iets minder kritisch naar influencers kijken en zich echt veel zouden laten aansmeren.
ik kijk oude vlogs van monica en het valt me op dat Jill in haar huidige vlogs zo enorm dat taaltje van monica heeft overgenomen, een beetje dat âjoaah goan we doen sgatâ âme sgatâ ja lekkere uitleg, hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel haha
of jill heeft die taal zelf verzonnen maar dat lijkt me minder aannemelijk
Helaas vind ik de meeste in het begin oprecht wel leuk. Maar dan worden ze groter en komt er steeds meer gesponsorde content (die niet altijd even geloofwaardig is) en dan haak ik inderdaad af.
Wie ik het nu vb. wel zou âgunnenâ is Esmee N.oelle omdat zij m.i. zelf kritisch is over welke samenwerkingen ze aangaat EN omdat ik meeleef in haar persoonlijke situatie en haar die extra inkomsten wel zou gunnen. Is dus niet alsof ik niemand het zou gunnen, maar gewoon niet de doorsnee âgrotereâ influencer wiens job het nu eenmaal is zoveel mogelijk mensen te laten geloven dat bepaalde producten onmisbaar zijn.
Ja hoor, dan zou ik die zeker kunnen gebruiken. Alleen heb ik nog nooit iets gekocht nav een influencer-post dus ik ben een slechte doelgroep vrees ik
(Ik reageerde ook meer algemeen op je post hoor. Heb zelf nog niet doelbewust een linkje vermeden/gezocht want kan me dus echt niks voor de geest halen wat ik zou gekocht hebben door een influencer).