Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Hahaha vond het zo naar hoe bonnie bij haar ontbijt steeds haar onderlip vol met yoghurt had

Haha ik heb dus het omgekeerde, ik vind het echt oudevrouwennamen.

Ik verwacht breipatronen en hoe je het best om kan gaan met je versleten knieën.

Maar ik deel je haat :rage:

7 likes

Ik heb diverse baantjes en ook fulltime banen gehad waar je gewoon geacht werd 40 uur te werken, een praatje maken en koffie drinken enzo deed je dan maar in je 15 min pauze die je niet betaald kreeg.
Het klinkt hier vaak alsof men de helft van de tijd forumt of thee drinkt of met collega’s kletst tijdens werktijd?
Zal bij ieder bedrijf, functie of branche wel weer anders zijn.

29 likes

Mijn vader moest op een gegeven moment thuiswerken (niet vanwege Corona, paar jaar terug alweer) en ik vroeg hem na een tijd hoe hij dat vond. Hij zei dat hij dacht dat hij sindsdien meer werkte, en dan bedoelde hij dus wat hierboven ook wel genoemd wordt: even een collega die op kantoor aan komt waaien voor een praatje, een gesprek tijdens de lunch wat even uitloopt, enzovoort. In zijn geval was thuiswerken dus veel efficiënter en dus nog meer uren werken. Het is nogal een workaholic dus daar heeft mijn moeder toen wel even een punt van gemaakt, haha.

2 likes

Het is misschien een illusie dat iedereen op kantoor 8 uur per dag productief is, maar het is ook een illusie om te denken dat mensen beter werk afleveren als ze als een robot alleen achter hun computer zitten en enkel met elkaar spreken als het over werk gaat.
Die paar minuten kletsen met een collega bij het koffieautomaat is de olie die de machine doet draaien. En ik kan niet voor anderen spreken, maar in mijn geval haal ik het ook heus wel in. Ik verlaat het werk niet om klokslag 17.30, en in mijn onbetaalde pauze werk ik ook vaker door. Dat compenseert de wat langere koffiepauze die ik dan op een rustig moment neem.

Edit: het is ook meer dan eens voorgekomen dat nakletsen na een vergadering of het praatje met een collega tot een nieuw idee/oplossing voor het werk leidde. Sterker nog, dit gebeurt heel vaak.

30 likes

Ja of jobs waarbij je voor een 38u-week betaald wordt, maar in werkelijkheid veel meer uren klopt omdat je anders niet rond geraakt met je werk (projectmatige functies vb waar het werk nooit echt ‘stopt’).

Elke job heeft zijn voor- en nadelen en iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Voor sommigen is dat de deur achter zich dicht trekken om 17u zonder verder aan het werk te moeten denken; voor anderen is het net een flexibel uurrooster waarbij de rollercoaster nooit echt stopt en je zelf een goede balans moet zoeken. Elk zijn ding.

Ben het er wel mee eens dat het heeeeel irritant is (zowel bij influenzas als niet-influenzas) wanneer mensen continu willen benadrukken ‘hoeveel ze wel niet werken’.

1. who cares?
  2. hoe meer je dat roept, hoe meer je dat imo aan jezelf vooral wil wijsmaken
  3. ‘veel’ werken qua uren hoeft geen streefdoel op zich te zijn
2 likes

Wat ik wel merk dat als het hier over vergelijken van werk gaat dat het dan alleen over kantoor banen of influencen gaat haha.
Het enige voorbeeld van zwaarder werk is dan zorg.

7 likes

Ook dat wisselt volgens mij, ik hoor nu van 2 mensen achter elkaar hier op t forum dat werken in de zorg zo zwaar is, maar ook dat is wisselend, vriendin werkt op dagbesteding en doet spelletjes/bakt pannenkoeken en drinkt koffie met collega’s. Ze zegt zelf ook dat ze echt soms dagen zich gewoon verveeld. Je hebt daar ook aparte vermaak-kamers waar je een client in zet en je zelf dan een uur een boek kan lezen etc. Ook een vriendin die nachtdiensten heeft en bijna altijd gewoon kan slapen.
(ik snap dat dat niet bij alle zorg zo gaat).

5 likes

Waar ik gewoon altijd moeite mee heb (bij influencers maar ook anderen) is die mentaliteit van ‘ik verdien het om dit te verdienen of x te kopen want ik werk zo hard’. Ik gun iedereen een dik salaris, wat je ook doet maar er is altijd wel iemand die het meer verdient dan jij en het niet krijgt. Echt stom om je zo met anderen bezig te houden, I know. Ik vind dat alleen gewoon niet chique overkomen. Je hoeft niet steeds te verantwoorden dat je x of y ‘echt verdient omdat je zo hard werkt.’

15 likes

Ja dagbesteding is ook wel het meest luxueuze baantje in de zorg dat je kunt krijgen :joy::joy: als die vacature bij ons openstaat worden mensen helemaal gek

11 likes

:clap:t2:

‘als je aan mij vraagt wat een stonewall is, dan zeg ik tegen jou een stenen muur’ :joy:

37 likes

Wie is de tweede die ze bespreekt? In die kamer zitten Famke en dan Nikkie. Maar ze heeft iemand al behandeld, maar die is gecanceld op Twitter. Ik kom er maar niet achter wie dat is.

Elsrechts voorheen ElsPvv op Twitter.

2 likes

Thanksss! Ik kwam er maar niet achter.

3 likes

Neeeeee is Nikkie’s drekrace offline? Ik heb dat deuntje meer dan een week in mijn hoofd gehad en moest er telkens weer om lachen.

7 likes

Jaaaa same nikkiesdrekrees

1 like

Dit concept doet Mascha toch?

17 likes

Ik vind dat deze man veel te losjes omspringt met de :joy: emoji

39 likes

Ik dacht dat zij juist wel betaalde.

6 likes

Die apenemoji moet ook echt verbannen worden van deze planeet.

13 likes